2023-01-07, 10:55
Medlem
Djupfryss avatar
AFU hade tydligen kastat ut bögarna ifrån Soledar inatt. Enligt uppgifter hade de gått genom ett nätverk av tunnlar och huggit korvryttarna i ryggen
Citera
2023-01-07, 10:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om vi leker med tanken att någon form av fred inträffar och ryssarna tar över en hel del land. Behandlingen av invånarna kommer inte bli särskilt stabil och vänlig. Det kommer vara konstanta attacker av de som erövrats, samtidigt som ryssarna kommer slå ner stenhårt så fort någon nyser eller yppar en åsikt som inte är Kreml-vänlig. Sanktionerna kommer liksom inte upphöra och allt återgå till det normala.

Vi kommer få en etnisk rensning.
Sedan efterklokt säga: ”vi borde ha stoppat detta från första början ”
Citera
2023-01-07, 11:01
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hade Ukraina inte brutit vapenvilan, så hade det inte funnits skäl för Ryssland att gå in och försvara de utsatta folken i DPR och LPR.
Ha ha! Tror du fortfarande att ryssarna bryr sig om idioterna i DPR/LPR?
Citera
2023-01-07, 11:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Rysk propaganda är ytterst komisk.
Som att tyskarna utropar det som en seger när dom 1944 flyr från Paris...

Ja. Men det vore intressant om Ryssland har backat klart nu. Då blir det svårare att hitta på historier om ärofyllda flykter nästa gång Ukraina befriar ännu en stad eller område.
Citera
2023-01-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tycker att man ska vara realistiskt och acceptera ett fredsavtal med tanke på de geopolitiska förutsättningar.
Jag är väldigt förvånad att den 99 årige Henry Kissinger inser inte detta.
Det kanske för att det är inte amerikanska soldater och amerikansk ekonomi som blir drabbad. Utan det är europeisk ekonomi och europeiska soldater som blir drabbad.

Hellre leva lite "sämre" några år än att leva i med hot om krig i kommande 20 åren från imperialistiska
Sovjet, Förlåt Ryssland.

Önskedröm att det ska bli fred.
Ryssland behöver malas ned till stoft.

Har varit orolig för Ryssland redan innan invasionen av Georgien. Trots att man tom från ens egna bekantskap fått höra att man inte har något att vara orolig för.

I media har man låtit Ryssland beklaga sig som de alltid har gjort att "världen lider av russofobi?"

Väldigt befogad oro visar det sig.

"A bad peace i sometimes worse than war"
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag är alltså påverkad av rysk propaganda för att jag påtalar hur jävla kasst Väst blivit?!?! Hur lyckas ryssarna med den bedriften? Äger dom tidningar och TV-stationer i Väst eller hur kommer dom åt oss och lyckas hjärntvätta oss? Är riktigt nyfiken på om du kan förklara det för mig.

Enkelt, Twitter, Telegram, YouTube, Breitbart, m.m. plus sina officiella nyhetskanaler. De som hela tiden pumpar ut att västmedia bara ljuger och de själva står för den absoluta sanningen. Att kalla det hjärntvätt är fel men definitivt en påverkan. Man kopplar ihop det med konspirationsteorier om hur väst har hemliga mål, som bara de vet. Falska anklagelser och dokument som sprids på nätet. Extrema vinklingar.

Ekonomiskt är Ryssland en miniekonomi jämfört med väst, så det kommer inte att fungerar, speciellt då de andra, östliga ekonomiska stormakterna inte ställer upp på deras sida, då de är helt beroende av väst ekonomiskt. Kina vill inte gå tillbaka till ett maoistiskt självförsörjande samhälle, för det skulle de bara förlora på. De har insett att makten sitter i att de själva blir rika och det kan de bara bli genom att göra som väst, genom frihandel. Ryssarna har totalt missat vad deras expansionspolitik leder till ekonomiskt, för dem själva. De har en felaktig självbild och tror de är något.

