2023-01-04, 21:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du säger det.
Jag säger att jag är inte intresserad av fortsatt diskussion om bostadsrätter.
Bostadsrättslagen anger vad en bostadsrättsförening är. Har du inga bostäder så är du ingen bostadsrättsförening.
Men som sagt
Skiter i vilket.
Att man som förberedelse för nyproduktion eller förestående övertagande kan bilda förening har jag redan sagt dessutom.
Men inte från 1988 till nu i väntan på att överta.

Nej, jag vill inte diskutera saken. Men eftersom du i cirka 30 inlägg i tråden upprepat dina felaktiga uppgifter tyckte jag det var dags att klargöra fakta.
Citera
2023-01-04, 21:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Intressant psykologisk profil samt gärningsmannaprofil på en sådan man. På det viset är han en av de fåtal verkligt intressanta gäddorna på Dumpen. Dom flesta är bara lättfångat slödder, den här ger i alla fall lite brainstorm.
Håller fullständigt med. Dom borde ha honom som exempel i undervisningen på psykologprogrammet.
Citera
2023-01-04, 21:36
Medlem
Citat:
Rebecca Ädel fick 800 000, jag antar att Hallux-Rektorn fick betydligt mer.
Inte jämförbart med Ädel-kossan. Jag tror ha får betydligt mindre därför att det han gjort, även om det enbart än minsta bevis, att han chattat "på skoj" och skickat kukbilder till var han fattat är vuxen (oombedd dock, notera detta!) så går det så rakt mot den värdegrund, lagstiftning och grundläggande värderingar som han som skolledare ska företräda. Han komme ryka på moralklausul.
Citera
2023-01-04, 21:37
Medlem
Citat:
I praktiken ja.
Men mer troligt att han fått säga upp sig själv med omedelbar verkan.
Det är bra för skolan men inte så bra eftersom uppsägningen då är på eget initiativ när han söker arbete igen och han kan då påstå vad som helst.
Att få sparken går inte så här fort eftersom det kräver förhandlingar och bla bla innan en arbetsgivare kan kicka någon.
Det sker inte på stående fot.
Det finns ingen uppsägningstid när anställningen är avslutad.
Han blev avstängd utan lön och sedan upphörde anställningen 5 dagar senare, så kan man göra i allvarligare fall.
Han får inte ens gå in i skolan och hämta sina ägodelar på sitt tidigare kontor.
De kommer posta dessa till honom.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-04 kl. 21:39.
Citera
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, jag vill inte diskutera saken. Men eftersom du i cirka 30 inlägg i tråden upprepat dina felaktiga uppgifter tyckte jag det var dags att klargöra fakta.
Ok
Då lämnar vi det där med att vi är av olika uppfattning och det är off-topic för tråden.
Det är också off-topic gällande gäddan.
Hans boendesituation har ju haft noll bäring på det han gjort.
Så kan vi lämna det nu?
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Håller fullständigt med. Dom borde ha honom som exempel i undervisningen på psykologprogrammet.
Verkligen. Synd att Sara gick så stenhårt på i konfrontationen, med lite behärskning skulle det kunna ha blivit verkligt intressant speciellt då HalluxValgus-rektorn är så manipulativ. Skulle kunna vara ett givande snack. Men, men det är icke jag som bestämmer hur gäddorna ska bemötas.
Citera
2023-01-04, 21:39
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Inte jämförbart med Ädel-kossan. Jag tror ha får betydligt mindre därför att det han gjort, även om det enbart än minsta bevis, att han chattat "på skoj" och skickat kukbilder till var han fattat är vuxen (oombedd dock, notera detta!) så går det så rakt mot den värdegrund, lagstiftning och grundläggande värderingar som han som skolledare ska företräda. Han komme ryka på moralklausul.
Säg inte det, jag tror att han är mer hårdhudad än så.
Citera
2023-01-04, 21:40
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det finns ingen uppsägningstid när anställningen är avslutad.
Han blev avstängd utan lön och sedan upphörde anställningen 5 dagar senare, så kan man göra i allvarligare fall.
Ja så kan man göra i allvarliga fall om det är privat sektor.
Detta är inte privat sektor och påståendet på nätet räknas inte som skäl för omedelbar uppsägning.
Den normala gången är att den som ändå kommer sägas upp får möjligheten att själv avsluta anställningen utan krav och med omedelbar verkan.
Annars ska fack och sådant kopplas in för förhandling och det går inte så här fort även om det är snabba beslut.
I det här fallet hade han kunnat hänga sig kvar länge eftersom det handlar om chattar som bevis och inte med några elever på skolan.
Tro mig han fick säga upp sig.
Jag har arbetat fackligt både i mina tidigare yrken och i mitt nuvarande.
Jag yrar inte
Citera
2023-01-04, 21:41
Medlem
Citat:
För egen del undrar jag om lagligheten i själva bildpubliceringen. Då gäddorna i en privat chatt skickar bilder på sina nakna kroppar så undrar jag om det är helt lagligt att publicera öppet?

