Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump

Faktum är nog att dom flesta anpassar sig till det nya landet, arbetar och sköter sig precis som många som hackar på
alla invandrare vill att det ska vara.
Tyvärr finns det
ett inte så litet antal som inte alls är intresserade av att anpassa sig och passa in. Dom förstör ju så klart för alla som kommit hit och sköter sig, det är tråkigt både för er och för Sverige tycker jag.
Så fortsätt harva runt i din KIA så länge den fungerar, hellre än att ta efter dom som inte sköter sig.

Att köra runt med KIA innebär alltså att sköta sig i svenskans ögon? Så om jag som invandrare kör en RS6:a är jag per definition kriminell? Är det så svårt att tjäna ihop 1 miljon kronor i Sverige, även om man är en vanlig knegare? Säg att en viss invandrare tjänar medianlönen 33000 kr. Om man jobbar över, vilket invandrare gör mycket oftare än svenskar, kommer man lätt upp över 40k. Efter skatt blir det 30k i plånboken. Unga invandrare lever oftast kvar hos sina föräldrar och därmed slipper räkningar och matkostnader. Lägger man undan 25k varje månad i 3.5 år så är man uppe i 1 miljon.
Vad jag försöker säga är att invandrare är mycket bättre på att spara pengar än svenskar. Sen vad gäller prioriteringar kan jag själv tycka att det är dumt att lägga 3.5 år av sitt liv på en bil. Men prioriteringar styrs av värderingar. Invandrare värderar det materiella mer än t.ex. att äta ute, resa, shoppa, supa på helger mm.