2023-01-06, 16:28
Medlem
Alla åker och väntar på att Kläbo skall göra ett ryck och så är dom helt oförberedda när det väl kommer ,varför kör ingen efter eget huvud liksom ,gör själv ett ryck för i helvete!
Citera
2023-01-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Finskorna har en potentiell superetapp imorgon jämfört med Wengarna, ifall materialet sitter där. 5km extra på den här banan kommer göra mycket för damernas lopp, och dom 5km går helt i finsk favör. Antagligen även Fridas.
Kan vi få se en Kuitunen-Saarinen flashback i morgon? Pärmen såg överlägset starkast ut idag (men gjorde bort sig taktiskt som vanligt)
Citera
2023-01-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag har sett på Williams lopp i repris. Kan inte se något som sticker ut. Det ser kanske ut lite som för Kläbo i finalen, med skillnaden att William faktiskt har motståndare framför sig som kan motivera riktningsförändringar.
Gissar att det är precis i början Poromaa gör någon "riktningsförändring" för mycket. Känns oerhört med gult för det dock
Citera
2023-01-06, 16:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Står tydligt i tävlingsreglerna att ett regelbrott som inte ger någon fördel för slutresultatet eller negativ konsekvens för motståndaren ska bestraffas med en skriftlig varning (gult kort) eller en muntlig varning. Se 352.1.1.1 på sidan 79. https://assets.fis-ski.com/image/upload/v1672828784/fis-prod/assets/ICR_CrossCountry_2023_clean_Nov.2022.pdf

Juryn ska alltså ta hänsyn till konsekvenserna av regelbrottet men har all rätt att godtyckligt välja mellan gult kort och muntlig varning.

Vad har det med min kommentar att göra? Det första som skedde var väl att han flyttades ner till sista plats i heatet efter att ha fällt Chappaz, alltså inte fick tidstillägg eller diskades. Nästa som hände (vilket min kommentar handlade om) var att han fick gult kort även för skejten och därmed tidstillägg.

Den jag kommenterade menade att han blev diskad efter första incidenten.
Citera
2023-01-06, 16:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvda
Alla åker och väntar på att Kläbo skall göra ett ryck och så är dom helt oförberedda när det väl kommer ,varför kör ingen efter eget huvud liksom ,gör själv ett ryck för i helvete!

Därför att det inte går att göra något åt honom. Kör de så hänger han på och spurtar ner dem. Om de inte kör masar han på där framme och rycker ifrån när han så behagar. Han är bäst på att positionera sig, bäst utför, bäst uppför och överlägset bäst när det gäller fartökningar.
Citera
2023-01-06, 16:43
Avslutad
Så länge ingen åker med skallen, kommer ingen att slå norrmannen. De har för mycket respekt för honom. Stäng in honom eller fäll karln - det är vägen man måste gå mot såna rådopade norrmän.
Citera
2023-01-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Därför att det inte går att göra något åt honom. Kör de så hänger han på och spurtar ner dem. Om de inte kör masar han på där framme och rycker ifrån när han så behagar. Han är bäst på att positionera sig, bäst utför, bäst uppför och överlägset bäst när det gäller fartökningar.
Dom får väl iallafall försöka , nu är det bara patetiskt, Calle kunde nog vunnit idag om han gjort ett ryck först.
Citera
2023-01-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad har det med min kommentar att göra? Det första som skedde var väl att han flyttades ner till sista plats i heatet efter att ha fällt Chappaz, alltså inte fick tidstillägg eller diskades. Nästa som hände (vilket min kommentar handlade om) var att han fick gult kort även för skejten och därmed tidstillägg.

Den jag kommenterade menade att han blev diskad efter första incidenten.
Ja, och min poäng var att han inte hade kunnat diskvalificeras för skejten eftersom han blev placerad sist i heatet. Nu blev han ju diskad eftersom han fick sin andra skriftliga varning för att ha skejtat.
Citera
2023-01-06, 16:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvda
Dom får väl iallafall försöka , nu är det bara patetiskt, Calle kunde nog vunnit idag om han gjort ett ryck först.

Nej, han hade inte vunnit och han svarar ju själv väldigt bra i intervjun på det. Ett lopp blir som det blir och det är meningslöst i efterhand försöka laborera med alternativa utfall. Det enda jag kan säga är att Calle hade vunnit om han hade vunnit, men nu gjorde han inte det.

Hade han ryckt hade han haft Klæbo som ett frimärke efter sig och den senare före strax efteråt. Risken är då att Calle bränt även andraplatsen.
Citera
2023-01-06, 16:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, och min poäng var att han inte hade kunnat diskvalificeras för skejten eftersom han blev placerad sist i heatet. Nu blev han ju diskad eftersom han fick sin andra skriftliga varning för att ha skejtat.

Fast återigen den jag kommenterade påstod att han blev diskad i första skedet. Det var det min kommentar handlade om. Din »poäng« har ingenting med det att göra. Du bekräftar bara det jag kommenterade så det är den andra personen du ska vända din »poäng« mot inte mot mig.
Citera
2023-01-06, 16:54
Medlem
Gusselbys avatar
Lol. Fis förnekar sig inte. Det är precis som att de väntar som hökar på att en svensk ska göra någon grej och så slår de klorna i direkt för smått och lite större.

Eftersom jag har rätt eldfängt humör så hade det varit jag så hade jag slutat med tävlingslängdåkning direkt. Alla svenskar borde göra det, det är lönlöst att ensa hålla på. Nu skulle alla svenskar avbryta den töntiga touren i solidaritet och i protest mot fisarna. Frida och Halfvar kan stanna kvar för pengarna i och för sig. Aldrig tävla i något arrangerat av det illaluktande någonsin mer. Så får norrmän och andra med Pellegrino i spetsen tävla i fred. Svenskar är ändå bara i vägen och så kan fis-förbundet klaga hur mycket de vill på Sverige, deras favoritsyssla.
Citera
2023-01-06, 16:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Lol. Fis förnekar sig inte. Det är precis som att de väntar som hökar på att en svensk ska göra någon grej och så slår de klorna i direkt för smått och lite större.

Eftersom jag har rätt eldfängt humör så hade det varit jag så hade jag slutat med tävlingslängdåkning direkt. Alla svenskar borde göra det, det är lönlöst att ensa hålla på. Nu skulle alla svenskar avbryta den töntiga touren i solidaritet och i protest mot fisarna. Frida och Halfvar kan stanna kvar för pengarna i och för sig. Aldrig tävla i något arrangerat av det illaluktande någonsin mer. Så får norrmän och andra med Pellegrino i spetsen tävla i fred. Svenskar är ändå bara i vägen och så kan fis-förbundet klaga hur mycket de vill på Sverige, deras favoritsyssla.

Bra att de näpser väderkvarnen Poromaa som hela tiden förstör för andra med sin usla tajming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in