2021-10-11, 12:39
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyhobo
Jag har hört att det ofta är ex hundägare som blivit av med sin hund/hundar p.g.a bristande djurvård som brukar vara hämndlystna jävlar med "får inte jag ha hund får ingen ha hund"-tänk som är i farten.

Jag har hört att det tydligen skall finnas många muslimer i Malmö och att dom ser hundar som orena.
Citera
2021-10-11, 23:21
Medlem
Det verkar vara en tant i 70-års åldern som ligger bakom. Polisen har fått in en anmälan om att en dylik figur har slängt ut bröd innehållandes metalldelar i en hundrastgård. Får hoppas att iakttagelserna och signalement gör att kvinnan kan gripas inom kort.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kvinna-har-setts-kasta-brod-med-vassa-metallbitar
Citera
2021-10-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det verkar vara en tant i 70-års åldern som ligger bakom. Polisen har fått in en anmälan om att en dylik figur har slängt ut bröd innehållandes metalldelar i en hundrastgård. Får hoppas att iakttagelserna och signalement gör att kvinnan kan gripas inom kort.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kvinna-har-setts-kasta-brod-med-vassa-metallbitar

Precis. Det är sjuka ensamma svenskar som gör sånt här. Men typisk fb skyller på invandrare.

Kvinnan är etnisk svensk.
Citera
2021-10-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Precis. Det är sjuka ensamma svenskar som gör sånt här. Men typisk fb skyller på invandrare.

Källa?
Citera
2021-10-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney

Det framgår väl inte riktigt vilken etnicitet kvinnan har eller något riktigt bra signalement heller för den delen. Men ja, jag kan annars hålla med om att det knappast uteslutande är invandrare som är djurplågare. Tittar man exempelvis på de riktigt grova och uppmärksammade fallen av kattdödare i Lerum, Göteborg och Skövde så var det väl ett adoptivbarn och resten etniskt svenska. Det är inte på något sätt givet att det är invandrare som ligger bakom sådana här dåd.
Citera
2021-10-12, 18:12
Moderator
Hamilkars avatar
Två trådar om samma fenomen sammanfogade i rätt forum.
/Mod.
Citera
2022-02-15, 17:21
Medlem
Jag tror det är Säpo som ligger bakom.
Citera
2022-02-15, 17:39
Medlem
Riktigt sjukt beteende av personer som placerar ut preparerade matbitar som är tänka att skada eller döda djur som äter dom. Men för hundägare vore det inte vare sig svårt eller dyrt att förse älsklingen med en enkel munkorg när man går ut på rastrundan.
En bekant till mig har en hund som av någon anledning gillar att äta djurspillning på skogspromenaderna, och en munkorg var den enkla lösningen.
En positiv bieffekt av att använda munkorg på hunden vore att hundrädda människor som råkar möta hunden säkert blir mindre skraj.
Citera
2023-01-01, 21:45
Medlem
Är det inte dags för Flashback att lösa detta nu?

Attackerna fortsätter och många hundar har skadats och till och med avlidit.

Min bild är att det sker på många ställen i Malmö men kanske främst kring Hantverkargatan och St Knut?

Bullarna verkar se lite olika ut, men ofta av vetemjöl och fyllda med klippt plåt, brutna blad från hobbyknivar eller krossat glas.

Tidigare pekades en äldre kvinna ut, var detta helt fel?
Citera
2023-01-07, 08:26
Avslutad
Bullar fyllda med rakblad och glas, hittades vid Pildammsparken i Malmö (2023-01-07)

Under morgonen har en stor mängd bullar preparerade med glas och rakblad hittats i området kring
Pildammsparken. Bullarna har bland annat hittats spridda längs med Roskildevägen och Bobergsängen.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/januari/7/07-januari-0622-ovrigt-malmo/

Bullar fyllda med rakblad och glas i, spridda i park.
https://www.expressen.se/nyheter/bullar-fyllda-med-rakblad-spridda-i-park/
Citat:
Tidigt på lördagen hittades enligt polisen en stor mängd bullar preparerade med rakblad och glas
området runt Pildammsparken i Malmö. Polis larmades och åkte under morgonen ut till platsen.

Vad vet vi mer om bullarna och vilken stolle som placerat ut dem?
Senast redigerad av explorers 2023-01-07 kl. 08:36. Anledning: (justerring rubrik)
Citera
2023-01-07, 08:29
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hund- eller andhatare? Blir väl inget hårt straff då heller om de mot förmodan griper aset.
Citera
2023-01-07, 08:46
Medlem
Szalenstwos avatar
Vad ska man säga, varje jävla år läser man om någon stolle som försöker förgifta hundar, valfritt djur eller försöker skada barn.

Det vore intressant att få höra stollens perspektiv på det hela. Någon som sitter på en fup i något liknande fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in