2021-09-23, 20:30
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Ett vanligt argument som jag i alla fall inte köper. Detta handlar snarare om specifika individer.
Vad köper du inte? Att muslimer tycker hunden är ett smutsigt djur?
Det är PK-idioter som du som förstört landet.
Citera
2021-09-23, 22:35
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Att bullar har blivit doppade i glykol finns det heller inget bevis för dock. Många bilar kör på våra gator som läker glykol, det händer också ofta att glykolen rinner ur behållaren när bilar krockar. Och ligger det då en bortslängd köttbulle på marken så är problemet ett faktum.

nej det där som du krystar fram nu låter inte trovärdigt alls,
har kollat lite på vad du skriver i andra trådaroch detverkar som att du har gett dej själv uppdraget att vara någon slags motvikt i trådar där man talar om hur invandrare tenderar att bete sej dåligt på olika sätt...
ok det kan vara till nytta men inte om du pressar fram logiska förklaringar som ekar aldeles ihåligt eller påstår dej känna folk du inte känner etc,
det gör bara att folk tappar förtroendet för dej
ha gärna ditt uppdrag men ta inte i så jävla hårt!

det fanns en artickel i expressen om ett fall för ett antal år sedan där två hundar avlidit av njurskador och flera andra blivit allvarligt skadade på en och samma dag av att brödbitar doppade i glykol lagts ut längs en cyckelväg någonstans
Citera
2021-09-24, 03:17
Moderator
Schlesiens avatar
Malmöbullarna håller till i BoB:
(FB) Bullar med skräp i Malmö, sept 2021. Hundmisshandel?

/ Moderator
Citera
2021-09-24, 09:07
Medlem
Hej. Irriterad över oregelbundenheten i var bullarna placeras och att jag inte längre kan se något mönster i detta. De mönster jag på rak arm kan se är:

Det händer alltid på natten/tidig morgon
Det är alltid samma typ av bullar med glas eller metall
Alltid samma form och till synes samma ingredienser (utgår endast från bullattackerna nu)
Det är alltid utlagt på platser personen vet att hundar vistas på.
Det är alltid i Malmö

Jag har också funderat över att det vid flera tillfällen har hänt efter onsdag natt och på helgen men inte alla gånger.

Jag kan inte se ett mönster i var bullarna placeras ut, DN publicerade nyligen en karta där alla incidenter är registrerade. Det är centralt likväl som i utkanten. På sistone tycker jag personen rör sig mer till nya statsdelar och olika områden var gång, i början känns det som att det var mer koncentrerat och repetitiva platser. Förövrigt har jag i samband med denna ökning av bullar även sett nya ristningar på träd i olika centrala parker, något som började under samma tid (väl) som bullarna.

Ena stunden tänker jag att det är en äldre man, kanske någon som själv har hund. När jag ser hur stor rörelse personen har tänker jag att det är en yngre person. Eftersom det är en stor rörelse kan man inte heller utesluta att det skulle vara mer än en person men det känns också osannolikt. Någon som har funderat över att metallbitarna är klippta som nazistkors? Skulle dock kunna vara för effektivitets skull.

Det som är intressant i detta fallet är det extrema drivet personen har, att fråga sig varför den gör detta och att den verkar vara en repetitiv och rutinbunden människa. Samma metallbitar klippta på samma sätt och samma bullar, känns som att detta blivit en vana för personen eventuellt tvångsmässigt.

Ingen jag känner är intresserad av att diskutera detta, hoppas på att hitta någon här.
Citera
2021-09-24, 10:30
Medlem
Har många hundar skadats/dött?
Låter som det läggs ner rätt mycket arbete på detta men med låg effekt på vad som personen vill få ut av detta jävulskap, förmodar att målet är att hundar ska dö eller tvingas avlivas.
Inte lätt att ta person på bar gärning heller då de verkar va olika ställen och tidpunkter, kanske tom är en som har hund själv som sprider förgiftad/farlig mat på promenaderna?
Ingen skulle ju misstänka en hundägare som kanske verkar vilja skydda sin hund med munkorg mot denne sinnesjuke varelse.
Citera
2021-09-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Har många hundar skadats/dött?
Låter som det läggs ner rätt mycket arbete på detta men med låg effekt på vad som personen vill få ut av detta jävulskap, förmodar att målet är att hundar ska dö eller tvingas avlivas.
Inte lätt att ta person på bar gärning heller då de verkar va olika ställen och tidpunkter, kanske tom är en som har hund själv som sprider förgiftad/farlig mat på promenaderna?
Ingen skulle ju misstänka en hundägare som kanske verkar vilja skydda sin hund med munkorg mot denne sinnesjuke varelse.