Dumpen har utgivningsbevis som behövs för att erhålla grundlagsskydd enligt yttrandefrihetsgrundlagen.

Det är tillåtet att publicera uppgifter om gäddorna om det kan anses finnas tillräckligt stort allmänintresse för att det ska bedömas som försvarligt.

Sen om Gäddorna inte håller med om det kan dom naturligtvis stämma Dumpen för förtal men det har inte hänt ännu.
Citera
2023-01-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ja så kan man göra i allvarliga fall om det är privat sektor.
Detta är inte privat sektor och påståendet på nätet räknas inte som skäl för omedelbar uppsägning.
Den normala gången är att den som ändå kommer sägas upp får möjligheten att själv avsluta anställningen utan krav och med omedelbar verkan.
Annars ska fack och sådant kopplas in för förhandling och det går inte så här fort även om det är snabba beslut.
I det här fallet hade han kunnat hänga sig kvar länge eftersom det handlar om chattar som bevis och inte med några elever på skolan.
Tro mig han fick säga upp sig.
Jag har arbetat fackligt både i mina tidigare yrken och i mitt nuvarande.
Jag yrar inte
Rektorer går under samma regler oavsett om de är privata eller i privat regi när det gäller dessa frågor. Det är en myndighetsutövning som kräver klanderfri vandel.
Det är ingen vanlig simpel kommunanställd vi pratar om.

Dessutom har denna rektorsgäddan varit ute i blåsväder tidigare i sin tidigare tjänst som också snabbt blev avslutad.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-04 kl. 21:49.
Citera
2023-01-04, 21:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Dumpen har utgivningsbevis som behövs för att erhålla grundlagsskydd enligt yttrandefrihetsgrundlagen.

Det är tillåtet att publicera uppgifter om gäddorna om det kan anses finnas tillräckligt stort allmänintresse för att det ska bedömas som försvarligt.

Sen om Gäddorna inte håller med om det kan dom naturligtvis stämma Dumpen för förtal men det har inte hänt ännu.

Vad jag menar är att om jag chattar på en kontaktsajt med en man eller kvinna och den skickar nakenbilder till mig i tron om att det sänds privat så har jag väl inte rätt att lägga ut denna privata bild på min egen hemsida offentligt?

Men om jag har utgivningsbevis så kan jag alltså hänga ut vem som helst och hoppas på att dom undviker att anmäla? Låter ju helt barockt. Vem avgör föressten allmänintresset, skulle väl vara om det vore en känd person i så fall, för vart ligger allmänintresset i att hänga ut en helt okänd sate egentligen?
Citera
2023-01-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
https://dumpen.se/2022/03/25/det-ar-barnen-som-vill-ha-mig-napp-igen/

chattloggarna kan vara manipulerade inget vi kommer få reda på.
Fast I flera fall har polisen tagit in Dumpens fiskares digitala enheter för att kontrollera dem och kommunikationen, utan anmärkning på Dumpens agerande. Jag tror det är hårda förhållningsregler för fiskarna, det är förutsättningen. De som gnäller är skitnödiga barntrålare rädda för att åka dit, ingen har producerat egna loggar (trots att flera hävdar att det "testat" att "låtsas" vara förövare i chattrum och att de stött på fiskare) som säger annat. Gäddor borde också ha producerat de riktiga chattloggarna i minst något fall om det där stämde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in