2023-01-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalsjofors
Har tidigare i tråden verifierats att hon lever på Swish-pengarna.

Nu går ju VVVulpes in och försvarar sin mentor omgående. Men detta har bekräftats från oberoende källor. Varför tror du seriösa aktörer inte tar i Dumpen med tång? Om du tar del av vad Sara begått för brott tidigare så ser du henne med nya glasögon. Det här hon håller på med för stunden är att rädda sitt egna skinn och sitt egna ansikte. Verksamheten är bara en täckmantel. Psykopater är listiga människor. Lär dig detta.
Min mentor? I vad? Jag skriver bara utifrån den fakta jag läst och sett själv, antar inte och försöker undvika confirmed bias (din och flera andra gäddlingars paradgren). Där är jag också kritisk till saker Dumpen gör när jag anser det berättigat.

Jag skulle aldrig, som du, skriva att någon som inte jag inte känner eller som själv tydliggjort sin ställning i otvetydiga ordalag ÄR, TÄNKER, HOPPAS, VILL något. Bara går på den typen av retorik, vilken intressant no också är typisk för antisocial personlighetsstörning. Liksom den nu klassiska "står tidigare i tråden, bevisat/bekräftat/länkat där", vilket i 99% av fallen inte stämmer så klart.

Uppenbart vare sig normalbegåvade eller akademiker ni gäddlingar som kör det här upplägget.

Goda nyheter, seriösa aktörer verkar vara på G för Dumpen, enligt vad som skrivs i MSM nu.
Citera
2023-01-07, 15:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Det är en stor skandal om det är som flera skriver att Sara är förtidspensionär eller vad det heter nu för tiden. Det betyder i grund och botten att staten har finansierat starten av dumpen. Har för mig att Patrik också var sjukskriven. Att Sara inte kan arbeta tycker jag är märkligt. Patrik skriver att dom ligger ute 20 dagar i månaden på vägarna och bor på hotell. Räknas inte det som arbete??
Jag brukar räkna det som semester faktiskt.
Citera
2023-01-07, 15:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Min mentor? I vad? Jag skriver bara utifrån den fakta jag läst och sett själv, antar inte och försöker undvika confirmed bias (din och flera andra gäddlingars paradgren). Där är jag också kritisk till saker Dumpen gör när jag anser det berättigat.

Jag skulle aldrig, som du, skriva att någon som inte jag inte känner eller som själv tydliggjort sin ställning i otvetydiga ordalag ÄR, TÄNKER, HOPPAS, VILL något. Bara går på den typen av retorik, vilken intressant no också är typisk för antisocial personlighetsstörning. Liksom den nu klassiska "står tidigare i tråden, bevisat/bekräftat/länkat där", vilket i 99% av fallen inte stämmer så klart.

Uppenbart vare sig normalbegåvade eller akademiker ni gäddlingar som kör det här upplägget.

Goda nyheter, seriösa aktörer verkar vara på G för Dumpen, enligt vad som skrivs i MSM nu.
Att andra aktörer inte samarbetar med Dumpen eller tar emot bidrag från Dumpen beror på att dom har statsbidrag.
Dom vill inte förlora det om det visar sig att det Dumpen gör är olagligt.
Det är inte svårare än så
Citera
2023-01-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Digital blottning, kan det kallas så?
Kallas sexuellt ofredande och definitivt är det kukskickarens egen kick som är syftet, inte mottagarens.
Citera
2023-01-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Även om de har ett ipnummer så kan de inte bevisa nånting med det. Det är bara internetleverantörer som vet vem som är knuten till ett visst ip. Inte direkt något de ger ut om en privatperson ringer och frågar.
Din unika ip-adress syns i en rad sammanhang, det går att jämföra och koppla samman.
Citera
2023-01-07, 15:46
Medlem
E.84s avatar
många poliser anser att dumpen ger gäddorna chans att förstör bevis och kan förstöra polisens arbete, vilket också känns rimligt. Är detta då ett bra sätt? Är det inte bättre att polisen får mer mandat och får saker att hålla i rätten?
Citera
2023-01-07, 15:46
Medlem
Citat:
Det är en stor skandal om det är som flera skriver att Sara är förtidspensionär eller vad det heter nu för tiden. Det betyder i grund och botten att staten har finansierat starten av dumpen. Har för mig att Patrik också var sjukskriven. Att Sara inte kan arbeta tycker jag är märkligt. Patrik skriver att dom ligger ute 20 dagar i månaden på vägarna och bor på hotell. Räknas inte det som arbete??

Varför skulle det räknas som arbete?
Du tänker att de har traktamente med lön, ob-tillägg och milersättning? Det hade de nog gärna om den möjligheten fanns hah. Nä deras grej får nog räknas som ideellt arbete med gåvor. Lite som religiösa samfund eller barnidrott som tvärtemot uppmuntrar våldtäkter på barn.
Citera
2023-01-07, 15:48
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag tror att dom vet att dom INTE gör det.
Dom använder inte hot eller våld och dom tillgriper sig inte fordonet på något sätt

8 § Den som, i annat fall än som anges i detta kapitel, olovligen tar och brukar eller på annat sätt tillgriper något, döms för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst ett år. Detsamma gäller om någon utan tillgrepp, genom att fästa eller bryta lås eller på annat sätt, olovligen rubbar någon annans besittning och därigenom vållar skada eller olägenhet. För egenmäktigt förfarande döms också den som med våld eller hot om våld hindrar någon annan att utöva sin rätt att hålla kvar eller ta något.

Är brottet grovt, döms för grovt egenmäktigt förfarande till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen har innefattat våld eller hot om brottslig gärning eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada. Lag (2017:442).
Det gör dom visst.
Citera
2023-01-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
många poliser anser att dumpen ger gäddorna chans att förstör bevis och kan förstöra polisens arbete, vilket också känns rimligt. Är detta då ett bra sätt? Är det inte bättre att polisen får mer mandat och får saker att hålla i rätten?
Många poliser tycker också det skitbra vad Dumpen gör och tipsar dem, DET har jag i första hand från en barndomsvän inom polisens specialenhet, inte från Dumpen.
Citera
2023-01-07, 15:51
Medlem
Citat:
Nej det räknas inte som arbete , finns mängder med personer som har sjukersättning som lever på resande fot året runt år efter år . Att vara för sjuk för att kunna ha ett arbete innebär inte att någon inte kan vara aktiv ett antal timmar per dygn .

De som beviljats sjukersättning kan inte ens få arbete med lönestöd eller på exempelvis Samhall eftersom alla arbetsgivare kräver att arbetstagare ska kunna utföra arbetsuppgifter regelbundet och inte bara ibland några timmar då och då helt oregelbundet och fördelat under dygnet .
Dumpens insatser är tämligen oregelbundna och syns vara alla möjliga tider på dygnet och någon timmes aktivitet
Citera
2023-01-07, 15:52
Medlem
Citat:

Är du läkare? Berätta gärna hur du kan ställa en diagnos på Sara.
Citera
2023-01-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag brukar räkna det som semester faktiskt.
Bra då skall jag framföra det till Sara och Patrik på deras Facebook. Att du inte tycker dom arbetar utan har enbart semester 20 dagar i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in