Vet inte hur mycket arbete som läggs ner på det eftersom jag inte tror någon hund har avlidit av detta? Vet att någon åkt in till veterinären och hört om en som det "gick illa för" men vet inget mer.

Jag har också starkt funderat över om det är en person med hund men är osäker. Galna människor har en tendens att promenera runt i timmar men jag har känslan av att detta är någon som cyklar eller sparkcyklar, eventuellt att hunden är hemma medan personen är ute.

En kompis som passade en hund häromdagen berättade att hon gått förbi en man med två hundar varpå han började vråla att hon var en dum hora som förföljde honom med sin hund, som inte lät honom vara etc vilket pågick i flera minuter. Känns som en rimlig GM men får känslan av att detta eventuellt är en mer tyst och pragmatisk person. En mer extrovert och impulsiv person tänker jag borde ha eskalerat och ändrat sitt tillvägagångssätt för att få bättre resultat.
Citera
2021-10-11, 11:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisen fick strax efter midnatt natten mot måndag in en anmälan om att en kvinna setts kasta bröd med vassa metallbitar in i en hundrastgård vid Stadionparken i Malmö. Enligt anmälan ska kvinna vara i 70-årsåldern.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kvinna-har-setts-kasta-brod-med-vassa-metallbitar

Citat:
Jag lade upp detta för att varna.
För att hundägare skulle ha koll.
Inte för att få massa skit här.
Polis har fått all info!!!!
Detta hände rastgården bakom baltiska hallen.
Kvinnan kastade in bullar medan han var inne med sina hundar och pratade med en annan hundägare utanför. När han såg damen på andra sidan pratandes med hans hundar. O sen kastade hon in något vilket han reagerade på.
Han trodde hon bara ville vara snäll.
Och sa något om att hon hade haft hund m.m.
Han skällde ut henne o mena att så kan man inte göra. Man måste fråga hund ägarna först I'm man får ge hunden något osv
Damen började gå o han plockade upp bullarna och såg sedan att det innehöll skarpa föremål.
Damen är mellan 70-75år, kort kanske 160.
Kort hår eve glasögon.
Hade vit jacka och svarta byxor.
Hade ett ganska udda sätt.
Vi gissar på att hon bor i närheten.
Hej
Igår tog min vän en äldre kvinna i 70 års åldern på bar gärning vid Malmö stadion med att slänga ut bakade bullar med metallbitar i 😏
Det var en äldre dam man aldrig hade misstänkt sa han.
Ha koll runt det området.
Min vän samlade så klart upp alla bullar.
https://www.facebook.com/groups/778972805627575
Citera
2021-10-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kvinna-har-setts-kasta-brod-med-vassa-metallbitar

https://www.facebook.com/groups/778972805627575
Känns lite konstigt han inte följde efter henne,han borde hunnit ifatt henne,eller kollade han bullarna ett tag efter hon försvann?
Citera
2021-10-11, 12:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Känns lite konstigt han inte följde efter henne,han borde hunnit ifatt henne,eller kollade han bullarna ett tag efter hon försvann?
Bör ju vara den där hundrastgården som ligger mellan stadion och Vendelsfridsgatan.
Citera
2021-10-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bör ju vara den där hundrastgården som ligger mellan stadion och Vendelsfridsgatan.

Det stämmer
Citera
2021-10-11, 12:31
Medlem
Jag har hört att det ofta är ex hundägare som blivit av med sin hund/hundar p.g.a bristande djurvård som brukar vara hämndlystna jävlar med "får inte jag ha hund får ingen ha hund"-tänk som är i farten.
Citera
2021-10-11, 12:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Polisen i Malmö har fått in en anmälan om att en kvinna i 70-årsåldern har setts kasta bröd preparerat med metallbitar in i en hundrastgård,

dags igen visst...

https://www.sydsvenskan.se/2021-10-11/aldre-kvinna-anmald-for-attentat-mot-hundar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in