2023-01-06, 22:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vad åt han?
Varför dog bara han?

Antti: ”Street food is the true Michelin shit”.
Street food: “Eat this MF”

Edit. Han dog alldeles för ung. Som en kyckling typ.
Citera
2023-01-06, 22:29
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Vad som står i artikels behöver inte vara sanningen. Tids nog kanske vi kan läsa sanningen i liknande fall.
Var han med i kavla upp månne?

När unga, annars friska, människor dör plötsligt så är det klokt att fundera över SADS.
Citera
2023-01-06, 22:50
Medlem
Sjosabondes avatar
Utan att ha några detaljer så tycker jag att symptomen låter som Tyfoidfeber.
Citera
2023-01-06, 22:51
Medlem
Hur går det ens till när man dör av matförgiftning?
Råvarorna måste ju vara flera år gamla? Fyran vad läskigt.

Har ingen som helst kunskap i ämnet så upplys mig gärna!
Citera
2023-01-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hur går det ens till när man dör av matförgiftning?
Råvarorna måste ju vara flera år gamla? Fyran vad läskigt.

Har ingen som helst kunskap i ämnet så upplys mig gärna!

Vissa bakterier kan bilda toxiner. Hade själv en patient som efter en planerad operation drabbades av en tarminfektion som råkade gå på avdelningen. Jag har aldrig sett en patient vara så nära döden. Toxinerna "åt" hål på hans tarm som gick i nekros. I sista sekund opererades en rejäl bit tarm bort och han klarade sig med nöd och näppe med en stomi, och några veckors intensivvård.

Om tarminnehåll sprids fritt i buken är risken för allvarlig blodförgiftning stor.
Citera
2023-01-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Kan ligga nåt i det. Kanske tog han seden dit han kom och provsmakade ”pagpag”:

”Pagpag is the Tagalog term for leftover food from restaurants (usually from fast food restaurants) scavenged from garbage sites and dumps.
The word in the Tagalog language literally means "to shake off the dust or dirt"
Double dead meat är en annan lokal delikates som inte ens finska magar tål...
Citera
2023-01-06, 23:03
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Ris och pasta kan efter bara ett par timmar i rumstemperatur utveckla giftiga ämnen som är värmetåliga, alltså det hjälper inte att hetta upp maten om toxinerna väl finns där. I svåra fall kan toxinerna sprida sig till levern och det kan vara dödligt.
https://www.land.se/halsa/darfor-kan-ris-och-pasta-gora-dig-sjuk/
Citera
2023-01-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
När unga, annars friska, människor dör plötsligt så är det klokt att fundera över SADS.
Vad menar du med SADS
Citera
2023-01-06, 23:10
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu har ju dock människor dött av detta redan innan covid, men nu vill man gärna härleda allt till covid eller vaccinet (nästan som man har en agenda här).
Nej jag har ingen agenda! Jag väntar mig fler sånna händelser runt om, typ att folk kan dö när katten klöser dem! Seriöst alltså. Senaste forskning med länkar. Förklaringar.
https://www.rintrah.nl/the-trainwreck-of-all-trainwrecks-billions-of-people-stuck-with-a-broken-immune-response/
Citera
2023-01-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det kan ju bara vara aktuellt om det var maten som var förgiftad och den hanterats slarvigt, finns många sätt att få blodförgiftning av via mag-tarm, exempel blödning i gallringen, blödande magsår eller snarare rupturer i tarmen, blindtarmen osv. Mycket som framgår som oklart och vi får nog vänta in obduktionsresultatet. Visst inte lika kul som att spekulera i att nån orsakat dödsfallet med inkompetens på en fin krog. Jag tänker nog att det får anses vara en högoddsare i nuläget, känner mig nog trygg med att spekulera i en underliggande sjukdom enskilt eller kombinerat med missbruk osv snarast (ansträngd lever osv)

Edit förtydligande: Finns ofta bakterier i maten, även bakterier i tarmfloran, inget konstigt med det. Det som är avgörande är hur sepsisen uppstod. Kan finnas väldigt många orsaker till det, kan till och med vara en dålig tand eller att han skurit sig i fingret på jobbet.

Kanske de restaurang anställda behandlas som slavar på samma sätt som restaurang anställda i sverige och då är det ju ingen som bryr sig om vilket gift de än serverar.

Jaha är kycklingen rå i mitten, vem fan bryr sig tänker den anställde som är fullt upptagen med att fundera över hur hen själv ska överleva på den låga pisslön de har.
Citera
2023-01-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
"Beyond devastated" och "Illness he occurred" var ju inte klockren engelska från Frantzéns sida för att uttrycka det milt.

An illness he contracted.

Är nog vad han far efter.
Citera
2023-01-06, 23:24
Avslutad
Chef på Frantzen vid 29 års ålder är galet imponerande. Riktigt tråkigt.

Vad dog han av sa ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in