2023-01-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det verkar inte vara så viktigt med andras barn. Så länge det inte drabbar ens egna barn så har man liksom ingen anledning att bli så väldigt upprörd.
Det är ett egoistiskt och omoget sätt.
Alla barn ska skyddas mot övergrepp, både våra egna och andras.
Det måste vi tillsammans se till.
Tror vissa ser andras allt som förbrukningsvaror att använda för sitt nöje, så länge hen inte blir påkommen förstås, då är det rättsskandal.
Citera
2023-01-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Trodde det var olagligt att pressa någon över huvud taget att skicka bilder.

Måste vara felformulerat.
Tror man räknar med att vuxna klarar av att säga emot.
Citera
2023-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
I praktiken ja.
Men mer troligt att han fått säga upp sig själv med omedelbar verkan.
Det är bra för skolan men inte så bra eftersom uppsägningen då är på eget initiativ när han söker arbete igen och han kan då påstå vad som helst.
Att få sparken går inte så här fort eftersom det kräver förhandlingar och bla bla innan en arbetsgivare kan kicka någon.
Det sker inte på stående fot.

Du har nog rätt. Han gick tomhänt och på egen begäran. Om en tid kan han påbörja sin omorientering. För egen del tror jag på tidigarelagd pension. Bättre att mata duvorna. Han behöver nog hitta nytt boende och ny livspartner också.
Citera
2023-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
I en domstol ja. Det handlar mer om när folk hängs ut på nätet och liknande och allmänheten läser "våldtäkt mot barn".
Sällan någon hänger ut en femtonåring som har sex med sin fjortonåriga partner. Tror aldrig jag sett det, folk är nämligen inte helt efterblivna och förstår varför lagarna finns på plats, nämligen för att skydda den minderårige från att utnyttjas av samvetslösa vuxna.
Citera
2023-01-04, 21:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Var ju det intrycket man fick av han. Att han var manipulativ och ljuger friskt. Nu vet vi det.
Han är hal som en ödla, menar hon, och inspelningar är enda sättet att avslöja honom. Vi har spelat in hur mycket som helst från hans hala möten. Han försökte komma undan hela tiden. Vi fick lära oss den hårda vägen att spela in alla samtal vi hade med honom. Även de samtal som han hade med vår dotter. Han ljög rakt upp och ner.
Intressant psykologisk profil samt gärningsmannaprofil på en sådan man. På det viset är han en av de fåtal verkligt intressanta gäddorna på Dumpen. Dom flesta är bara lättfångat slödder, den här ger i alla fall lite brainstorm.
Citera
2023-01-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, det var snabba ryck! Man ville inte inleda vårterminen med detta hängande över skolan.

Undras hur det gick till och vad det kostade ...
Heja Sumpan. Vi har anställda på skolan/kommunen i tråden som har koll på detta. Tre månaders lön kan det vara värt, mer ska äcklet inte ha.
Citera
2023-01-04, 21:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Du säger det.
Jag säger att jag är inte intresserad av fortsatt diskussion om bostadsrätter.
Bostadsrättslagen anger vad en bostadsrättsförening är. Har du inga bostäder så är du ingen bostadsrättsförening.
Men som sagt
Skiter i vilket.
Att man som förberedelse för nyproduktion eller förestående övertagande kan bilda förening har jag redan sagt dessutom.
Men inte från 1988 till nu i väntan på att överta.

Nej, jag vill inte diskutera saken. Men eftersom du i cirka 30 inlägg i tråden upprepat dina felaktiga uppgifter tyckte jag det var dags att klargöra fakta.
Citera
2023-01-04, 21:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Intressant psykologisk profil samt gärningsmannaprofil på en sådan man. På det viset är han en av de fåtal verkligt intressanta gäddorna på Dumpen. Dom flesta är bara lättfångat slödder, den här ger i alla fall lite brainstorm.
Håller fullständigt med. Dom borde ha honom som exempel i undervisningen på psykologprogrammet.
Citera
2023-01-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Rebecca Ädel fick 800 000, jag antar att Hallux-Rektorn fick betydligt mer.
Inte jämförbart med Ädel-kossan. Jag tror ha får betydligt mindre därför att det han gjort, även om det enbart än minsta bevis, att han chattat "på skoj" och skickat kukbilder till var han fattat är vuxen (oombedd dock, notera detta!) så går det så rakt mot den värdegrund, lagstiftning och grundläggande värderingar som han som skolledare ska företräda. Han komme ryka på moralklausul.
Citera
2023-01-04, 21:37
Medlem
Citat:
I praktiken ja.
Men mer troligt att han fått säga upp sig själv med omedelbar verkan.
Det är bra för skolan men inte så bra eftersom uppsägningen då är på eget initiativ när han söker arbete igen och han kan då påstå vad som helst.
Att få sparken går inte så här fort eftersom det kräver förhandlingar och bla bla innan en arbetsgivare kan kicka någon.
Det sker inte på stående fot.
Det finns ingen uppsägningstid när anställningen är avslutad.
Han blev avstängd utan lön och sedan upphörde anställningen 5 dagar senare, så kan man göra i allvarligare fall.
Han får inte ens gå in i skolan och hämta sina ägodelar på sitt tidigare kontor.
De kommer posta dessa till honom.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-04 kl. 21:39.
Citera
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, jag vill inte diskutera saken. Men eftersom du i cirka 30 inlägg i tråden upprepat dina felaktiga uppgifter tyckte jag det var dags att klargöra fakta.
Ok
Då lämnar vi det där med att vi är av olika uppfattning och det är off-topic för tråden.
Det är också off-topic gällande gäddan.
Hans boendesituation har ju haft noll bäring på det han gjort.
Så kan vi lämna det nu?
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Håller fullständigt med. Dom borde ha honom som exempel i undervisningen på psykologprogrammet.
Verkligen. Synd att Sara gick så stenhårt på i konfrontationen, med lite behärskning skulle det kunna ha blivit verkligt intressant speciellt då HalluxValgus-rektorn är så manipulativ. Skulle kunna vara ett givande snack. Men, men det är icke jag som bestämmer hur gäddorna ska bemötas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in