2023-01-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har du läst vad Merkel sa? Hittills har ingen kunnat producera en direkt transkription eller länk till själva publikationen av intervjun?

Jag har bara läst vad rt skrev men antingen raderar de historiska inlägg eller så kan google inte söka. Har aldrig lyckats hitta någon från rt annat än det som står idag.

Hon erkände givetvis inte att de lurat Putin. Det är som att USA erkänt "biolabb".
Citera
2023-01-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det jag menade med demokrati, många med eget förstånd, som har möjlighet och som läser oberoende media har redan lämnat diktaturen ryZzland.
Absolut men faktum är att även i en öppen demokrati kommer många se även lögner som sanning om det sägs tillräckligt många gånger, eller i alla fall så ett frö att det kan nog vara sant.
Om jag upprepar tillräckligt många ggr. att aztlan bor i Säffle så kommer ett antal personer i tråden att det är sant.(Bara som ex. Du kanske bor i Säffle).
Sett många sådana sanningar återupprepas i både internationell media och i den här tråden.
Citera
2023-01-07, 10:26
Medlem
Förbrytarfederationens förluster senaste dygnet är fortsatt stora när det gäller bögkriminell personal. 490 st eliminerade gör totalt 110740 st och vi skall utplåna ytterligare 89260 fascister för att snabbt nå drömgränsen 200.000.
Snittet per dygn ligger på 349 st befriade och 490 senaste dygnet ligger över mitt normtal på 460 pedofilbögar.
Drömgränsen 200.000 beräknas kunna uppnås senaste den 20 juli, om 194 dagar alltså, vilket kan anses vara lite segt.
Men det är kolossala förluster, helt orimligt anfallskrig mot en granne.

I övrigt är de materiella förlusterna små men det sticker ut att man lyckats slå ut 2 st bögiga luftförsvarssystem.
Det verkar som om Ukraina prioriterar att slå ut luftförsvarssystemen och jag kan inte bedöma hur bra denna strategi är. Det viktiga är att försöka befria alla ryska bögofficerare från sina onda gärningar.
Jag tror fortfarande att Ryssland ger upp i september månad och försöker komma ur denna pågående katastrof, jag hoppas på sjukdom också som knäcker ryska ledarna. Efterträdarna blir lika onda men förmodligen mer realistiska. Låt oss förbli optimistiska.
Citera
2023-01-07, 10:27
Medlem
Citat:
Det där med säkerhet, stormakt, NATO osv är ju lite av "är glaset halvtomt eller halvfullt" eller en bild som kan ses som en anka eller en hare.

Den optimistiska sidan är en slags "luften är fri, Väst ska ju inte invadera Ryssland nu så där är inget att oroa sig för.".
Den pessimistiska sidan är "Ryssland vet aldrig vad som händer i framtiden. Inre oro i Ryssland, extrema makthavare i andra länder, andra oförutsedda händelser. En stormakt har (som namnet antyder) makt att designa sitt närområde så det känns tryggt för dem. En stormakt har också soft power som "strålar ut" till närområdet till gagn för stormaktens handel, medborgares behandling. "

Jag har lite svårt att sätta ord på detta, förstod du vad jag menar?

Egentligen borde alla små länder gadda sig samman i en försvarsallians istället för att små länder blir hangarounds till stora länder. (utopiskt, jag vet)

Det är lätt att missförstå Mearsheimer. Han förklarar inte vad som är rätt. Dvs "Ryssland vill ha säkerhet och det är deras rätt". Han menar snarare (min tolkning) att om Ryssland känner sig hotat, så kommer de agera därefter (och specifikt att de kommer vara väldigt envisa, pga hotet). Vill vi betala priset för de konsekvenserna? Och så menar han (korrekt IMO) att USA har agerat så att Ryssland känner sig hotat.

Ryssland är som ett bortskämt barn som kräver godis som belöning trots att man inte varit snäll.
Citera
2023-01-07, 10:27
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Fast det var ju ingen lögn, de övade ju
Även jag förstår en halvkväden visa:

Säg att det var ett genrep på invasionen som skulle komma, så hamnar du nog närmare sanningen.
Citera
2023-01-07, 10:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Har du läst vad Merkel sa? Hittills har ingen kunnat producera en direkt transkription eller länk till själva publikationen av intervjun?
Vassego..

https://archive.vn/DNuvQ
Citera
2023-01-07, 10:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så länge de tar livet av fler ukrainska soldater och förstör mer av västerländskt materiel så räknar jag det som vinst. Men om du vill intala dig själv att Ryssland led ett militärt nederlag i Kherson pga att de flydde med manskap och materiel intakt i jämförelse så gör det. Öppna en flaska bubbel och fira vet jag. Helg seger.

Visst tjejen. De verkar ha beslagtagit helt enorma mängder om man som du tror manusförfattarna bakom the Ghost of Kiev. Och rustas upp till tänderna: Det pratas Bradleys och AMX-tior som ska ersätta vad ryssen redan malt ner till skrot på slagfältet. Det kommer att malas ner precis som allt annat väst har skickat.

Har du något förslag på nästa stad Ryssland kan fly ifrån på ett segerrikt sätt? Nåt oviktigt område Ukraina kan få?

Eller är det slut nu, kommer inte Ryssland backa något mer nu?
Citera
2023-01-07, 10:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Men snälla..

"70,000 155mm artillery rounds;*"

Tillräckligt för 10 dagar (motsvarande vad ryssen bränner av nån ynka dag). Bara säg att du skämta..
10 dagar i Ukr kommer återförena många ryZzar med bördig jord 😄
Citera
2023-01-07, 10:33
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Även jag förstår en halvkväden visa:

Säg att det var ett genrep på invasionen som skulle komma, så hamnar du nog närmare sanningen.
Hade Ukraina inte brutit vapenvilan, så hade det inte funnits skäl för Ryssland att gå in och försvara de utsatta folken i DPR och LPR.
Citera
2023-01-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Den ekvationen är i högsta grad beroende av aktuell kontext. Att ryssarna har 9:1 övertag inom artilleri kan du knappast vifta bort som en mygga. Det har väsentlig och avgörande betydelse.

Men man behöver ändå backa från positioner,
Samt deras artilleri har sämre räckvidd och precision.

Också väsentligt och avgörande betydelse till varför kriget inte går som tänkt!

Vifta gärna bort mina argument med en länk till någon förståsigpåare!
Citera
2023-01-07, 10:34
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Hade Ukraina inte brutit vapenvilan, så hade det inte funnits skäl för Ryssland att gå in och försvara de utsatta folken i DPR och LPR.
Vilken vapenvila?
Det har trots allt rått krig ända sedan 2014!
Citera
2023-01-07, 10:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Vad har dom övriga annekterade områdena med ditt befriade folk att göra?
Krim? Kherson?
Ingen vill vara en del av utedassimperiet i öst, jag förstår att det svider men det är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in