Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
På vilket sätt kopplar du då ihop den så kallade "laglösheten" med Dumpens arbete?
Jag tänker att ordningen att privatpersoner skaffar utgivningsbevis utan riktig möjlighet att ställas till svars inte kan ha varit lagstiftarens avsikt och att uthängningar av diverse slag kan drabba vem som helst.
Dumpen och mina polare med sina utgivningsbevis få för sig att göra reportage om dig och din familj och smutsa ner dig på olika sätt.
Vi kan påstå saker om dig som inte behöver vara korrekta. Då har du JK att vända dig till m en som bara väcker åtal i undantagsfall eller så får du stämma mig från Sverige via mitt hemland.
Sen att icke-kriminella handlingar som groming av fiktiva barn (som är fullt lagligt) får de juridiska konsekvenser de får i form av avsked och dylikt är inte rimligt i ett rättssamhälle. Det borde finnas en lag som förhindrar allt sådant.
Nu har dumpen som det verkar blivit så pass stor och professionell så sannolikheten att någon "oskyldig" hängs ut är väl inte särskilt trolig.
Men alla nya på banan som vill göra samma eller andra likande journalistkarriärer som inte har juridiska kunskaper, inga medel att betala skadestånd och inte skulle bry sig om fällande domar för förtal är nog många.
Det är enligt mig laglöst.