2023-01-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det är väl ganska tydligt att Ryssland med Vladimir Putin i spetsen är fienden?
Ryssland anfaller sitt grannland.
Ryska soldater begår massvis med dokumenterade och bekräftade krigsbrott.
Ryska politiker hotar världen med kärnvapen.
Ryska stats-TV hotar världen med kärnvapen.
Rysslands president Vladimir Putin hotar världen med kärnvapen.

Men det blev inte som ni trodde. Världen enades att inte acceptera det här beteendet. Ryssland är kört. Ryssland sitter i det kalla rummet. Utanför allt, inkl sport. Ni är paria. Döda i våra ögon.

Du vet att det är så här. Du grämer dig över det. Du kanske till och med gråter en skvätt nu. Men vi bryr oss inte. You’re fucked. It sucks to be you.

Godnatt moder Ryssland. Ljuset slocknar snart.

Tyvärr är det vi i Europa som är körda, eller iaf på god väg att bli körda. Vi har inga industrier, inga naturtillgångar. Företagen våra är uppköpta av kineser och judar. Våra politiker är korrumperade och vi är snart en minoritet i vårt eget land och du tror det är Ryssland som har problem.

Ryssland kommer vinna det här kriget och det är bra för oss i det långa loppet.
Citera
2023-01-07, 00:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du är väldigt naiv som tror att fattiga och korrupta Ukraina strider av egen vilja. USA har våldtagit Ukraina, det är sanningen.

De försvarar sitt land mot Rysslands invasion.

De skulle ju kunna ge upp om de ville. Men de kämpar på. Den fria världen och goda människor stödjer dem.
Citera
2023-01-07, 00:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Senaste USA-package. Sorry google-översättning:

Den fullständiga listan över det nya militära hjälppaketet från USA:
▪️50 Bradleys med 500 TOW pansarvärnsmissiler och 250 000 25 mm kaliber ammunition;
▪️100 M113 pansarfordon;
▪️55 MRAPs;
▪️138 HUMVEEs;
▪️18 155 mm självgående haubitsar;
▪️ RIM-7 Sea Sparrow-missiler för luftförsvar.
▪️70 000 155 mm artillerigranater;
▪️500 155 mm Excalibur;
▪️1200 155 mm skott/granat? pansarminsystem (RAAM);
▪️36 105 mm bogserade haubitsar och 95 000 105 mm artillerigranater;
▪️10 000 120 mm skott/granat?;
▪️ammunition till HIMARS;
▪️4 000 Zuni-luftmissiler;
▪️cirka 2 000 pansarvärnsmissiler;
▪️Prickskyttegevär, maskingevär och ammunition.

Undrar vad är markerat för ngt? Är det nya grejer som inte skickats tidigare?
Mängden kan låta imponerande men går man igenom listan är det ju i stort sett enbart defensiva vapen, och inte de typer av vapen som Kiev främst har ropat efter. De ville t ex ha Abrams-tanks men det får de inga, inte heller fler HIMARS-kärror, bara ett okänt antal missiler till de HIMARS de redan har (dessa missiler skjuts ofta ner av Ryssland och eldrören slits ner med tiden när de avfyras gång på gång).

Det här är i stort sett defensiv förbrukningsmateriel, och det mesta kommer att gå åt inom några få månader.
Citera
2023-01-07, 00:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
De försvarar sitt land mot Rysslands invasion.

De skulle ju kunna ge upp om de ville. Men de kämpar på. Den fria världen och goda människor stödjer dem.

Du är tyvärr totalt hjärntvättad i den här konflikten. Lyssna på Dr. John Mearsheims föreläsning om den egentliga orsaken till denna konflikt:

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
Citera
2023-01-07, 01:05
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Med tanke på det du skriver framstår det angrepp som Ryssland gjorde 24/2-22 som idiotiskt .

Tycker du medelryssen gagnats av invasionen 24/2-22?

