Citat:
Sanningen (?) är att ingen vet något om framtiden.
Vi har förslag på omröstning, styre under Kina, under 5 år…..Phsycicsailor.
Vi har att ge upp och lägga oss på rygg, vid minsta lilla aggression. Ge bort mark mot fred.
Vi tar i med hårdhandskarna, nästa gång! Phsycic igen.
Vi hänvisar till kloka gubbars uttalanden. Mearsheimer, som pekar på NATO. Fyllot och Phsycic…
Visst är det enkelt och peka finger och andra ska offra sitt.
Det enklaste borde vara moralen, som vi alla (?) fått i uppfostran. Mitt är mitt och ditt är ditt.
Vem som attackerat, gått över gränsen, skjutit första skottet. Det vet vi.
Ska aggression löna sig?
Det är den stora moralfrågan som alla borde ställa sig.
Alla borde stötta en som försvarar sig!
Apropå omröstningar. Om det vore medlet, så skulle detta vara kopplat med möjligheten att också förlora stort.
Under FN övervakning.
Förlorar Ryssland omröstning om Donbass, får de avträda land vid gränsen mot Ukraina, motsvarande 2 ggr området som omröstning gäller.
Dit kan Ryssland bekosta, flytten av de som var PRO-Ryssland.
Ge de nytt medborgarskap i Ryssland och de har vi en vinn-vinn situation.
Låter inte det logiskt Phsycic m fl?
Vi har förslag på omröstning, styre under Kina, under 5 år…..Phsycicsailor.
Vi har att ge upp och lägga oss på rygg, vid minsta lilla aggression. Ge bort mark mot fred.
Vi tar i med hårdhandskarna, nästa gång! Phsycic igen.
Vi hänvisar till kloka gubbars uttalanden. Mearsheimer, som pekar på NATO. Fyllot och Phsycic…
Visst är det enkelt och peka finger och andra ska offra sitt.
Det enklaste borde vara moralen, som vi alla (?) fått i uppfostran. Mitt är mitt och ditt är ditt.
Vem som attackerat, gått över gränsen, skjutit första skottet. Det vet vi.
Ska aggression löna sig?
Det är den stora moralfrågan som alla borde ställa sig.
Alla borde stötta en som försvarar sig!
Apropå omröstningar. Om det vore medlet, så skulle detta vara kopplat med möjligheten att också förlora stort.
Under FN övervakning.
Förlorar Ryssland omröstning om Donbass, får de avträda land vid gränsen mot Ukraina, motsvarande 2 ggr området som omröstning gäller.
Dit kan Ryssland bekosta, flytten av de som var PRO-Ryssland.
Ge de nytt medborgarskap i Ryssland och de har vi en vinn-vinn situation.
Låter inte det logiskt Phsycic m fl?
Hur skulle du organisera det? Ska då de i området inne i Ryssland som eventuellt ska förloras (till Ukraina?) också folkomrösta? Det låter inte bra. Eller missförstår jag? Ryssland har redan bekostat flytten av tiotusentals (enligt propagandan 100 000) Kherson stadsbor, så konceptet är inte helt oprövat. Det som händer när områden erövras fram och tillbaka är att en slags indirekt etnisk rensning sker, åt bägge hållen.
Däremot kunde man koppla det till krigsskadestånd. Om pro-ryssarna förlorar omröstningen, så ska Ryssland betala ett väldigt stort krigsskadestånd. (ryssarna kan gott betala skadestånd i vilket fall som helst, men man kan öka det vid förlust).