2023-01-05, 18:14
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Putin begär vapenvila i två dagar!

Den såg man inte komma!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1033496

Att man firade jul i Ukraina sket Putin fullständigt i
https://www.hant.se/nyheter/putins-julbombning-i-ukraina-8-personer-doda/8970862

Så hoppas att Ukraina fortsätter bomba på , när Ivan är sketfull och har pissat på sig under julafton.
Citera
2023-01-05, 18:14
Medlem
leachs avatar
Har inte sett denna tidigare så NÄR detta är filmat vet jag inte.
Om det är nyligen så, vapenvila upp i röven på pissryssen.

russians drop cluster munitions, burning Mariinka village to the ground with thermite incendiaries.
https://twitter.com/walter_report/status/1611027412812468229
Citera
2023-01-05, 18:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
2022 är året när nazism blev politiskt korrekt igen.
2024 blir etnisk rensning kanske politiskt korrekt. Vem vet?
Öh va? Visst, ryssarna har gjort ett gott försök att vattna ur betydelsen av nazism men testa du att heila eller häng upp en naziflagga på balkongen så får du se vilken respons det får. Om det är någon absurd ironi ber jag om ursäkt för att jag missförstår.

Däremot:
Nazist 1945 - framåt = blä
Ryss 2022 - framåt = blä
Citera
2023-01-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
2022 är året när nazism blev politiskt korrekt igen.
2024 blir etnisk rensning kanske politiskt korrekt. Vem vet?

Nazism är naturligtvis inte politiskt korrekt någonstans 2022.
Det är tillochmed förbjudet i många länder. Symboler, flaggor kläder osv.

Det var en av Putins halmgubbar.
I Sverige som exempel kan det till och med leda till fängelse.

Putins "snurr", ett av dom, var att avnazifiera Ukraina.
Det Putin nu gör är etnisk rensning i Ukraina. FSB hade listor med vilka som skulle förhöras i östra Ukraina. De som svarade fel sköts eller hängdes och hamnade i massgrav. Hittas allteftersom i de områden UAF återtar.

Handlar naturligtvis inte om nazism, de ville helt enkelt inte hamna under ryzkt styre.

Etnisk rensning finns många bevis för att ryzzarna ägnat sig åt. Ingen annan.

Samma "snurr" om att ryzzarna "tvingades" invadera. Varför? Kändes sig hotade. Av vadå? NATO, EU, USA osv det har du skrivit många inlägg om.
Ren bluff, ren lögn förstås. Ingen har hotat att invadera ryyzzland. Ingen har haft det på agendan förstås.

Blir det politiskt korrekt att ägna sig åt etnisk rensning 2024 undrar du.
Javisst, om ryzzarna bestämmer, de har ju redan börjat..I Ukraina.

Nej säger jag och väst. Det är en av anledningarna till att "alla" västländer nu stöttar Ukraina fullt ut och fortgent tills ryzzarna lämnat Ukraina.
Inte svårare än så.
Citera
2023-01-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
I miltärtjänsten lärde vi oss att hygien och rena kläder är avgörande om man vill slippa ohyra som löss,infektioner och sjukdomar. Naturligtvis är det omöjligt för ryssen att uprätthålla en god hygien och få klädbyten under de omständigheter de befinner sig i. Där sprids allt möjligt.
När jag var på övningar i den lappländska vintern hade vi tillgång till varm dusch var 5:e dag i ett duschtält. Vattnet togs ur en sjö och värmdes med dieselbrännare. Detta kräver logistik som ryssen saknar.

Fempunktare gör man annars enkelt med vatten värmt på jägarköket…. Kräver utrustning som ryssen saknar.
Citera
2023-01-05, 18:18
Medlem
Såg ett klipp med Michael Clarke där han poängterade om och om igen hur viktigt det var att ha torra skor i skyttegravarna om det var gyttjigt. Dåliga skor leder till sanslöst mkt sämre förmåga att slåss. Nu kanske det är tjäle i marken istället för gyttja men om det blir sådana förhållande kan det bli intressant eftersom ryssarna kanske inte heller på skofronten är särskilt utrustade
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mer och mer tydligt vem som är den vuxna i rummet. Fred är inget skällsord, utan något att eftersträva.

Det hela började väl med att Ukraina ville förbjuda det ryska språket.

Där tror jag alla är överens; urbota dumt! Tänk om Sverige skulle förbjuda finska och samiska.

Nu är det upp till komikern Zelensky att visa framfötterna. Putin bjöd 2 dagar fred, kanske zelensky kan lägga på 1 eller 2 dagar till? För freden!
Förstår du inte att putin bara försöker lura Ukraina. Ryssarna vill ha tid att fixa ammo, rotera in nya krigare och byta ut skadat krigsmateriel. Dessutom skulle ryssarna inte hålla vapenvilan för fem öre. Empirisk erfarenhet visar att ryssarna ljuger igen, Ukraina går inte på det där längre.
En fråga, är du ironisk eller spelar du pajas?
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Larvig kommentar. Du avslöjar dig hela tiden som den lille fjollbögen du är, försök väx upp och inse att ryZZlands homobögerimilitär snart är pulvriserade. Du får väl leta efter nåt annat som du kan oja dig över, homofederationen is no more...

Trampade jag på en öm tå?

Nazisterna i Ukraina ska förintas till varje pris inklusive dom som strider för dom.
Citera
2023-01-05, 18:19
Moderator
-Info-s avatar
Ett propagandaspel:

Citat:
”Ryska vapenvilan ett rent propagandaspel”

Jan Hallenberg kallar beskedet för ”ett rent propagandaspel”.

– Putin vill se ut som den sansade parten som vill ha vapenvila, nya förhandlingar och fred. Men vi måste komma ihåg vilka som invaderade Ukraina, vilka som ockuperar ukrainsk mark, vilka som har dödat tusentals civila och begått mängder av krigsbrott. Det är Ryssland.

En rådgivare till Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj kallar beskedet för hyckleri. Vill Ryssland ha vapenvila måste de lämna ockuperade områden, skriver han på Twitter. Beskedet var väntat, enligt Hallenberg.

https://www.dn.se/varlden/ryska-vapenvilan-ett-rent-propagandaspel/
Citera
2023-01-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
USA skjuter inte på fartyget så länge det inte skjuter på USA. Fartyget skickas mot väst som ett förtäckt hot. Inte så förtäckt förresten. Skulle Ryssland göra något sinnesrubbat med fartyget kommer det dock pulveriseras.

Fast fartyget var ju inget som är på riktigt.
Citera
2023-01-05, 18:20
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Öh va? Visst, ryssarna har gjort ett gott försök att vattna ur betydelsen av nazism men testa du att heila eller häng upp en naziflagga på balkongen så får du se vilken respons det får. Om det är någon absurd ironi ber jag om ursäkt för att jag missförstår.

Däremot:
Nazist 1945 - framåt = blä
Ryss 2022 - framåt = blä

På många ställen kan man hänga Azov-bataljonens flagga utan att det händer något, tror jag.
Citera
2023-01-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Jag tyckte på sätt och vis det var ganska illa att valet skulle behöva stå mellan 2 kandidater som
närmade sig 80 strecket båda två.
Men som läget ser ut just nu kanske dock 50 års diplomatisk erfarenhet ändå har ett värde.
Jag hade nog varit mer orolig ifall Trump suttit kvar när kriget bröt ut.

Då hade kriget nog aldrig brutit ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in