2023-01-06, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
putin har ingen vapenvila ,flyglarm i kiev

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/104rc1i/air_alarm_active_over_kyiv_45_minutes_ago_during/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Det var det jag viste från början, Ryssen spelade teater,ljög, bedrog.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Fast nato funkar inte så utan alla länder bidrar på sitt sätt. Tex så har grekland över 1000 tanks turkiet 2000.
Allt är uppdelat i olika delar sedan plockar man ihop en arme av det man behöver från alla länder.
Spanien och holland har många leopard 2 tex. Så vist finns det och skicka om man vill.
Tyvärr så har Holland 0 tanks!

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2020/11/30/the-dutch-army-eliminated-all-its-tanks-then-realized-it-had-made-a-huge-mistake/
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Många verkar se det som en fotbollsmatch och verkar inte tänka alls på vad för skit som faktiskt händer där borta, glatt påhejade av media och politikerna. En del sitter t.om och gapar om att dra iväg kärnvapen mot Ryssland för helvete, en del har tappat det totalt. Det där med kyrkorna har jag dock missat men har blivit en del sidor man hoppat över när det blir för mycket att läsa ikapp.

Intressant.
Har inte lagt ner någon energi på vad Kirill har för bakgrund eller position.
För mig har han varit en harmlös men tokig och religiös figur.
Märklig karriär, tycker jag.
Citera
2023-01-06, 12:17
Medlem
Hur känns det att vara proryss idag?

Nu ger europa pansarvagnar moderna till ukraina, kriget är slut.
Citera
2023-01-06, 12:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Inte Girkin va?

Jodå, han är en klassisk rival. Stark bland nationalister och positionerar sig som den som kan hantera Ukraina kriget.

https://crescent.icit-digital.org/articles/igor-girkin-potential-contender-for-power-against-putin
Citera
2023-01-06, 12:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Kanske det var så. Men vad har Ukrina vunnit på att ge ryssen fri lejd i de här fallen? Ukraina har ju bevisligen inte vunnit något på det i så fall. Har Ryssen blåst Ukraina menar du? Ryssen har visat gång på gång att de ljugit och bedragit.

Jag vet inte. Kanske lovat att inte slå ihjäl Zelensky med en Iskander eller något annat? Eller så är där något skumt som vi inte vet om.
Citera
2023-01-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Intressant.
Har inte lagt ner någon energi på vad Kirill har för bakgrund eller position.
För mig har han varit en harmlös men tokig och religiös figur.
Märklig karriär, tycker jag.
Jag har dålig koll på den där Kirill men minns att jag såg något tal nyligen från Putin(?) och då filmades Kirill flera gånger. Han verkar ha en del makt i det där jävla samhället.
Citera
2023-01-06, 12:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar inte som om man ljuger när det kablas ut uppgifter om attacker mot högkvarter och förläggningar. Till och med ryska militära bloggare förkastar de ryska uppgifterna om små förluster som senast vid angreppet mot ett hotell i Donetsk.

Den största gåtan i detta krig är för mig hur Ryssland lyckades utrymma Kherson city. Verkar som om Ukraina gav delvis fri lejd eller att man var rädd för att träffa civilbefolkningen med artilleri.

Här är ju ett intressant påstående från Gregg: "Soledar kommer INTE att falla, till det har vi för starka försvarslinjer i staden. Orcerna insåg ju att en direkt attack inte skulle lyckas så man försöker kringå staden. Härvid blir de sittande måltavlor för vårt artilleri och det är också här orcerna förlorat merparten av de 800 döda." [800 döda senaste dygnet enligt honom].

Dvs många hundra dog vid ett enskilt frontavsnitt enligt honom.

Vad tror du om det?
Citera
2023-01-06, 12:27
Medlem
Väst har nu alltså tagit nästa steg i kampen för frihet och självständighet, nu ska man börja leverera tanks också!

En tidsfråga innan man även börja levera stridsflygplan!
Citera
2023-01-06, 12:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Ja, svårt att inte hålla med. Bisarrt är det minsta man kan säga.

Men jag tror att det är mest baserat på att de ryska trupperna vid fronten är hårt trängda och behöver en respit.

Paasikivi intervjuas också i Svenska Dagbladet. Där konstaterar han att det är ”fullständigt bisarrt” att den attackerande parten plötsligt ber om ett uppehåll i några timmar för att det är en högtid.
Citera
2023-01-06, 12:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Väst har nu alltså tagit nästa steg i kampen för frihet och självständighet, nu ska man börja leverera tanks också!

En tidsfråga innan man även börja levera stridsflygplan!

Ja, det kanske blir nästa steg i stödet. Till våren kanske? Jänken har ju ingen nytta av sina A-10 ändå så bästa är att skänka dem till Ukraina
Citera
2023-01-06, 12:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det börjar klockan 12 idag på Rysslands initiativ. Nu är det viktigt att Ukraina och väst också stödjer detta.

Så att detta lilla frö av fred kan få gro och växa

Du har missat något fundamentalt. Ukraina är inte ute efter en "fred" där ryssar ockuperar deras territorium och våldtar deras befolkning utan Ukraina är ute efter att få sitt land fritt igen. Fritt från ryska soldater.

Fred blir det först när den sista ryska soldaten lämnat Ukraina. Om det inte sker frivilligt så får det ske med våld.

Det här med "fred" och "vapenvila" är renodlade ryska trick. Rent moraliskt är de inte alls i position att föreslå något sådant. Det är som om någon som håller på och våldtar en tjej föreslår en 15 minuters paus innan våldtäkten fortsätter. Blir tjejen tacksam för pausen och säger "deal"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in