2023-01-07, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
I koppling till den aktuella konflikten: Rysslands ekonomi har inte påverkats nämnvärt av sanktionerna enligt västliga källor. Ryssland knyter allt närmare ekonomiska och militära relationer med Kina, Indien, Iran, med flera. Det är väst som blir isolerat, inte Ryssland. Väst utgör bara 12 % av världens befolkning. Den amerikanska och västliga hegemonin går mot sitt slut.

Befolkningens storlek är ointressant, det är hur stor ekonomierna är som avgör styrka.
Citera
2023-01-07, 02:40
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Om jag förstått saken rätt är en ockupaionsmakt skyldig att tillgodose basala behov hos civilbefolkningen.
I Cherson, som Ryssland lämnade, minerade man delar av staden vilket ju är till skada även för civilbefolkningen.
I Bucha mördade man randomiserat ett par hundra helt oskyldiga medlemmar av civilbefolkningen.
Våldtäkter och plundring har rapporterats redan i krigets uppstart.

Bevisligen tillgodoser inte Ryssland något "skydd" för befolkningen i Ukraina. Att upprätta en ny stat i området verkar ju helt onödigt, men det är för övrigt det Ukrainska folket som ska bestämma de villkor som de anser acceptabla.

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Ja, du. Till skillnad från dig som är helnykterist så är jag inte det.

Även i nyktert tillstånd tycker jag att ukrainare är värda döden, så det hade kanske varit bättre om jag varit full. Hatet mot Ukraina växer för var dag. Alla ukrainare ska dö, det börjar bli min mening också tyvärr. Och vi blir bara fler och fler i Ryssland som vill döda Ukraina en gång för alla. En eller flera atombomber skulle kunna göra susen.

Självklart vore det så Konsekvenserna brukar mindre begåvade bry sig om .
Citera
2023-01-07, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mängden kan låta imponerande men går man igenom listan är det ju i stort sett enbart defensiva vapen, och inte de typer av vapen som Kiev främst har ropat efter. De ville t ex ha Abrams-tanks men det får de inga, inte heller fler HIMARS-kärror, bara ett okänt antal missiler till de HIMARS de redan har (dessa missiler skjuts ofta ner av Ryssland och eldrören slits ner med tiden när de avfyras gång på gång).

Det här är i stort sett defensiv förbrukningsmateriel, och det mesta kommer att gå åt inom några få månader.

Defensiva vapen? Hur är artilleri defensiva vapen? Härligt med egenframdrivet artilleri istället för bara bogserat i form av 777.

Dina gissningar om att Himars skulle vara utslitna är irrelevanta. Klart att USA inte skickar fler raketer om de inte kan skjutas iväg.

Summa summarum kommer dessa vapen göra enorm skada på Ryssland. Både deras artilleri och pansar bryts ner i rask takt.

Patriot kommer försvåra terrorbombningar avsevärt.

Men, visst, detta kommer ta slut. Men, USA kan alltid skicka mer när det behövs.
Citera
2023-01-07, 03:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja, du. Till skillnad från dig som är helnykterist så är jag inte det. ven i nyktert tillstånd tycker jag att ukrainare är värda döden, så det hade kanske varit bättre om jag varit full. Hatet mot Ukraina växer för var dag. Alla ukrainare ska dö, det börjar bli min mening också tyvärr. Och vi blir bara fler och fler i Ryssland som vill döda Ukraina en gång för alla. En eller flera atombomber skulle kunna göra susen.

Då upphör Ryska Federationen att existera som stat.
Citera
2023-01-07, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Tyvärr är det vi i Europa som är körda, eller iaf på god väg att bli körda. Vi har inga industrier, inga naturtillgångar. Företagen våra är uppköpta av kineser och judar. Våra politiker är korrumperade och vi är snart en minoritet i vårt eget land och du tror det är Ryssland som har problem.

Ryssland kommer vinna det här kriget och det är bra för oss i det långa loppet.
Haha judarna. Du är rolig. 😑
Citera
2023-01-07, 03:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Självklart vore det så Konsekvenserna brukar mindre begåvade bry sig om .

Snyggt att få in två citat i samma grej, det har jag aldrig lyckats med! Duktigt! Men sen att jag eller någon annan inte förstår vad du menar, är en annan sak.

I Ryssland är man ändå ganska duktig på att skriva vad vi menar. Om jag skriver att alla ukrainare förtjänar att dö, ja då menar jag det. Enkelt. Klart. Men att en eller två atombomber mot Kiev eller någon annanstans kan göra susen, det vet vi alla. Nu också att man blir fler och fler som genuint hatar nazisterna och kan tänka sig att spränga dem i luften, ja självklart. Tidigare tyckte man att Dugin var en idiot, nu inte så mycket längre. Att spränga skiten ur Ukraina, spelar roll om någon kyrka ligger där i närheten, ja, det är bra. De har dödat så många ryssar utan följdverkan - nu är det dags att döda miljoner ukrainare. Med eller utan atombomber!

