Citat:
Ursprungligen postat av
trancas
Sakta ner Abu, klart att det finns olika åsikter om invandring, och jag är för invandring men sanningen är också att närmare 100% av alla svenskar har tröttnat. Åsikterna och klimatet kommer också bli värre allteftersom ekonomin blir sämre.
Jag medger att vi skött frågan riktigt illa, och vi kommer aldrig bli av med de afrikanska flyktingar som kommer varje dag över medelhavet. De tar sig från sina egna korrumperade ledare till oss. För vi är de enda som kan erbjuda dem utbildning, sjukvård, framtid och värdighet. Efter 30 år i Afrika har jag insett att avkoloniseringen hade inga vinnare förutom en handfull blodtörstiga och giriga politiker. I 30 år har jag konstant hört hur folket ber på sina knän att de vita ska komma tillbaka och ställa allt tillrätta igen, något som aldrig kommer att hända. De flyr inte från något annat än misär. Det är korrekt att det inte finns något skyddsbehov för egentligen någon flykting, men det är inte det allt handlar om.
Jag har vänner nu som skall hoppa på en gisten träbåt och smugglas in i italien från nordafrika. De riskerar sina liv så fort havet blir säkrare. De har gått genom Sahara i månader, de har rånats, svultit, frusit, uttorkats, våldtagits av araber och hälften av dem dog. Jag känner även en tjej som vandrade i tre år för att komma till Spanien. Hon hade ett barn med sig tillslut eftersom hon våldtagits ett antal gånger av araber. De här är människor av kött och blod, men i våra ögon bara ett nytt lass med "negrer".
Jag är ytterst kritisk till vår migrationspolitik. Vi måste tänka om helt.
Folk behöver informeras och kanske suga in lite kunskap. Jag är kritisk till våra egna politiker och förståsigpåare som aldrig har varit längre bort än Köpenhamn på semester. Deras massiva okunskap om världen gör bara mer skada än nytta. Detsamma gäller de flesta. Frågan är mkt mer komplex än den genomsnittliga svensken kan ana, men svenskar är goda människor. När det krisar så kommer den största sk rasisten vara den som är mest hjältemodig och tvärtom.
NU hoppas jag att mina vänner kommer över med livet i behåll. Jag kan inte stoppa dem, men jag har skickat lite flytvästar och pengar så att de ska vara färre i båten.
Vet inte om du trollar... men vilken fördel ser du med att svenskarna blir en minoritet i landet? Varför vill du fylla Sverige och övriga Europa med afrikaner?
Precis som du skriver, så är de "människor av kött och blod" och när de blir tillräckligt många, så kommer de att transformera Sverige (liksom alla länder där de bosätter sig) till nya afrikanska länder. Haiti är ett
case in point.
Du skriver vidare, att "vi är de enda som kan erbjuda dem utbildning, sjukvård, framtid och värdighet" och det stämmer väl också.
Men när svenskarna/europeerna väl är utfasade - vilka är det då som du har tänkt dig ska "erbjuda" afrikanerna detta?