Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Du säger ju själv att det borde få vara lagligt att få trycka in kuken i vem som helst när man vill
För det första, Nja så länge som personen samtycke har jag inget problem med det. Eller du menar att spontana samtyckande sex är fel?
För det andra, Har du inte läst vad jag har skrivit?
Det här resonemanget här har inget med mina åsikter att göra.
Om jag ska vara ärlig så har jag på riktigt inte sagt mina egna åsikter en enda gång. Förutom när jag har svarat på eran halmgubbar.
Jag beskriver bara ett resonemang!
Jag gillar att vara djävulens advokat. Dvs det jag argumentera för eller det resonemang jag för är inte nödvändigtvis mina egna åsikter utan jag kan argumentera för något bara för skojs skull även om jag tycker tvärt om bara för jag gillar att diskutera för diskussionens skull, Även i kontroversiella och känsliga ämnen.
För det tredje, Utgångspunkten är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex ( Vetenskaplig bevisat ) Dvs.
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ingen Våldtäkt utan samtyckande sex=ska därför inte straffas.
( Att va sex med en person som
är passiv är laglig=
Lagligt om jag har hårdhänt sex med min super passiva frivilliga partner( som vet att jag aldrig skulle göra något emot hens vilja ) där vi har pratat öppet och ärligt om just samtycke,referenser sen dag 1. Eftersom det inte är Våldtäkt.
Lagen har alltså inte förbjudit vårt frivilliga sex.)
Eftersom en person som inte protestera samtycker/inte är Våldtäkt ser jag inte några som helst problem att ha sex med en passiv person. Gör du det?
Alltså förespråkar jag ingen Våldtäkt då utebliven protest är i sig utryck av samtycke.
Jag tycker alltså att samtyckande sex ska vara lagligt. Däremot ska Våldtäkt vara olagligt!
Ditt resonemang går ju såhär.
Utgångspunkten är att människor Inte är kåta varelse och vill inte ha sex ( Vetenskapligt motbevisat ) Med andra ord.
Människor vill inte ha sex+dom gör inget motstånd=ingen uttryck av samtycke=olagligt=ska därför straffas.
( Att ha sex med en person som är passiv är olagligt=
Olagligt för mig att ha frivilligt hårdhänt sex med min super passiva frivilliga partner( som vet att jag aldrig skulle göra något emot hens vilja ) där vi har pratat öppen och ärligt om just samtycke,referenser sen dag 1. Eftersom det är Våldtäkt.
Lagen har alltså förbjudit vårt frivilliga sex)
Citat:
Exempelvis de fall där gärningsmännen sitter "Hon sa aldrig nej eller sluta”
Mgm hävdar alltså att tjejen samtycke. Då är det upp till åklagaren att motbevisa att tjejen inte sa nej eller inte gjorde motstånd eftersom det är åklagaren som har bevisbördan. Lyckades åklagaren med det i dom fallen?
Citat:
Att trycka in kuken i någon utan samtycke är numera att betrakta som uppsåt
För det första, Det vill jag har rättsligt källa på faktisk!
Eftersom lagen.nu skriver såhär (
https://lagen.nu/begrepp/Uppsåt )
”Uppsåt
(lat. Dolus) - att medvetet, med syfte att åstadkomma en viss effekt, göra något, exempelvis orsaka en skada”
Det står inget där att trycka in kuken i någon utan samtycke är att betrakta som uppsåt.
För det andra, Så om en sovande person trycker in kuken i sin sov partner utan samtycke har alltså den sovande personen haft uppsåt.
Min fråga till dig.
Hur kan en sovande person vara medvetande om sina handlingar i sömnen?
Citat:
Därför att det inte gick att fälla folk för våldtäkt om de bara insisterade på att offret inte protesterade. Även om händelseförloppet i sig var uppenbara våldtäkter för vem som helst.
Det du glömmer medvetet eller omedvetet är att bara för att man upplever sig har blivit utsatt för brott betyder inte det automatiskt att man har blivit utsatt för ett brott.
Ett exempel som bevisar min poäng.
Bara för att en person upplever sig att ha blivit utsatt för brottet mord betyder inte det automatiskt att personen har blivit utsatt för brottet mord.
Citat:
Vilket förvisso är precis så du vill ha det
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ingen Våldtäkt utan samtyckande sex=ska därför inte straffas.
Adam som har sex och fullborda sexet med en person som inte gör motstånd.
Mina åsikter om det= Eftersom Adam inte ha begått något brott tycker jag han inte ha gjort något fel i ur ett samtycke perspektiv.
Adam som har sex och fullborda sexet med en person som gör motstånd.
Mina åsikter om det=
Eftersom Adam har våldtagit är han ett svin eftersom jag tycker att Våldtäkt är jätte fel!
Du kan omöjligt tolka mina ”Mina åsikter om det=” som i att jag tycker att Våldtäkt är ok! När jag uttryckligen har skrivit att jag inte tycker att Våldtäkt är ok utan jätte fel!
Så jo det är en halmgubbe.