2023-01-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Begäran från prästen i detta läget och Putin går ut med det också?
Vem är mest korkad av de bägge?
Det är givetvis Putin som ligger bakom det hela!

De har svåra problem vid fronten och vill få tid att få fram personal och förnödenheter.

Inget som Ukraina bör nappa på.

Hade Ukraina utlöst en vapenvila under nyåret hade givetvis inte Putin brytt sig om utan fortsatt terrorbombningen av civila.
Citera
2023-01-05, 17:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mer och mer tydligt vem som är den vuxna i rummet. Fred är inget skällsord, utan något att eftersträva.

Det hela började väl med att Ukraina ville förbjuda det ryska språket.

Där tror jag alla är överens; urbota dumt! Tänk om Sverige skulle förbjuda finska och samiska.

Nu är det upp till komikern Zelensky att visa framfötterna. Putin bjöd 2 dagar fred, kanske zelensky kan lägga på 1 eller 2 dagar till? För freden!
När den ryska ohyran är likviderad eller har gett sig av frivilligt har vi fred. På ryssjulen ska vi fira med tusen döda ryska inkräktare som alla ligger döda i sitt eget blod och avföring.

Den som är med i leken får leken tåla, gråt inte nu naziryss.
Citera
2023-01-05, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Ett tåg kommer lastat med godis från usa till Ukraina!

https://twitter.com/mexic0la_/status/1610841970855014401?s=52&t=_n_NcnPv8m5rgZInBilhDw

Är det även en himars man ser?
Bradleys och himars ja, tyckte mig även se skymten av ett kraftigare kanontorn, Abrams?
Citera
2023-01-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jo, Kiev valde kriget och valde bort förhandlingar på förhand. Det är redan klarlagt för länge sen. De hade dessutom provocerat fram kriget genom sin politik under flera år, med stöd av USA.
God afton herr rysstroll. Du ljuger i vanlig ordning om vad som hänt. I verkligheten så försökte såväl Ukraina som diverse västledare förhandla med Ryssland men helt förgäves. Ryssland ställde diverse ultimatum som Putler på förhand visste skulle avvisas. Allt det här skedde inför öppen ridå och är väldokumenterat men låt för all del inte det hindra dig från att fabulera om att kIeV vAlDe KrIgEt. Nej, Ukraina "provocerade" inte fram en illegal invasion genom att förvägra ett grannland att annektera deras territorum.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och det är struntprat att det inte skulle finnas något annat val än att kämpa vidare till dess man har kastat ut fienden helt. Många länder har historiskt sett slutit fred i utbyte mot landavträdelser, det är ingenting mystiskt med den saken även om EU/NATO försöker måla ut det som totalt off-limits i en modern värld. Finland avträdde Karelen 1940 (bekräftat 1944 och 1947) och sedan dess har de hafr fred med Ryssland. Dagens Ukraina innehåller en del områden som fördes över från Polen och Ungern efter andra världskriget, osv.
Ja, Finland avträdde Karelen för att få slut på kriget eftersom de stod ensamma mot orcherna och deras försvarsmakt var slutkörd (trots att orcherna var lika monstruöst inkompetenta som i det här kriget). Varför skulle Ukraina följa den vägen när de varken står ensamma eller är på väg att förlora? Orcherna inte är i närheten att köra slut på Ukrainas försvarsmakt utan har istället förlorat terräng samtidigt som Ukraina visat att de klarar att slå mot både ryska militärbaser på det ockuperade Krim samt inuti själva Ryssland.
Citera
2023-01-05, 17:12
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Bradleys och himars ja, tyckte mig även se skymten av ett kraftigare kanontorn, Abrams?

Tyckte jag såg det med. Men hann bara se videon engång. Vi kan hoppas
Senast redigerad av fuska 2023-01-05 kl. 17:16.
Citera
2023-01-05, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Pissryssland hittar ytterligare ett sätt att sjunka djupare ner i latrintunnan, hot, hot, och åter hot

Putin sends Gorshkov frigate with Tsirkon missiles to NATO countries – Medvedev

"The main New Year's gift with the ammunition of the Tsirkon missiles went to the shores of NATO countries yesterday.
Their range of 1,000 km with hypersound at Mach 9 and the ability to use any charge with a guarantee to overcome any anti-aircraft defence.