Dessutom har vi judarna i USA, Israel och Ryssland inte att förglömma på vår egen sida. Det är faktiskt ganska OK att spränga skiten ur nazzarna.
Citera
2023-01-07, 03:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Då upphör Ryska Federationen att existera som stat.

Du tror det ja, fine. Men vi är många judar-kommunister i olika länder, t ex USA, Argentina, Israel, som inte alls tycker som du. Utan som hatar Ukraina-nazzarna lika mycket som Putin gör. Du har fel! Vi är tvärtom många som vill se ett totalkvaddat Ukraina utan någon som helst möjlighet till någonting. Det finns inget bra med Ukraina, det ska totalförstöras. Det är vårt mål och vi är mycket mäktigare än du tror.
Citera
2023-01-07, 03:14
Medlem
Citat:
Han är en erkänd och välciterad akademiker i hela världen. Du vill att dina personliga och högst subjektiva känslor ska ha mer rätt en Mearsheimer. Varför då?

Ryssland angrep Ukraina 25/2-22,,,
Ukraina kämpar för sin frihet , med stöd av den fria värden .

O du vill diskutera nån okänd ointressant författare ?
Citera
2023-01-07, 03:19
Medlem
Citat:
Du är tyvärr totalt hjärntvättad i den här konflikten. Lyssna på Dr. John Mearsheims föreläsning om den egentliga orsaken till denna konflikt:

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Jag började kolla på det klassiska konspirationsdravlet.

1. Även i östra Ukraina röstade man för att bli en del av självständigheten i Ukraina 1991.

2. Ukraina väljer själva om de vill vara en del av väst eller inte.

3. Baltikum/Polen/Norge är redan NATO-länder som gränsar till Ryssland. Ryssland har ingen rätt tvinga sina grannar att inte vara med i NATO.

Oavsett, så är det Ryssland som rullade in sin militär i ett grannland.

Så, nästa trollänk som. "bevisar" något?

Medan du tar fram dem så njuter vi andra av att den Ryska kollapsen på fronten närmar sig allt snabbare.
Senast redigerad av NisseD 2023-01-07 kl. 03:23.
Citera
2023-01-07, 03:24
Medlem
Citat:
Du är rolig du! Inser du inte att vi leker med er ukrainare, när det smäller så smäller det. Det handlar förstås om en liten liten atombomb. Eftersom hatet mot er ukrainare är uppbyggt så finns snart ingen anledning att hymla om det: nu ska atombomber förgöra nazisterna en gång för alla ! Det har fungerat väldigt bra med Azov, man har kunnat eliminera varenda nazist. Nu är det dags för det mjuka värdena, att döda alla vanliga nazister vilket såklart är bra. Herregud, hur många judar dödade inte dessa nazzar? Miljoner, åter miljoner. Nu är det dags att de ska betala tillbaka med sina liv. Självklart är Israel och judar ifrån Argentina, Serbine och USA med på noterna.

Döda varenda ukronazze! lyder uppmaningen. Vi hörsammar den, i Israels, Rysslands och USA:s namn. Vi gör detta som sagt i USA:s, Rysslands och Israels namn. Alla dessa människor står på vår sida, inte er.

Majoriteten i USA står på vår sida, Ryssland, Inte er, Ukraina. Ingen gillar er, ni är dödsdömda!

Skriverier som ovan sänker Ryssland.
Rysshat uppstår när man läser obehagliga inlägg ,och det känns som ryssar/proryssar ligger bakom . Stödet för Ukraina ökar .
Citera
2023-01-07, 03:24
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Jag började kolla på det klassiska dravlet.

1. Även i östra Ukraina röstade man för att bli en del av självständigheten i Ukraina 1991.

2. Ukraina väljer själva om de vill vara en del av väst eller inte.

3. Baltikum/Polen/Norge är redan NATO-länder som gränsar till Ryssland. Ryssland har ingen rätt tvinga sina grannar att inte vara med i NATO.

Oavsett, så är det Ryssland som rullade in sin militär i ett grannland.

Så, nästa trollänk som. "bevisar" något?

Medan du tar fram dem så njuter vi andra av att den Ryska kollapsen på fronten närmar sig allt snabbare.

Dina kommentarer visar att du inte lyssnat på hela föreläsningen. Simpla människor önskar simpla lösningar på komplicerade problem. Mearsheimer beskriver hela bakgrunden till denna konflikt, och du har uppenbarligen inte hört ett ord av detta.
Citera
2023-01-07, 03:26
Avslutad
Citat:
Ja, du. Till skillnad från dig som är helnykterist så är jag inte det.

Även i nyktert tillstånd tycker jag att ukrainare är värda döden, så det hade kanske varit bättre om jag varit full. Hatet mot Ukraina växer för var dag. Alla ukrainare ska dö, det börjar bli min mening också tyvärr. Och vi blir bara fler och fler i Ryssland som vill döda Ukraina en gång för alla. En eller flera atombomber skulle kunna göra susen.

Ja det är ju lätt att sitta och tycka saker i Sverige. Varför ansluter du inte dig till ryska armen om du brinner så starkt för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in