2023-01-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför fick hon inte säga drägg om mördare och gängkriminella?

drägg
bottensats, grums, fällning; slödder, pack, avskum, anhang, mobb, patrask

Ja det är lite märkligt och även inkonsekvent eftersom en av dom mest poppulära p1 programledarna med miljonpublik, Thomas Nordegren, kallar folk för "white trash" i sitt program.

"White Trash" ligger väl i samma härad som "drägg"!?
Citera
2023-01-04, 15:33
Medlem
sen undrar folk varför man vill lägga ner public service när man inte ens får kalla mördare /våldtäktsmän för drägg på skattefinansierat radio. helt jävla sjukt. hon kan ju låta människan prata färdigt men ha ett medelande innan /efter prog där dom säger att åsikterna är inte p1 utan deltagarens
Citera
2023-01-04, 15:44
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
sen undrar folk varför man vill lägga ner public service när man inte ens får kalla mördare /våldtäktsmän för drägg på skattefinansierat radio. helt jävla sjukt. hon kan ju låta människan prata färdigt men ha ett medelande innan /efter prog där dom säger att åsikterna är inte p1 utan deltagarens

Det är bättre att P1 tar avstånd från uttalandet och klipper bort hennes inslag så är problemet löst. Enkelt och bra.
Citera
2023-01-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det är bättre att P1 tar avstånd från uttalandet och klipper bort hennes inslag så är problemet löst. Enkelt och bra.

fast dom klippte inte bort hennes insalg och nu som tog dom rollen som en nyttig idiot istället för folk ser ju nu att SR skyddar hellre mördare islamister och sexuella förbrytare än folket som finansierar dem
Citera
2023-01-04, 16:13
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kvinnan ringde in och sa precis det vi alla tycker om invandring. Precis det prat vi hör vid köksborden, släktmiddagen eller i lunchrummet men aldrig på radio/tv.

Självklart blev hon tystad av programledaren.

Lyssna gärna https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2074656

(14 min in i programmet )

Nej, det kan inte stämma för
"Ring P1 är ett direktsänt debattprogram där du som lyssnare ringer in och bestämmer vad du vill diskutera med programledaren och andra lyssnare."
https://sverigesradio.se/ringp1

Så där hade du fel.
Citera
2023-01-04, 16:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Sakta ner Abu, klart att det finns olika åsikter om invandring, och jag är för invandring men sanningen är också att närmare 100% av alla svenskar har tröttnat. Åsikterna och klimatet kommer också bli värre allteftersom ekonomin blir sämre.

Jag medger att vi skött frågan riktigt illa, och vi kommer aldrig bli av med de afrikanska flyktingar som kommer varje dag över medelhavet. De tar sig från sina egna korrumperade ledare till oss. För vi är de enda som kan erbjuda dem utbildning, sjukvård, framtid och värdighet. Efter 30 år i Afrika har jag insett att avkoloniseringen hade inga vinnare förutom en handfull blodtörstiga och giriga politiker. I 30 år har jag konstant hört hur folket ber på sina knän att de vita ska komma tillbaka och ställa allt tillrätta igen, något som aldrig kommer att hända. De flyr inte från något annat än misär. Det är korrekt att det inte finns något skyddsbehov för egentligen någon flykting, men det är inte det allt handlar om.

Jag har vänner nu som skall hoppa på en gisten träbåt och smugglas in i italien från nordafrika. De riskerar sina liv så fort havet blir säkrare. De har gått genom Sahara i månader, de har rånats, svultit, frusit, uttorkats, våldtagits av araber och hälften av dem dog. Jag känner även en tjej som vandrade i tre år för att komma till Spanien. Hon hade ett barn med sig tillslut eftersom hon våldtagits ett antal gånger av araber. De här är människor av kött och blod, men i våra ögon bara ett nytt lass med "negrer".

Jag är ytterst kritisk till vår migrationspolitik. Vi måste tänka om helt.

Folk behöver informeras och kanske suga in lite kunskap. Jag är kritisk till våra egna politiker och förståsigpåare som aldrig har varit längre bort än Köpenhamn på semester. Deras massiva okunskap om världen gör bara mer skada än nytta. Detsamma gäller de flesta. Frågan är mkt mer komplex än den genomsnittliga svensken kan ana, men svenskar är goda människor. När det krisar så kommer den största sk rasisten vara den som är mest hjältemodig och tvärtom.

NU hoppas jag att mina vänner kommer över med livet i behåll. Jag kan inte stoppa dem, men jag har skickat lite flytvästar och pengar så att de ska vara färre i båten.