Hur har medelryssen liv förbättrats efter invasionen 24/2-22?

RyZZland är tyvärr inget annat än en medeltida feodal stat fortfarande. Inget politiskt liv eller fungerade beskattningssystem utan drivs av en autokratisk liten klick män som nått sin position genom våld, nepotism och korruption.

Det går därför inte för oss som lever i moderna länder att bemöta - eller ens förstå - hur det förtappade folket i öst tänker.

RyZZland har nu slutgiltigt förpassat sig självt till historiens sophög.
Citera
2023-01-07, 01:07
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Du är tyvärr totalt hjärntvättad i den här konflikten. Lyssna på Dr. John Mearsheims föreläsning om den egentliga orsaken till denna konflikt:

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Nej det är du som är hjärntvättad.

Information om kriget från den demokratiska världen är mer pålitlig än från diktaturen Ryssland.

Jag önskar att du kunde hjälpa till med den ryska stormningen av Bahmut och jag fick titta på den efterföljande ukrainska drönarfilmen.
Citera
2023-01-07, 01:08
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Du är väldigt naiv som tror att fattiga och korrupta Ukraina strider av egen vilja. USA har våldtagit Ukraina, det är sanningen.

Det du påstår, är alltså att USA tvingar dom Ukrainska män och kvinnor vid fronten att kriga.
Ursäkta, men är du helt efterbliven? Dom krigar av egen vilja, att försvara sitt land från fienden.

Eller har du kanske nån källa där det står att USA tvingar, eller ''våldtar'', Ukrainarna att kriga?
Citera
2023-01-07, 01:09
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej det är du som är hjärntvättad.

Information om kriget från den demokratiska världen är mer pålitlig än från diktaturen Ryssland.

Jag önskar att du kunde hjälpa till med den ryska stormningen av Bahmut och jag fick titta på den efterföljande ukrainska drönarfilmen.

Har du lyssnat på föreläsningen av Mearsheim? Det har du knappast gjort. Lyssna på den och återkom med en mer faktabaserad och nyanserad ståndpunkt,
Citera
2023-01-07, 01:10
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Det du påstår, är alltså att USA tvingar dom Ukrainska män och kvinnor vid fronten att kriga.
Ursäkta, men är du helt efterbliven? Dom krigar av egen vilja, att försvara sitt land från fienden.

Eller har du kanske nån källa där det står att USA tvingar, eller ''våldtar'', Ukrainarna att kriga?

Ja, det är precis det jag påstår på goda grunder.
Citera
2023-01-07, 01:12
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ja, det är precis det jag påstår på goda grunder.

Tack för källan som jag bad om, där jag vill läsa att ''USA tvingar Ukraina att kriga''.
Men som vanligt så väntar man sig inte så mycket av nazister som dig, fyllo gå o bygg med lego ist.
Citera
2023-01-07, 01:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mängden kan låta imponerande men går man igenom listan är det ju i stort sett enbart defensiva vapen, och inte de typer av vapen som Kiev främst har ropat efter. De ville t ex ha Abrams-tanks men det får de inga, inte heller fler HIMARS-kärror, bara ett okänt antal missiler till de HIMARS de redan har (dessa missiler skjuts ofta ner av Ryssland och eldrören slits ner med tiden när de avfyras gång på gång).

Det här är i stort sett defensiv förbrukningsmateriel, och det mesta kommer att gå åt inom några få månader.

RyZZland får å andra sidan inga tillskott alls. Kanske någon iransk självmordsdrönare med 50 kubiks mopedmotor…
Citera
2023-01-07, 01:14
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Tack för källan som jag bad om, där jag vill läsa att ''USA tvingar Ukraina att kriga''.
Men som vanligt så väntar man sig inte så mycket av nazister som dig, fyllo gå o bygg med lego ist.

Jag länkade ju Dr. Mearsheim. Har du lyssnat på honom eller är du bara här för att hata på ryssen med primitiva känslor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in