Citat:
Ursprungligen postat av
cashmoney85
Jag ifrågasätter inte källorna enbart siffrorna. För skulle du ha ”rätt” då blir kriget en ekonomisk vinning för de soldaterna. Har svårt att tro att Ukrainarna behövt ”mutas” in med så pass hög ersättning för att kriga för sitt eget land. Motivationen att slåss med alla frivilliga som köade säger något helt annat.
Så ja jag ifrågasätter dem siffrorna helt.
Inte för jag har någon källa eller aning men skulle tro att ersättningen ligger på max 500€ för trupperna med en hel del som gör det gratis. 1miljon man med 3500€ blir 350 miljarder i månaden… vet att du brukar räkna på sannolikheten, och i detta fallet är sannolikheten låg.
De är fattiga och många unga män tar chanser för bra lön. Det är en delförklaring (men inte hela förklaringen) på köerna till värvningskontoren. Det är liknande men inte lika extremt på ryska sidan, de tjänar också bra. Det är därför du ser så många från Buratien och vad det nu är, det är fattiga områden.
Jag tycker heller inte det låter så ologiskt. Det hade varit dåligt för USA om Ukraina fått tvinga stora mängder soldater till fronten. Det ser mycket bättre ut i väst att moralen är hög - "ukrainarna vill slåss för sitt land" och så klart går kriget bättre också. Säg att 200 000 soldater får 2000 USD mer i lön än de skulle ha fått utan USA-stöd. Det blir bara 400,000,000 (4 B USD). Visst, det är en del pengar, men det är bara en liten del av vad vi skickar.