Let it stand somewhere 100 miles [160.93 km – ed.] away from the shore, closer to the Potomac River [the river near the US capital – ed.]. So rejoice! [The frigate – ed.] will bring anyone who poses a direct threat to Russia and our allies to their senses."
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/01/5/7383674/

Jättesmart. Nu minskar nog amerikanens vilja att stödja Ukraina.
Citera
2023-01-05, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fyllkajan Medvedev hotar nu Usa med direkt eldgivning mot Usas östkust. US Navy skakar tänder inför detta patetiska utspelet haha!

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1611002024644210689
Om det där är sant så är Ryssland t o m mer fucked up än man trodde.
Citera
2023-01-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jättesmart. Nu minskar nog amerikanens vilja att stödja Ukraina.
Ja enligt rysk logik tror dom nog det! Även ryssrunkarna i tråden verkar vara lika smarta!
Citera
2023-01-05, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag håller helt och hållet med i allt!

Det var det jag syftade på lite när jag skrev "noggrann och stenhård hjälp".

Därför vi kan tycka att vi har problem nu...
Men det som kommer efter är bra mycket mer övergripande tufft.

Just pga av det du själv skrev.
Jag kan historia så jag vet vad du menade.

MEN vad är alternativet? Att Kina/Turkiet eller de små diktatorländerna ska dels parasitera på RU då de plötsligt blivit starkare i jämförelse med RU?

Och vissa länder/områden/stater/grupper skulle dessutom MÖJLIGEN "ge igen för gammal ost" på RU.
Och det fattar man av tidigare erfarenheter vad det kan betyda.

Det finns så mycket potentiella hot och mycket olika problematiska scenarion framöver..
Som inte skulle gagna någon.
Vare sig Väst eller Öst osv.

Det krävs OERHÖRT skickliga/uthålliga kirurger och kirurg-instrument för att hantera denna djupgående infektion härefter.

För allas skull.
Jag har varit inne på samma tanke som du att ryssarna behöver en fast hand som tar ansvar över Ryssland då en majoritet av folket där visat sig vara oförmögna att klara detta själva.
Frågan är då: Vilka ska ikläda sig rollen att agera förmyndare?
FN består av så många skurkländer så jag ser FN som uteslutet att vara god man åt Ryssland efter kriget.
USA anser jag också vara utesluten liksom EU.
Har du eller någon annan här några ideer eller förslag att spåna vidare på för en framtida lösning för Ryssland?
Mvh.
Citera
2023-01-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mer och mer tydligt vem som är den vuxna i rummet. Fred är inget skällsord, utan något att eftersträva.

Det hela började väl med att Ukraina ville förbjuda det ryska språket.

Där tror jag alla är överens; urbota dumt! Tänk om Sverige skulle förbjuda finska och samiska.

Nu är det upp till komikern Zelensky att visa framfötterna. Putin bjöd 2 dagar fred, kanske zelensky kan lägga på 1 eller 2 dagar till? För freden!

Inget började för att man ville förbjuda något språk. På vilket sätt tyckte du att man förbjöd ryska innan krigt startade?
Citera
2023-01-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De vill naturligtvis:

1) Fira jul
2) Om Ukraina angriper, så vinner de någon slags propagandaseger a la "Se så krigshetsande de är, inte ens julen är helig för dessa ogudaktiga nazister". Nota bene var där ingen vapenvila på katolska julafton (västra ukraina är huvudsakligen katolskt) men heller inga stora raketattacker.

2 dagar spelar ingen roll för omgrupperingar. De kommer ju inte släppa ner garden.

Ett osannolikt men inte helt omöjligt scenarie är att situationen är svår i Kreminna för ryssarna, och ifall småstaden faller så kan de skylla på vapenvilan.
Ukrainas svar:
Behåll hyckleriet för er själva!

Kan det sägas bättre?
Citera
2023-01-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Omöjligt. Då måste lasten passera ngt NATO land...
Därav ”smyga” (hur det nu skulle gå till?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in