2023-01-06, 18:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Så Röda Armén har nu alltså retirerat från Dibrova!! Kreminna nästa då.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1611380522965417985
Citera
2023-01-06, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Men "väst+allierade" ekonomi är i storleksordningen 50ggr Ryssland och deras "allierade" så för varje gång Ukraina lyckas få något som är 7ggr dyrare att träffa hamnar Ryssland 43 steg efter. Mao går det fort utför.
Va????
Citera
2023-01-06, 18:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ryssland har ett rätt stort förråd av krigsmaterial.
Jag har skrivit detta tidigare med trovärdiga oberoende länkar. Du får leta i min historik.
Varför använder man inte det då?
Citera
2023-01-06, 18:36
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Film som påstås visa hur "orkestern" skjuter ned en urk-krainsk Su-25 med MANPADS: https://t.me/DonbassDevushka/40200
Citera
2023-01-06, 18:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det hade inte undvikits. Läs Putins manifest som han släppte av misstag två dagar efter invasionen, så har du svaret svart på vitt där. Ukraina skulle inlemmas i ett nytt stor-Ryssland. Putler skulle bli dess stolta kejsare. Det hade naturligtvis inte varit någon skillnad om Ukraina ensidigt följt Minskavtalen – det hade bara givit Putler mer svängrum att anfalla Ukraina.

Det har vi diskuterat förr. Det du tror är Putins manifest, är helt opålitigt, det kan du ignorera. I alla fall när du diskuterar med mig, jag anser det ointressant.
Citera
2023-01-06, 18:38
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jaså. Hur gamla är valparna i videon då enl dig?
Ingen aning! Berätta du som påstår att det är barn!

Jag vet ju inte ens var när och hur filmen är tagen?

Du verkar veta att det är vid fronten och att de nog är döda vid det här laget.

Själv kan jag tänka mig att det handlar om några typ FBU ungdomar på nån utbildning.

Något som de flesta länder har utan att det finns nån tanke på att de ska skickas ut i strid.

Men berätta nu vad du har för uppgifter kring filmen och varifrån du fått dessa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
ryZzland bryter alla avtal, såväl muntliga som skriftliga vilket alla vet

Börja med Budapest memorandum, detta är resultatet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Va????

Om 7+43 = 50 är för krångligt så kanske du inte skall diskutera världspolitik?
Citera
2023-01-06, 18:39
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Se beräkningarna i slutet av denna tråd: (FB) En evaluering på politiken så här långt? (1100 -1700 EUR per person i år?)

EU har en total försvarsbudget på €214 billion 2021. (google search).
Våra totala kostnader upplöper till €754 billion hittills. Dvs 300% av vår årliga försvarsbudget från 2021. Du har helt missförstått propotionerna.

Där har inte varit något hot på många år. Den ryska armén hade aldrig kunnat komma någonstans i västeuropa, de har fullt upp med att komma till Sloviansk. Det reella hotet är kärnvapenkrig, och det är större nu än på 25 år.
Och jag antar att du menar att det är Ukrainas fel eftersom man inte kapitulerar?
Citera
2023-01-06, 18:40
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Om jag förstått saken rätt är en ockupaionsmakt skyldig att tillgodose basala behov hos civilbefolkningen.
I Cherson, som Ryssland lämnade, minerade man delar av staden vilket ju är till skada även för civilbefolkningen.
I Bucha mördade man randomiserat ett par hundra helt oskyldiga medlemmar av civilbefolkningen.
Våldtäkter och plundring har rapporterats redan i krigets uppstart.

Bevisligen tillgodoser inte Ryssland något "skydd" för befolkningen i Ukraina. Att upprätta en ny stat i området verkar ju helt onödigt, men det är för övrigt det Ukrainska folket som ska bestämma de villkor som de anser acceptabla.

Ja håller med dig. De löser inte uppgiften bra.
Citera
2023-01-06, 18:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det har vi diskuterat förr. Det du tror är Putins manifest, är helt opålitigt, det kan du ignorera. I alla fall när du diskuterar med mig, jag anser det ointressant.
Aha. Du avfärdar sånt som talar emot din kärlek till diktaturen i Ryssland? Om vägrar acceptera källor som talar emot din Kreml-vänliga världsbild så förstår jag varför folk i tråden här är så trötta på dig.
Citera
2023-01-06, 18:41
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Film som påstås visa hur "orkestern" skjuter ned en urk-krainsk Su-25 med MANPADS: https://t.me/DonbassDevushka/40200
Misstänkt lik filmen som UAF släppte nyss som visade precis tvärt om en rysk SU-25?

Det är ju helt sjukt hur dåliga ryssen är med sin lättavslöjade fejkpropaganda!

Hur kan folk gå på sån skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in