2023-01-07, 19:30
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om möjligt är du en större lögnhals än den geopolitiska analfabeten Putin.

Vladimir Vladimirovitj Putin har lyckats med:

▪En ytterligare 1 300 km östlig Natogräns till Ryssland.
▪Ett fullbordat Nato-innanhav av Östersjön.
▪En exeptionell militär upprustning av Ukraina.
▪Fört samman Usa och Eu efter att ha varit alltmer oense.
▪Blottat Rysslands oöverskådliga och allvariga säkerhetsproblem.
▪Skämt ut den (fd, fruktade) ryska krigsmakten som inkompetent och svag.
▪Osakat Ryssland oreparerbar ekonomiskt skada vilket bara går att skönja omfattningen av.
▪Återuppväckt ett historiskt välmotiverat rysshat som innebär vittgående begränsningar för ryssar att resa.

Bra jobbat Putin 🇺🇦

Du glömde också att han dödat i princip hela sin tränade militär😂
Citera
2023-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Står inget om terror i Donbas innan 2014 vad jag kan se?

Däremot kan det ju vara bra att upprepa detta från din länk:

Ett annat att de så kallade separatisterna leddes av Rysska medborgare.
Så jag har svår att se vad i det länkade materialet som leder till slutsatsen att Rysdland skulle gå in ännu tyngre militärt.
Tyvärr beskriver inte texten det bekräftade rysska stödet av militär personal och materiel som skedde från 2014 till de s.k. utbrytarrgionerna.
Citera
2023-01-07, 19:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Självklart är det "bara ett nytt narrativ" som jag "hittat på". Så måste det vara. Vad annars?

https://niccolo.substack.com/p/delusion

God dag, yxskaft! Så när den saken var avklarad kan vi gå vidare till rapporten "Extending Russia" från RAND. Där kan vi läsa:

Hur ska det då göras hade de tänkt? Längre fram i rapporten läser vi:

https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3063.html

Kul att du vet och kan så mycket, att du redan på förhand visste att det här bara var "ett nytt narrativ" som jag hittat på. Trodde du att vårt lands inträde i NATO handlat om omsorg för vår säkerhet? Försök tänk ett varv till.
En Rand-rapport klassas alltså som rysk propaganda. Det verkar inte finnas några gränser på förnekandet av fakta.

Rapporten är troligen finansierad av Pentagon och man analyserar alltså hur man skall kunna skada Ryssland. Eller ännu hellre få Ryssland att skada sig självt.
Destruktiv politik som förverkligas tack vare Zelenskys förräderi mot sitt eget folk, en massiv propaganda och tystande av all opposition.
Citera
2023-01-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det fetade i ditt inlägg:

”Dårar, utgå att jag skriver sanningen, länkar eller inte.”

Det är samma gamla ödesmättade komunism/marxism.

”Historien viasar att vi har rätt”. Marx var ingen stor vetenskapsnan. Han var uppenbarligen en god agitatör.

Ingenting av hans ”vetenskap” lever idag. Das Kapital innehåller inga vetenskapliga insikter som är relevanta. Och har aldrig ansetts vara det.

Bara han och hans troende har trott att värde skapas genom ”arbetares arbete”. Sedan Adam Smith (1700-tal) har alla ekonomer ansett att värde uppkommer genom efterfrågan.

Bara Marx troende följeskara tror det är relevant. Vilket säger något om den skara som är 250 år efter Adam Smith’s insikt.
Jag har ingen som helst aning om vad du yrar om. Vad jag skrev betyder enbart att jag mycket sällan ljuger. Jag kan skriva fel, jag kan ibland var slarvig med källkritik av en del information men det är också sällan och mina åsikter om konflikten i Ukraina är ju kappast lögn eller hur?

Jag brukade ofta leverera länkar till källor men vem bryr sig då 80% av värdens media inte godas av er och bara västs propagandmedia duger. Sen är mycket kunskap från många, många år tillbaka och vem orka söka och länka till er okunniga som inte kan reflektera över något jag påstår, framför allt vad det gäller Ryssland och Ukraina. Hade din typ varit lite mer allmänbildade så skulle alla påståenden fungera bra och man skulle inte behöva länka till varenda mening och påstående.

Ytterligare ett inlägg idag som utgår från mitt språkbruk eller trovärdighet och överhuvudtaget inte rör denna konflikt. Ska jag tolka det som om ni egentligen inte har något vettigt att komma med vad det gäller konflikten i Ukraina?

Om vi ska hålla oss till konflikten, hur är läget i Soledar och Bakhmut nu? är du ens insatt i ämnet?
Citera
2023-01-07, 19:41
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
"Skiter man" i något är ju det bevis på att man inte kan se en situation från neutral ståndpunkt.
Då tar man endast till sej "rätt information, alltså sådant som göder ens egna uppfattning.

Du får läsa på lite om Donbas i länken.

Den är verifierad och ger en bra bild av varför Ryssland till slut tröttnade på herr Z och hans oligarker:

https://sv.abcdef.wiki/wiki/Donbas

Vad länkar du till för sida?
Vem har verifierat den?
Citera
2023-01-07, 19:43
Medlem
Citat:
Visst är det, och det visar om något att alla de som kacklat i den här tråden om att "det handlar om rädda Ukraina" kan dra något gammalt över sig. Vad det handlar om är att Ukraina likväl som dess folk är försumbara och till för att avverkas och förbrukas i ett proxykrig mot Ryssland. Och som vi spännande nog ser, så resonerar de likvärdigt om Sverige.

