2023-01-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Om man gör en jämförelse mellan Rektorn och Göran Lindberg så har Rektorn inte begått ett brott alls, i alla fall inte bevisat ännu. Göran är nu respekterad stalldrivare i Småland, då kanske Hallux-Rektorn också har en framtid i Sverige? Jag tror dock att Dumpens uthängningar väger jävligt tungt.

Jag undrar hur Göran kom så lindrigt undan. Föräldrar sätter lixom sina döttrar i nedre tonåren att hänga på hans hästgård. Undrar hur de resonerar.
Citera
2023-01-04, 22:16
Medlem
Citat:
Vilka två är dessa Dumpenäddor som tagit sig av daga?

Du kanske kan beskriva deras karaktärer då jag antar att de som nummer är borta på Dumpens hemsida.

Den första var en som satt på kofångaren med öppen baklucka (hade han hund med sig?). Hans sambo/fru uttalade sig om hans livsval i Expressen. Vet ej vilket nummer han fick, men tror att videon plockades bort.

Den andra som tog livet av sig hann inte bli publicerad. Han tog livet av sig när han visste hur åt helvete det hade gott. Dumpen har ej publicerat denna fångst.
Citera
2023-01-04, 22:17
Medlem
Citat:
Om man gör en jämförelse mellan Rektorn och Göran Lindberg så har Rektorn inte begått ett brott alls, i alla fall inte bevisat ännu. Göran är nu respekterad stalldrivare i Småland, då kanske Hallux-Rektorn också har en framtid i Sverige? Jag tror dock att Dumpens uthängningar väger jävligt tungt.
Han har inte dömts eller vad vi sett begått ett brott, mer än att skicka bilder (ofredande), men det han gör borde vara ett brott och det är vad Dumpen hävdar. Allmänhetens reaktion på rektorn visar att de har rätt.
Citera
2023-01-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Den första var en som satt på kofångaren med öppen baklucka (hade han hund med sig?). Hans sambo/fru uttalade sig om hans livsval i Expressen. Vet ej vilket nummer han fick, men tror att videon plockades bort.

Den andra som tog livet av sig hann inte bli publicerad. Han tog livet av sig när han visste hur åt helvete det hade gått. Dumpen har ej publicerat denna fångst.

Menar ’gått’ såklart
Citera
2023-01-04, 22:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Rektor är en myndighetsutövning, fatta skillnaden.
Rektorers anställningar kan avslutas omedelbart vid allvarliga överträdelser.
Nej jag har varit fackrepresentant i flera funktioner för myndighet.
Du vet inte vad du pratar om.
Rektorn här har sagt upp sig själv med omedelbar verkan för kommunen kan inte gör det på den här korta tiden.
Han blir erbjuden uppsägning på mötet.
Han har accepterat.
Det är så det går till.
Kan du sluta tjafsa om ovidkommande skit med mig nu.
Citera
2023-01-04, 22:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Jag undrar hur Göran kom så lindrigt undan. Föräldrar sätter lixom sina döttrar i nedre tonåren att hänga på hans hästgård. Undrar hur de resonerar.

Jag har också funderat på den saken. Dumpen representerar en slags folklig anda i känslan av ett medborgargarde och att alla som kontaktas av gubbarna är under 15. Därför kan de som haffats av Dumpen nog aldrig komma undan och hamna i nåd som exempelvis Lindberg, han avsöjades av etablerad polis och media samt tog sitt staff av rättsväsendet. Folk har mer överseende med sådant. Det blir en lite bjärt kontrast till personer som Lindberg där han numera är respekterad som faktiskt begick vidriga övergrepp och någon halvt efterbliven jävel som tagits av Dumpen men inte ens han begå ett övergrepp är stämplad för livet.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-01-04 kl. 22:29.
Citera
2023-01-04, 22:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Vilka två är dessa Dumpenäddor som tagit sig av daga?

Du kanske kan beskriva deras karaktärer då jag antar att de som nummer är borta på Dumpens hemsida.
Den ena var någon skolanställd.
Citera
2023-01-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Fast vi har ju konstaterat att det inte är ett brott.
Fast det är det, om det är oombett, oavsett mottagarens ålder.
Citera
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Göran är inte dömd för något brott mot underårig
så alltså har det aldrig hänt enligt dig
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Den ena var någon skolanställd.
En av dem var en gubbe som hade en hund i bakluckan på en bil, men vem var den skolanställde, var det gymnastikläraren?
Citera
2023-01-04, 22:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
En av dem var en gubbe som hade en hund i bakluckan på en bil, men vem var den skolanställde, var det gymnastikläraren?
Kolla Saras sammanfattningar.
Hon la ut nån ikväll om vilka skolgäddor dom tagit.
Citera
2023-01-04, 22:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Det håller jag med om helt och hållet. Rättsstaten som jag var trygg med finns i mina ögon inte längre.
När rättsstaten inte ens vill skydda sina medborgare så är den borta. Sverige är enligt mig numera laglöst. Då vet vi alla i alla fall de nya reglerna.
På vilket sätt kopplar du då ihop den så kallade "laglösheten" med Dumpens arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in