2023-01-05, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Hela lagtexten för våldtäkt enligt den gamla lagen förstås, inte hela lagboken!
Vad du hade missat att få med var t.ex. paragrafnamnen, det visar att du inte hade kopierat hela lagtexten utan bara sitter och klipper och klistrar valda delar.

Jaha så du sitter bara och fantiserar ihop lagtexten, du har ingen källa till den?
Och hur ser "hela lagtexten för våldtäkt" ut mer än raderna som står i Brottsbalken 6 kap § 1? Du påstår att det finns något som jag har utelämnat men vad skulle det ha varit?

Källan är som sagt Svea Rikes lag, gå till biblioteket och fråga efter en från 2017. Lagarna på nätet uppdateras hela tiden.
Citera
2023-01-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur ser "hela lagtexten för våldtäkt" mer än raderna som står i Brottsbalken 6 kap § 1? Du påstår att det finns något som jag har utelämnat men vad skulle det ha varit?

Källan är som sagt Svea Rikes lag , gå till biblioteket och fråga efter en från 2017. Lagarna på nätet uppdateras hela tiden.

Har du lagboken framför dig nu eller fantiserade du bara ihop det korta textstycket du citerade?
Uppenbarligen fick du inte med allt då du inte tog med "6 kap § 1" i ditt citat och den innehåller garanterat inte bara en paragraf.
Citera
2023-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Nu var det ipsi som påstod att hon visste hur den gamla lagen var skriven men uppenbarligen var det en lögn då hon inte kan citera hela den gamla lagen och heller inte har någon källa till den. Så förvånande!

Jag har läst tråden. Det har förklarats för dig så tydligt som det går men antingen spelar du dum eller så är du dum. Jag har diskuterat med dig förut så jag misstänker att det är det sistnämnda.

Du har däremot förmodligen inte cancer i fingertopparna, så använd internet om du vill veta vad den gamla lagen säger. Alla runtomkring dig är inte din personliga assistent. Du har kraften och teknologin till att ta reda på saker själv.
Citera
2023-01-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har läst tråden. Det har förklarats för dig så tydligt som det går men antingen spelar du dum eller så är du dum. Jag har diskuterat med dig förut så jag misstänker att det är det sistnämnda.

Du har däremot förmodligen inte cancer i fingertopparna, så använd internet om du vill veta vad den gamla lagen säger. Alla runtomkring dig är inte din personliga assistent. Du har kraften och teknologin till att ta reda på saker själv.

Jag läser den gamla lagen nu stumpan och ser att du och ipsi har ljugit!
Det fanns mycket mer där än det lilla ipsi valde att ta med.
Citera
2023-01-05, 21:02
Medlem
Citat:
Jag läser den gamla lagen nu stumpan och ser att du och ipsi har ljugit!
Det fanns mycket mer där än det lilla ipsi valde att ta med.

Gött mos! Bara att citera då och peka ut- och förklara vari lögnen ligger.
Citera
2023-01-05, 21:03
Medlem
Citat:
Gött mos! Bara att citera då och peka ut- och förklara vari lögnen ligger.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K6
Citera
2023-01-05, 21:06
Medlem
Citat:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K6

Du hittade lagboken. Najs! Ett steg i rätt riktning...tycker du förtjänar en klapp på axeln för det!

Men resten då?
Citera
2023-01-05, 21:07
Medlem
Citat:
Du hittade lagboken. Najs! Ett steg i rätt riktning...tycker du förtjänar en klapp på axeln för det!

Precis och avslöjade er som lögnare, ipsi tog bara med en liten del av paragraf 1 och det fanns mycket mer där.
Citera
2023-01-05, 21:08
Medlem
Citat:
Precis och avslöjade er som lögnare, ipsi tog bara med en liten del av paragraf 1 och det fanns mycket mer där.

Vilken lögn? Förklara och bygg upp ditt argument.

"Detta ljögs det om och det här är varför..."
Citera
2023-01-05, 21:10
Medlem
Citat:
Vilken lögn? Förklara och bygg upp ditt argument.

"Detta ljögs det om och det här är varför..."

Lögnen att det lilla ipsi citerade var hela lagtexten om våldtäkt och att det bara inkluderade våld och hot om våld. Riktig sjuk lögn!
Citera
2023-01-05, 21:10
Avslutad
Citat:
Har du lagboken framför dig nu eller fantiserade du bara ihop det korta textstycket du citerade?
Uppenbarligen fick du inte med allt då du inte tog med "6 kap § 1" i ditt citat och den innehåller garanterat inte bara en paragraf.
Du är verkligen för korkad. Ja, jag har Svea Rikes Lag i hyllan. Den kommer i ny upplaga varje år.

Här kan du köpa den själv om du vill där det framgår hur våldtäkt reglerades före lagändringen 2018.

https://www.studentapan.se/kurslitteratur/sveriges-rikes-lag-2017-9789139019848?gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok-LsWU1FJUtOmgU9q464ZkrOxgbCov92 Xczmv8syVd6BMzuyIozhFBoCoKAQAvD_BwE
Citera
2023-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är verkligen för korkad. Ja, jag har Svea Rikes Lag i hyllan. Den kommer i ny upplaga varje år.

Här kan du köpa den själv om du vill där det framgår hur våldtäkt reglerades före lagändringen 2018.

https://www.studentapan.se/kurslitteratur/sveriges-rikes-lag-2017-9789139019848?gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok-LsWU1FJUtOmgU9q464ZkrOxgbCov92 Xczmv8syVd6BMzuyIozhFBoCoKAQAvD_BwE

Varför ljög du då och bara citerade en liten del av paragraf 1 som innehöll våld och hot om våld? Varför påstod du att det var allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in