2023-01-05, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Pissryssland hittar ytterligare ett sätt att sjunka djupare ner i latrintunnan, hot, hot, och åter hot

Putin sends Gorshkov frigate with Tsirkon missiles to NATO countries – Medvedev

"The main New Year's gift with the ammunition of the Tsirkon missiles went to the shores of NATO countries yesterday.
Their range of 1,000 km with hypersound at Mach 9 and the ability to use any charge with a guarantee to overcome any anti-aircraft defence.

Let it stand somewhere 100 miles [160.93 km – ed.] away from the shore, closer to the Potomac River [the river near the US capital – ed.]. So rejoice! [The frigate – ed.] will bring anyone who poses a direct threat to Russia and our allies to their senses."
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/5/7383674/
Om det där stämmer borde väl jänkarna ha rätt sänka den där rostskorven låmgt innan den närmar sig USA?
Jag undrar hur detta ska sluta, jag börjar bli orolig för ett globalt storkrig.
Citera
2023-01-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mer och mer tydligt vem som är den vuxna i rummet. Fred är inget skällsord, utan något att eftersträva.

Det hela började väl med att Ukraina ville förbjuda det ryska språket.

Där tror jag alla är överens; urbota dumt! Tänk om Sverige skulle förbjuda finska och samiska.

Nu är det upp till komikern Zelensky att visa framfötterna. Putin bjöd 2 dagar fred, kanske zelensky kan lägga på 1 eller 2 dagar till? För freden!
Rysstrollen här kan inte förstå det hela.
Du kan tala och leva utmärkt på ryska i Ukraina.
I det ockuperade Donbas blir du skjuten om du talar ukrainska.
Citera
2023-01-05, 17:31
Medlem
Duerfs avatar
Det enda Ryssland förstår är makt. Det finns ingen anledning för Ukraina att respektera någon strategisk rysk ensidig vapenvila. Det vore att visa svaghet.

Vill Putin att hans styrkor skall ha lugn står det honom fritt att dra tillbaka dem.
Citera
2023-01-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Är inte hundra men ser man inte skymten av Abrams på tåget?
Det ser så ut!

Kan sen tyskarna skicka några hundra Leopard så kan det bli riktigt roligt!

Tänk Abrams och Leopard mot ryssens T-54!
Citera
2023-01-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukraina kommer så klart att maxa på med Himars och slakta 1000-tals råttor. Sen kommer Putin att grina och gnälla om hur elaka Ukraina är för att få väst att banga ur.

Skulle tro det blir episkt slakt av ryssar till helgen.
Ja verkligen!

Ukraina borde testa att flyga över ryska ställningar först och om de blir beskjutna är det ju bara att elda på så mycket det bara går!
Citera
2023-01-05, 17:35
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Om det där stämmer borde väl jänkarna ha rätt sänka den där rostskorven låmgt innan den närmar sig USA?
Jag undrar hur detta ska sluta, jag börjar bli orolig för ett globalt storkrig.

Tror inte du behöver oroa dig. Hur tycker du det går för ryssen i Ukraina?
Om ryssen har dessa problem med Ukraina så lär dom inte lyckas någonstans i världen mot något land.
Citera
2023-01-05, 17:37
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj, Ukraina bygger upp fler och fler pansarbrigader medans ryssarna får sina sprängda. Till våren tror jag Ukraina kommer att vara helt överlägsna Ryssland.
Just det. Svårt att tolka den glädjande utvecklingen på annat sätt än att Ryssland rustas ner och Ukraina rustas upp.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det ser så ut!

Kan sen tyskarna skicka några hundra Leopard så kan det bli riktigt roligt!

Tänk Abrams och Leopard mot ryssens T-54!
Nästan så man tycker synd om ryssen i så fall. F.ö. har Ukraina redan slagit ut minst en Armata (bildbevis finns).
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det är nog som sagt inte många som tror på det viset du gör. Sverige har nära samarbete med NATO-länderna och t ex UK har redan öppet gått ut och sagt att de skulle delta i försvar av Sverige vid eventuell rysk aggression. Så vi kan nog alla sova lugnt.

https://sverigesradio.se/artikel/britain-promises-to-help-sweden-if-attacked

Det är ord från England m.fl. för att lugna när Erdogan och Orbán nu går Putins ärenden. Ingen går i krig mot Putin för ett annat land när det inte gäller Nato. Det skulle vara politiskt omöjligt.

Litar du på Putin?
Citera
2023-01-05, 17:40
Avslutad
Det enda som ligger bakom putains ljugande om 'vapenvila' är för att ryZZpedofilerna ska få vara ostörda när de våldtar de småglin de kidnappat från Ukraina, homofilen kirill är den som pushar hårdast när det gäller att fånga in små dagisungar som ska våldtas av homopederastfederationen.

Nä, smäll på extra mycket för fan, koordinaterna har UAF redan. Desto fler ryZZpedofiler som avlivas desto färre småttingar som faller offer för de ryZZka våldtäktsbarbarerna.

Slava ukraini, död åt ryZZpedofilerna!
Senast redigerad av hillsongsweden 2023-01-05 kl. 17:55.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Bradleys och himars ja, tyckte mig även se skymten av ett kraftigare kanontorn, Abrams?
Ja det såg rikitgt bra ut det där. Fast Wroclaw är ju en bit från Ukraina så man får se var grejerna är på väg nånstans??
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Är inte hundra men ser man inte skymten av Abrams på tåget?

Jag är inte så bra på stridsvagnar men jag tror inte Ukraina får dem. De ger dem till Polen och andra länder mot att de länderna skickar sina gamla stridsvagnar till Ukraina. Jag tror Leopard står på tur till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in