2023-01-05, 03:16
Medlem
Till alla er som inte kan få nog med hockey så får ni gärna göra mig sällskap att se på miracle. Finns å se gratis på actvid.com och handlar om när usa slog ussr 1980, riktigt bra film
2023-01-05, 03:16
Medlem
Det vore riktigt roligt om Tjeckien skulle vinna över Kanada i finalen men det blir väl lite väl tufft för Tjeckien troligtvis.

Sverige har inte mycket till chans mot USA men kan hålla ner siffrorna om grabbarna spelar som idag.
2023-01-05, 03:21
Medlem
Stefan4s avatar
Hughes gör ett HUGE misstag.
2023-01-05, 03:23
Medlem
Xedomes avatar
Sweet Caroline Oh oh oh
Good times never seemed so good
🎶

Woop woop 🍁🇨🇦✌️
2023-01-05, 03:24
Medlem
Grym match även om man hade hoppats att det skulle bli jämnare mål mässigt.
2023-01-05, 03:26
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det vore riktigt roligt om Tjeckien skulle vinna över Kanada i finalen men det blir väl lite väl tufft för Tjeckien troligtvis.

Sverige har inte mycket till chans mot USA men kan hålla ner siffrorna om grabbarna spelar som idag.

Ja, Kanada var definitivt det bättre laget, hands down. Helt oavsett domarna. Men visst, kanadensiska läktare alltigenom. Gör sitt till som en 'extra spelare' .
2023-01-05, 03:31
Medlem
Knarkpojkens avatar
USA har gjort en riktigt bra match.
Tyvärr så kanske man borde låtit bli att spela augustine i målet i denna matchen fast jag hyllade han enormt i tråden innan.
Född 2005 är sjukt tidigt som sagt och han höll helt enkelt inte pressen tillslut.
Grym match i första och andra perioden.
Problemet tror jag var att 50/50 situationen där USA gjorde 3-3 blev bortdömt och Kanada gjorde mål kort därefter.
Sen när dem fick ett till bortdömt så gick luften helt enkelt ur dem.
Jag hoppas på ett enormt mediapådrag ifrån amerikansk media angående att Kanadensare dömmer matcher mellan två sådana stora rivaler som USA - Kanada.

Jag kommer aldrig någonsn förstå mig på att någon sådant här bisarrt händer i hockey år 2023.
Vad hade Kanada sagt om dem spelat i Ryssland vartannat år med Ryska domare som dömmer.
Är så trött på hyckleriet, här bryr man sig inte för de handlar om kanada och dem är så "Ärliga" och deras domare skulle ju aldrig fuska. Kanadensare är ju så snälla, ryssar är ju så elaka säger dem.
Så hade varit tvärtom och Ryssland slagit Kanada i Ryssland med ryska domare så hade de tagit hus i helvete i Kanada.
Älskar hockeyn verkligen, JVM är fantastisk men detta måste verkligen bort.
2023-01-05, 03:43
Medlem
Stefan4s avatar
Dubbelpost.
Senast redigerad av Stefan4 2023-01-05 kl. 03:46.
2023-01-05, 03:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
USA har gjort en riktigt bra match.
Tyvärr så kanske man borde låtit bli att spela augustine i målet i denna matchen fast jag hyllade han enormt i tråden innan.
Född 2005 är sjukt tidigt som sagt och han höll helt enkelt inte pressen tillslut.
Grym match i första och andra perioden.
Problemet tror jag var att 50/50 situationen där USA gjorde 3-3 blev bortdömt och Kanada gjorde mål kort därefter.
Sen när dem fick ett till bortdömt så gick luften helt enkelt ur dem.
Jag hoppas på ett enormt mediapådrag ifrån amerikansk media angående att Kanadensare dömmer matcher mellan två sådana stora rivaler som USA - Kanada.

Jag kommer aldrig någonsn förstå mig på att någon sådant här bisarrt händer i hockey år 2023.
Vad hade Kanada sagt om dem spelat i Ryssland vartannat år med Ryska domare som dömmer.
Är så trött på hyckleriet, här bryr man sig inte för de handlar om kanada och dem är så "Ärliga" och deras domare skulle ju aldrig fuska. Kanadensare är ju så snälla, ryssar är ju så elaka säger dem.
Så hade varit tvärtom och Ryssland slagit Kanada i Ryssland med ryska domare så hade de tagit hus i helvete i Kanada.
Älskar hockeyn verkligen, JVM är fantastisk men detta måste verkligen bort.

Var det inte ett schweiziskt domarteam som dömde USA - Kanada?
2023-01-05, 03:49
Medlem
OlleLisss avatar
Kanada är så äckliga. Vinner pga de spelar fult och ändå får nästan alla domslut med sig inkl minst ett mål som skulle dömts mål. Zebra-finnen klarade uppenbarligen inte trycket ifrån hemmapubliken. Stundtals var Kanada helt utspelade av ett bättre USA, men vinner pga köpta domare och onödigt våldsamt spel(som de såklart kommer undan med eftersom de inte drabbas av utvisningar)
Senast redigerad av OlleLiss 2023-01-05 kl. 03:51.
2023-01-05, 03:57
Medlem
Knarkpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Jo fan. Fel av mig.
Men det hände förra året att Kanadensare var domarna i finalen mot Finland.
Jag hoppas verkligen inte det händer imorgon.
Fan dem kunde släppa målet usa gjorde 3-3 på tycker jag.
Det var en så sjukt fin match i första och andra.
Istället gör kanada 4-2 och sen får usa ett till bortdömt.

Aja blir svårt som fan för Sverige imorn mot USA.
Imponerad av USAs fart och alla lägen dem skapar.
Dem har ju rätt många fina spelare kvar till nästa års JVM.

Nästa års JVM så hoppas jag att det är slut mellan Ryssland och Ukraina.
Rysslands spelare i hockey ska inte behöva straffas tycker jag egentligen.
Dem har bra 04-05 generation, vill helst slippa se överkörningar i kvartsfinaler som tjeckien mot tyskland.
Sen blir det mer rivalitet när Ryssland är med, mer action alltid.
Men JVM har varit fantastiskt, jag håller inte denna matchen lika högt som Slovakien - Kanada i underhållning/spänning men det var två väldigt härliga perioder att skåda iallafall.
Senast redigerad av Knarkpojken 2023-01-05 kl. 04:00.
2023-01-05, 04:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

schweiziskt/finskt domarteam

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in