Edit: kom just på det här som kom i pressen för nån dag sedan,

Nato kommer skicka fram Sverige först vid krig mot Ryssland

https://www.friatider.se/nato-kommer-skicka-fram-sverige-forst-vid-krig-mot-ryssland

Du verkar helt desorienterad.
Det handlar om att försvara sig mot ryzk aggression och invasion av de länder som ligger närmast ryzzland.
Finns inget land någonstans, så vitt jag vet, som planerar vare sig nu heller i framtiden att invadera ryzzland. Det finns bara I fantasin i huvudet på Putin, Duman, kleptokraterna runt Putin och anhängare.

Det är självklart för varje frihetsälskande svensk att frivilligt anmäla sig till ett sådant NATO uppdrag. Stötta varje land med gräns mot ryzzland som hotas av invasion.
Som många stöttar Ukraina nu med material och kapital.
Ser du inte skillnaden?
Senast redigerad av Antistalk 2023-01-07 kl. 19:47.
Citera
2023-01-07, 19:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Självklart är det "bara ett nytt narrativ" som jag "hittat på". Så måste det vara. Vad annars?

https://niccolo.substack.com/p/delusion
Nej där har du rätt, du har tagit till dig någons annans narrativ. Jag trodde dig om mer än du hade.
Först en karta som inte har något med saken att göra. Inte heller står det att den har det. Utan 'bara en av många fantasikartor' som det står.

Sen en kallelse där man ska diskutera avkolonisering av Ryssland. Vad det nu innebär och sedan en massa påståenden utan grund av den som skrivit artikeln. En tweet i mitten som pratar om woke som kan komma varifrån som helst.
Påminner lite om hur du debatterar. Bara slänga ut lösa saker utan egentlig koppling.

Citat:
God dag, yxskaft! Så när den saken var avklarad kan vi gå vidare till rapporten "Extending Russia" från RAND. Där kan vi läsa:

Hur ska det då göras hade de tänkt? Längre fram i rapporten läser vi:

https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3063.html

Kul att du vet och kan så mycket, att du redan på förhand visste att det här bara var "ett nytt narrativ" som jag hittat på. Trodde du att vårt lands inträde i NATO handlat om omsorg för vår säkerhet? Försök tänk ett varv till.
Ja yxskaft. Var i den texten står det att man ska partitionera upp Ryssland.

Däremot har man ett antal förslag hur man skulle kunna destabilisera Ryssland för att hjälpa Ukraina. Men det är en analys av vilka svagheter Ryssland har som man skulle kunna utnyttja, inte ett beslut om något liksom första texten inte heller är det. Så om USA:s regering har bestämt sig för att använda alla förslagen eller om det är deras mål, finns ingen kunskap om.

Men även en varning i början att sådana som du kommer att ta saker ur sitt sammanhang och försöka använda det som propaganda.

Så nu har jag slösat en massa tid på en massa skit som du slängt ut vilket innebär att du egentligen har bränt dig själv. Du är inte trovärdig. Om du nu någonsin har varit det.
Citera
2023-01-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är verkligen ett makabert tjatande om USA från er rysstroll. Rysslands våldtäkter och massmord på unga flickor i Ukraina är man ensam om. Rysslands stölder av tvättmaskiner, godtyckliga mord på civila ukrainare och terrorbombningar av civil infrastruktur är man ensam om.
Om du nödvändigtvis måste tjata om USA i varenda inlägg – visa mig var amerikaner beter sig på samma sätt som ryssar? Nej just det, det gör man inte.

Obegripligt att så många rysstroll i den här tråden försvarar detta beteende! Ryssar måste vara ett avskräde till folk...
Citera
2023-01-07, 19:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om möjligt är du en större lögnhals än den geopolitiska analfabeten Putin.

Vladimir Vladimirovitj Putin har lyckats med:

▪En ytterligare 1 300 km östlig Natogräns till Ryssland.
▪Ett fullbordat Nato-innanhav av Östersjön.
▪En exeptionell militär upprustning av Ukraina.
▪Fört samman Usa och Eu efter att ha varit alltmer oense.
▪Blottat Rysslands oöverskådliga och allvariga säkerhetsproblem.
▪Skämt ut den (fd, fruktade) ryska krigsmakten som inkompetent och svag.
▪Osakat Ryssland oreparerbar ekonomiskt skada vilket bara går att skönja omfattningen av.
▪Återuppväckt ett historiskt välmotiverat rysshat som innebär vittgående begränsningar för ryssar att resa.

Bra jobbat Putin 🇺🇦
Samt:
• Fått en betydande mängd unga akademiker att fly landet, vilket ytterligare förstör Rysslands möjligheter att skapa välstånd.
Citera
2023-01-07, 19:54
Medlem
leachs avatar
Ryssen har fått avancera baklänges vid Soledar idag.
https://deepstatemap.live/en#14/48.6950/38.0759
Citera
2023-01-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryssen har fått avancera baklänges vid Soledar idag.
https://deepstatemap.live/en#14/48.6950/38.0759

Ryska armen "retirerar stolt", medan den ukrainska "anfaller i panik"! Som trollen uttrycker det! 😄
Citera
2023-01-07, 20:02
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är verkligen ett makabert tjatande om USA från er rysstroll. Rysslands våldtäkter och massmord på unga flickor i Ukraina är man ensam om. Rysslands stölder av tvättmaskiner, godtyckliga mord på civila ukrainare och terrorbombningar av civil infrastruktur är man ensam om.
Om du nödvändigtvis måste tjata om USA i varenda inlägg – visa mig var amerikaner beter sig på samma sätt som ryssar? Nej just det, det gör man inte.
Du glömde nämna våldtäkter på barn så små som 4 år.
Ryssland är det mest vidriga och samtidigt utskrattade landet i världen. Största militära floppen någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in