Jag anser att väst förfallet också och borde gå tillbaka till de grunder som ledde till västs storhet. Men, att tro att Ryssland ska förändra det genom det här kriget, är den stora dumheten. Något som ryssarna pumpar ut hela tiden. Men liksom alla som tror på det, kan de inte förklara hur det ska gå till rent praktiskt. Hur ryssarna ska påverka väst så att det sker, kan ingen förklara. Kan du?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hon säger:
"Unter dem Minsker Abkommen versteht man eine Reihe von Vereinbarungen für die selbst ernannten Republiken Donezk und Luhansk, die sich unter russischem Einfluss von der Ukraine losgesagt hatten. Ziel war, über einen Waffenstillstand Zeit zu gewinnen, um später zu einem Frieden zwischen Russland und der Ukraine zu kommen.
Sie hat diese Zeit hat auch genutzt, um stärker zu werden, wie man heute sieht. "

Jag tycker hela den där Merkel-grejen därmed är ointressant.

Angela Merkel säger inte alls det som du försöker få oss att tro.

De första två meningarna är journalisterna Tina Hildebrands och Giovanni di Lorenzos randanmärkning till vad de anser att Minsk-avtalet innebär. Du klippte bort formuleringen "Anm. d. Red." (på svenska "red. anm.") som föregick den text du citerar. Sedan klistrar du in ett riktigt citat från Merkel, nämligen "Sie hat diese Zeit hat auch genutzt, um stärker zu werden, wie man heute sieht" (ung "De [ukrainarna] använde också denna tid för att bli starkare, vilket man kan se idag"), så att man ska tro att hela det stycke som du citerar kommer från henne.

Det var mycket fult av dig att försöka lura de läsare på Flashback som inte kan tyska genom att klippa och klistra som du nu har gjort.
Citera
2023-01-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Dom verkar bry sig mer än ukrainarna 😂😂😂
Citera
2023-01-07, 11:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Det finns förtryckta ryska minoriteter som väntar på ett självständigt terginimisztan i varenda gränsland som Ryssland har.
Som att dom är helt jävla oförmögna att bo bland andra människor.
Hade Putin inte varit i Ukraina hade han "befriat" ryssar i Kazakstan.
Citera
2023-01-07, 11:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Hon säger:
"Unter dem Minsker Abkommen versteht man eine Reihe von Vereinbarungen für die selbst ernannten Republiken Donezk und Luhansk, die sich unter russischem Einfluss von der Ukraine losgesagt hatten. Ziel war, über einen Waffenstillstand Zeit zu gewinnen, um später zu einem Frieden zwischen Russland und der Ukraine zu kommen.
Sie hat diese Zeit hat auch genutzt, um stärker zu werden, wie man heute sieht. "

Jag tycker hela den där Merkel-grejen därmed är ointressant.
Målet med vapenstilleståndet var alltså att vinna tid för att senare nå en fred mellan Ryssland och Ukraina, men vilka är "Sie" som utnyttjade tiden till att bli starkare, vilket man ser i dag? Tycker verkligen att det där citatet är helt normalt, men vad vet jag. Tror det behövs mer om det ska gå ut att utläsa vad hon menade.
Citera
2023-01-07, 11:10
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Intressant videosekvens som visar när ryska zombie-soldater attackerar en ukrainsk skyttegrav:

Citat:
Ryska soldater attackerar den ukrainska skyttegraven. Bakhmut området.

https://twitter.com/PaulJawin/status...94326441111552

Ett självmordsuppdrag. Men de försöker ändå.
Märkligt beteende. Går endast förstå om ryssen är drogad, mentalt omtöcknad av kylan alt, suicidal.
Bättre möta döden framåt istället för att bli skjuten av kollegor som har till uppgift att avliva retirerande?
Citera
2023-01-07, 11:10
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det är fordonen jag fokuserar på, vilket jag skrev i inlägget också. Jämför med hur Prigozjin nyligen beklagade sig över att bl.a bristen av AFW’s är orsaken till att de inte kommer någon vart i Bahkmut så förstår man att det är något som eftertraktas på båda sidor.

Men fortsätt du att spela dum eller grina vidare
Bradleys och AMX-tior kommer att malas ner till skrot i likhet med det materiel som väst skickat innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in