2023-01-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Kina är inte allierade till Ryssland.
Jag vet att Putin gärna, gärna, gärna hade velat ha det så men kineserna är inte efterblivna.
Varför har dom då gemensamma militära övningar?
Citera
2023-01-07, 11:24
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Bradleys och AMX-tior kommer att malas ner till skrot i likhet med det materiel som väst skickat innan.

Vilken materiel från väst har hittills malts ner?

NLAW
Javelin
AT4
Stinger
Himars
???
Citera
2023-01-07, 11:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Krävs lite mer än så du...
Är det därför Putin får vända sig till Iran för hjälp?
Citera
2023-01-07, 11:26
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
OK, det såg jag tyvärr inte. Det är väl iofs. inte jättekonstigt heller om Merkel yttrat att Ukraina passat på att bli starkare. Det stämmer ju. Helt okontroversiellt. Sedan höll den där vapenvilan aldrig speciellt länge.

Det vore fortfarande intressant om det fanns ett citat som stärker tesen att tredje part ville lura Ryssland med avtalet.

Det byggs på ett medvetet missförstånd av Zeit-journalisternas slarvigt formulerade "förklarande anmärkning". Ukraina var svagt 2014-15, men Minskavtalet gav landet en möjlighet att stärka sina positioner (ekonomiskt och militärt) för att kunna nå ett riktigt fredsavtal med Ryssland, vilket Merkel såg som en naturlig fortsättning på Minsk.

Detta förvanskas av russomanerna till att betyda: "Minsk var en bluff av väst för att stärka Ukraina militärt så att det skulle kunna angripa Ryssland i ett proxykrig. Detta genomskådades av den snälle Putin som försvarade sig mot detta angrepp, med början den 24 februari 2022".
Citera
2023-01-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kina är globalister. Tillverkningsindustrierna har globalisterna förlagt i Kina, till och med omlastning i hamnar sker i Kina.

Kina är beroende av globalistnätverket som styr världshandeln.

Ryssland är efterblivet.

Med globalisterna menar jag dom som vill riva nationsgränser och inte tillåta nationell suveränitet. Dom som vill styra hela världen genom institutioner snarare än folkviljan.
Citera
2023-01-07, 11:28
Medlem
Citat:
Kina är inte allierade till Ryssland.
Jag vet att Putin gärna, gärna, gärna hade velat ha det så men kineserna är inte efterblivna.

Jo det är dom även om inte Väst vill erkänna det. Hört talas om Brics, numer Bricsia?
Citera
2023-01-07, 11:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ryssland kommer inte hjälpa oss, dom är nog rätt less på Väst och tycker nog vi förtjänar en nedgång. Däremot kommer en förlust för för NATO/Ukraina slå tillbaka på våra ledare. Europa och Väst har offrat ekonomin och skickat massor av pengar till Ukraina och det till ingen nytta om Ukraina förlorar kriget.

Dessutom så står Ryssland (och Kina) upp mot globalisterna och deras galna idéer.
VI har inte offrat någon ekonomi, det är bara ryssarna som påstår det, sen tror du på det utan att fundera vidare. Inte föll USA ihop för att de lämnade Afghanistan, trots att de pumpade in enorma summor där. Det misslyckandet, påverkade inte ens inrikespolitiken där.
Du är fortfarande inne i idén att något ska ske, på något magiskt sätt. Vill du förändra väst, måste du göra det inifrån.
Kinas välstånd bygger på globalismen, tror du de vill bli fattiga. På vilket sätt står de upp mot globalismen?

Hur ska Ryssland ens kunna hjälpa oss med något alls. Är du helt förvirrad. Vad skulle de rent praktiskt kunna hjälpa oss med. Kan du förklara det?
Citera
2023-01-07, 11:29
Medlem
Citat:
Förmodligen har Iran och Nordkorea lyckats dölja att de är de mest teknologiskt överlägsna så därför vänder sig Putin till dem.. haha.. framstående samhällen till förebild för det framtida Ryssland
Citera
2023-01-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja kanske av samma orsak vi själva hade gemensamma övningar där,Ryssland deltog för ett antal år sen…

Jag har för mig att man kallade det förtroendeskapande…..
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Med globalisterna menar jag dom som vill riva nationsgränser och inte tillåta nationell suveränitet. Dom som vill styra hela världen genom institutioner snarare än folkviljan.

-- Alltså Klaus Schwabs "best buddies" Vladimir Putin och Xi Jinping.
Citera
Medlem
Citat:
Så att dom har gemensamma militära övningar medans ett av landet är i krig mot hela väst säger inget till dig?

Jag skulle tolka det som att Kina också står upp mot främst USA då...

Sedan så rekommenderar jag dig att lyssna på uttalanden som Kina för så ser du att Kina utan tvivel står på Rysslands sida i denna konflikt och stöttar dom oerhört ekonomiskt.

Sedan militärt vet vi inte hur mycket dom stöttar dom för det hålls hemligt.
Citera
2023-01-07, 11:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Jo det är dom även om inte Väst vill erkänna det. Hört talas om Brics, numer Bricsia?
Jaha och när börjar brics skicka trupper, vapen och förnödenheter till Putin? Han behöver det omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in