2023-01-05, 23:17
Medlem
Ryssland har förlorat. Finns ingen chans att Putin kan vända det här. Den obehagliga tanken är vad som händer när Ryssland hamnar i sönderfall och olika grupper i avlägsna delar av det stora landet ska hävda sin rätt, det ämnet kommer bli en både större och längre tråd än denna.

Om någon undrar varför jag är tvärsäker på att Ryssland har förlorat är det enkla svaret att väst kommer aldrig tillåta Ryssland vinna, Ukrainas sak är vår.
Citera
2023-01-05, 23:18
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Prästfan som rättfärdigar att man får skjuta ukrainarer.
Fred? Bara två dagars vapenvila och sedan får man skjuta igen.
I och med att Ryssland utropat en ensidig vapenvila så borde det ukrainska försvaret kunna ta tillbaka lite landområden, medan ryssarna kopplar av i den gassande vintersolen.
Citera
2023-01-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag säger inte att de är mina egna. Jag tar den information från Telegram som verkar trovärdig.
Det är intressant att det verkar som att Polen är mycket mer insyltade i Ukraina än vad som förmedlas i MSM. Den bästa informationen finns på Telegram och inte MSM.
Det finns inte ett enda proryskt inlägg på Telegram som är sant, allt är propaganda. Möjligen med undantaget The Gray Zone, Wagners kanal.
Citera
2023-01-05, 23:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Man undrar när den politiska oppositionen i Ukraina får föra fram sin åsikt.

Efter kriget går bra, nu är det nationell sammanhållning som gäller. Det går givetvis bra att framföra den nu med men då kan man åka i finkan för landsförräderi.
Citera
2023-01-05, 23:20
Medlem
Vapenvila är inget annat än propaganda

https://twitter.com/StZaryn/status/1611098608920584194?cxt=HHwWhICzrcPp4tssAAAA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
I och med att Ryssland utropat en ensidig vapenvila så borde det ukrainska försvaret kunna ta tillbaka lite landområden, medan ryssarna kopplar av i den gassande vintersolen.
…och försöker fylla på sina sinande förråd…
Citera
Medlem
raskenss avatar
Rysk kamratfostran. Fragging som inte nådde ända fram:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1610883897495281665?t=1SEe2pgON2cmuMboj_yhvg&s=19
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du säger så men läser man sina inlägg så ser man tydligt att du har en vurm för Ryssland.
Vilket är typiskt för den psykopat du uppenbarligen är.
Jag misstänker att det är mig du refererar till som babbe? Jag är definitivt mer svensk än vad du nånsin kan bli. Har rötter från 1200 talet från mellansverige. Frågan är väl om du enbart är psykopat eller mer troligt serb.

Ja, jag har som många en förkärlek till Ryssland. Som gammal kommunist m.m. Men vi blev också chockade av detta. Ingen kunde förutse det, inte ens fjantarna till Rysslandshatare- och kännare vi har i Sverige (orkar inte nämna namnet på idioterna).

Ukraina är dock inga dunbollar som många verkar tro här. Skulle själv tro det om jag inte med blotta ögat och förskräckelsen flydde fältet efter att ha blivit förevisad de mest sataniska symboler som tänkas kan, i just Ukraina. Så jag litar inte heller på ukrainarna. Det enda man kan säga är det som Sergej Lavrov säger: "Det här är nazisternas barnbarn". Så sant, men det kan ju sägas om väldigt många i Sverige också.

Det är trist att du vill koppla samman ryssar och serber, när den enda kopplingen däremellan är just anti-nazismen. De var stolta anti-nazister när Stalin, kommunist, stred på anti-nazisternas sida, kommunisterna som vann kriget. Du inser väl vem du spelar i fatet genom den kopplingen - ingen annan än Putin.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssarna har framgång med sina granater släppta från drönare: https://t.me/DonbassDevushka/40017

Så du snodde en ukrainsk video och presenterade den som en rysk - snygg maskirovka!
Citera
2023-01-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu måste alla fokusera på freden.

Det är ju det Ukraina gör man vill så snabbt som möjligt få ut all Rysk militär personal ur landet
så att fredsförhandlingar kan inledas.
Och vi i väst försöker påskynda detta genom sanktioner mot Ryssland och bistånd till Ukraina.
Förhoppningsvis blir det till slut så dyrt för Ryssland att fortsätta vansinnet att dom ger upp.
När den dan kommer skall det drickas bubbel och dansas.
Citera
2023-01-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sa du inte oberoende?

Du och andra verkar tolka information som ‘oberoende’ om det är till rysslands nackdel, annars är det propaganda.
Citera
2023-01-05, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Marder, Bradley och AMX 10 på väg till Ukraina i 100tal. Nu har fransoserna och Tyskarna fått tummen ur. Fina pansarfordon.

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1611074257978638336

Det kombinerat med Ukrainarnas ballar av stål kommer att göra det jobbigt för ryssen, dålig stämning helt enkelt. Kan bli dålig stämning för oss alla, ryssarna är dåliga förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in