Vet inte om du trollar... men vilken fördel ser du med att svenskarna blir en minoritet i landet? Varför vill du fylla Sverige och övriga Europa med afrikaner?

Precis som du skriver, så är de "människor av kött och blod" och när de blir tillräckligt många, så kommer de att transformera Sverige (liksom alla länder där de bosätter sig) till nya afrikanska länder. Haiti är ett case in point.

Du skriver vidare, att "vi är de enda som kan erbjuda dem utbildning, sjukvård, framtid och värdighet" och det stämmer väl också.

Men när svenskarna/europeerna väl är utfasade - vilka är det då som du har tänkt dig ska "erbjuda" afrikanerna detta?
Citera
2023-01-04, 16:17
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Programledaren blev alldeles bestört över tantens grova rasism och hat mot de stackars pojkarna.
Hon sa ifrån på skarpen när rasist-tanten kallade folk som skjuter och härjar för drägg.
Mycket bra markerat!

Citat:
P1 är ingen propagandakanal för rasister och liknande! Bra av bryta hennes gnäll. Inte kul att som invandrare behöva lyssna på rasistisk dynga på P1. Hade hon fått fortsätta så borde hon blivit anmäld.

Citat:

Inringaren använde ordet "drägg" och sa inget om vilken hudfärg de gängkriminella (dräggen) har.
Det NI som drar fram rasism och förutsätter att det är rasrelaterat!

Får man inte längre tala om våldsbrott i generella termer utan att bli rasist?

Inte i P1 och inte på FB..
Citera
2023-01-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kvinnan ringde in och sa precis det vi alla tycker om invandring. Precis det prat vi hör vid köksborden, släktmiddagen eller i lunchrummet men aldrig på radio/tv.

Självklart blev hon tystad av programledaren.

Lyssna gärna https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2074656

(14 min in i programmet )
Du menar hon sa det som AfS och SD tycker? Det är ju inte alls representativt för Sveriges befolkning och borde således inte trummas ut som politisk propaganda av public service. Absolut inte.
Citera
2023-01-04, 16:21
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag lyssnar på ring P1 ibland. Jag tycker i regel att programledarna debatterar emot oavsett vilken åsikt. Sen får jag ge programledaren rätt i att det är att dra alla över en kam.
Sen ska vi inte förneka det samhällsproblem. Men allt har ju med hur vi uttrycker oss att göra.
Hade hon bytt ut några ord och istället sagt "jag tycker synd om polisen som riskerar livet när de tvingas möta beväpnade gängkriminella från förorten" så hade hon inte fått samma mothugg. Nu valde inringaren att generalisera och då ska programledaren i min mening ifrågasätta det.

Hade det varit "alla dessa fotbollssupporters" så vet vi ju att vi har ett antal som är hulliganer och beter sig. Då blir sånna supporters som jag själv tillexempel upprörd över att behöva beblandas med våldsverkare när jag bara vill gå på fotboll.
Citera
2023-01-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför fick hon inte säga drägg om mördare och gängkriminella?

drägg
bottensats, grums, fällning; slödder, pack, avskum, anhang, mobb, patrask

Är det finare i P1 att vara mördare än drägg?

Inringaren sa inte något om invandring.
Du TROR att hon vet något om vilka som skjuter. Hon läser och ser på media. Inte Flashback.

Det lustiga är att programledaren antagligen också trodde som du!

Ja, jag reagerade också på det! När kvinnan sa "drägg" hade hon över huvud taget inte nämnt något om invandring. Ska man inte få kalla saker vid sitt rätta namn? Är inte alla gängkriminella och annat slödder, oavsett etnicitet, "drägg"?
Citera
2023-01-04, 16:26
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du menar hon sa det som AfS och SD tycker? Det är ju inte alls representativt för Sveriges befolkning och borde således inte trummas ut som politisk propaganda av public service. Absolut inte.
Du är rolig du. Enligt din vänsterbinära lära får man inte kalla en spade för en spade.
Citera
2023-01-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Detta är bevis på att det faktiskt finns vettiga kvinnor i sverige. För på Flashback hör man annars bara gnäll om att alla svenska kvinnor är flyktingvurmande pk feminister.

Äldre kvinnor som inte tänker med fiffin. En 20 årig tjej i en storstad kommer propagera för massinvandring tills hon når klimakteriet, alternativ att något negativt händer hennes barn, dock kommer denna generationen inte föda särskilt många och vi får nog fortsätta med massinvandringen alternativt automatisera bort många jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in