2023-01-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Galne Girkin gör nu ett utspel där han varnar för att UAF planerar att krossa Röda Armén med ett efterföljande inbördeskrig i Nazi-Ryssland som följd haha.

https://twitter.com/wartranslated/status/1610745220492103680

Allt krigande i av Ryssland annekterade påstådda ägandeområden är ju inbördeskrig -
eller vad fan är inbördeskrig enligt ryssar
Citera
2023-01-04, 22:50
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Fast du har varit en ryssbög ifrån första början. Som man bäddar får man också ligga.
Ironiskt hur alla "källkritiska" råkar vara Ryssbögar. Inget fel i det, men varför grinar du över vad du är?
Jag står varken på rysslands sida eller på Ukrania, men jag är he,,er inte en hjärntvättad mongolig som dig din luffare.
Citera
2023-01-04, 22:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tänkte också på de tyska ubåtarna utanför USA’s kust. Eller för några år sen när det påstods vara iranska fartyg på väg västerut.

Tar detta för något av en anka.
Just fan, de iranska fartygen. Jo, alltså — det har ju inte blivit några jätterubriker än så länge. Antingen ett rutinuppdrag eller ryssarna som räcker ut tungan.
Citera
2023-01-04, 22:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Jag tycker faktiskt Girkin är en av de ryssar som har mest nykter syn på saker och ting.

Han har mer eller mindre från första början sagt att saker och ting ser mycket värre ut för ryssland än vad Kremlin försöker påvisa.

Igor Girkin och Wagner-gruppens sociala media-kanaler är en av de få ryska källor som jag upplever är ganska ärliga i sin rapportering. Dessa två brukar också kritisera rysk propaganda och det ryska försvarsministeriets påhittade rapporter.

Kontrasten är stor mot de rysstroll på nätet som ljuger och desinformerar 24/7.
Citera
2023-01-04, 23:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Galne Girkin gör nu ett utspel där han varnar för att UAF planerar att krossa Röda Armén med ett efterföljande inbördeskrig i Nazi-Ryssland som följd haha.

https://twitter.com/wartranslated/status/1610745220492103680
Ger inte ett vitten för ren propaganda; varken rysk, ukrainsk eller västerländsk. Girkin ger förmodligen en mer sanningsenlig bild än de flesta betraktare du finner på nätet. På båda sidor. Man får betänka att han dessutom i grunden stödjer kriget. Det är därför han blir tjurigare för varje dag som går. Jag tror inte att han har helt fel den här gången heller.
Citera
2023-01-04, 23:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
På väg mot Atlanten, Medelhavet och Indiska oceanen? Lång resa?

Frågan är hur stor skada ett fartyg bestyckat med Zircon kan orsaka innan skeppet sänks. Vad vill man åstadkomma med detta? En markering, är min gissning.

Jag tippar på att det är ett första fartyg i en serie som ska byggas. Troligen är avsikten att avskräcka från överfart av hangarfartyg och liknande från USA eller UK. Fartyget bär ju hypersoniska Zircon-missiler som hangarfartygen är skyddslösa mot. Av samma anledning provsköt ryssen hypersoniska Kinzhal-missiler från ubåt mot sjömål i Barents hav nyligen. Lite muskelflexning mot Nato helt enkelt.
Citera
2023-01-04, 23:16
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Jag står varken på rysslands sida eller på Ukrania, men jag är he,,er inte en hjärntvättad mongolig som dig din luffare.

Du är ju på Rysslands sida i dina inlägg här? Du har ju klagat på att Ukraina får vapen t.ex. Men har aldrig sett att du klagat på att Poopin invaderade Ukraina?
Citera
2023-01-04, 23:16
Medlem
Upptrappning?
Andrey Yusov på ukrainska försvarsministerium säger att Ryssland har placerat ut kärnvapen på Krim och i Vitryssland.
Citera
2023-01-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
<ett Rysstrolls fantasier är bortklippta>

Putin känner att han måste flexa lite, och han tror att Zircon är något som avskräcker. Det han glömmer är dels att Ryssland inte har förmågan att tillverka dessa i någon mängd som spelar ngn roll öht, dels att ett fåtal "wunderwaffe" inte gör någon som helst skillnad om övriga armén är skräp (vilket vi har sett bevis på att den är).

För några månader sedan skulle man förresten testa Poseidon, men testet misslyckades totalt och tystades ner. Undrar varför generation Z inte pratar om den längre.
Citera
2023-01-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Putin känner att han måste flexa lite, och han tror att Zircon är något som avskräcker. Det han glömmer är dels att Ryssland inte har förmågan att tillverka dessa i någon mängd som spelar ngn roll öht, dels att ett fåtal "wunderwaffe" inte gör någon som helst skillnad om övriga armén är skräp (vilket vi har sett bevis på att den är).

För några månader sedan skulle man förresten testa Poseidon, men testet misslyckades totalt och tystades ner. Undrar varför generation Z inte pratar om den längre.
Är det en upptrappning av hotelser?
Rykten att de har kärnvapen på Krim och Vitryssland.
Citera
2023-01-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Är det en upptrappning av hotelser?
Rykten att de har kärnvapen på Krim och Vitryssland.

Dags att ge Ukraina lite Tomahawks så de kan neutralisera det hotet isåfall.
Citera
2023-01-04, 23:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Attacken kom för kort tid efter nyårsslaget för att det skulle handla om mobiltelefonerna.

Ukraina ruvade på koordinaterna och valde den exakta tidpunkten.
Håller med. Men de sprängde skolan precis efter tolvslaget va?
Varför väntade de inte till några timmar till efter midnatt då alla låg och sov? Nu kan man anta att många var ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in