2023-01-04, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Rättssäkerhet handlade det inte om.
Utan liksom hela tiden om att du vill försvara och skapa utrymme för peddarna.
Nej, det vill jag inte. Jag råkar bara inte tycka att det du säger är vettigt, och du reagerar med alla taggar utåt och tolkar allt jag skriver som du vill.

Som sagt, lär av Farenelli som är på Dumpens sida, men inte beter sig som en treåring hela tiden.

Pajas
Citera
2023-01-04, 01:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Grooming är straffbart
Under förutsättning att det kan bevisas skett från den vuxnes sida.
Citera
2023-01-04, 02:08
Medlem
Månsans avatar
Fan, det där mötet med skolledningen som rektorn hade igår hade man velat sitta med på. Inget läge för rektorn att lätta upp stämningen genom att dra ett skämt. Helvetes pinsam stämning får man förmoda.

Fast mötet hemma med frun var nog ännu värre. Frun undrade nog över en hel del formuleringar i chatten. Samt bilderna från sommarställets strand, när rektorn ligger utfläkt halvnaken i familjens vardagsrumssoffa, kukbilden samt när han står naken på familjens lätt identifierade matta… knappast att frugan nöjer sig med en bukett blommor som gottgöring.

Och första samtalen med barnen… fan, man orkar knappt tänka på situationen. Ett framrusande pendeltåg är nog enklaste lösningen för den gode rektorn.
Citera
2023-01-04, 02:40
Medlem
Det är rätt komiskt när vissa dundrar iväg från mötesplatsen löpandes som i ett hundrameterslopp. Eller som när den där rektorn satt fast med bilen och inte kom någonvart. Eller den snubben som de lyckades lura mer än en gång. Tragiskt och pinsamt. Men många av de där männen är trasiga individer. Nästan som att driva med psykiskt sjuka. De måste ha något som maler i huvudet, sexuella begär som de måste få utlopp för. Jag placerar pedofili, homosexualitet, transsexualitet etc i samma korg .. eller soptunna. Det är något som är fel i hjärnan på samtliga. Problemet för pedofiler är att när de vill leva ut sin läggning så är det idag samhällets värsta brott. Övriga läggningar har historiskt varit minst lika stämplade av samhället, men nu kan de äckla sig fritt.
Citera
2023-01-04, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är rätt komiskt när vissa dundrar iväg från mötesplatsen löpandes som i ett hundrameterslopp. Eller som när den där rektorn satt fast med bilen och inte kom någonvart. Eller den snubben som de lyckades lura mer än en gång. Tragiskt och pinsamt. Men många av de där männen är trasiga individer. Nästan som att driva med psykiskt sjuka. De måste ha något som maler i huvudet, sexuella begär som de måste få utlopp för. Jag placerar pedofili, homosexualitet, transsexualitet etc i samma korg .. eller soptunna. Det är något som är fel i hjärnan på samtliga. Problemet för pedofiler är att när de vill leva ut sin läggning så är det idag samhällets värsta brott. Övriga läggningar har historiskt varit minst lika stämplade av samhället, men nu kan de äckla sig fritt.
Alltså "måste få utlopp för" känns som en larvig myt. Deras frustration kan kanaliseras med träning, arbete, något vettigt, porrunkandet blir som ett tvångsmässigt beteende som leder fram till at andra skadas. Börjar nästan fatta feministutropet att sex inte är en rättighet, retoriken om inte annat är så äckligt aplogetisk och rapey.
Citera
2023-01-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Skolan har agerat rätt.
Han får inte visa sig på skolan.

Rektorn har nu tagits ur tjänst.
Dumpen-rektorn har enligt uppgifter haft möte med skolledningen under gårdagen och han är instruerad att hålla sig borta från skolan helt och hållet. Eventuella personliga tillhörigheter kommer att skickas hem till honom.
https://www.expressen.se/nyheter/chocken-pa-skolan-efter-rektorns-sexchatt/
Intressant tid att publicera, 01:00 på natten. Skolan verkar ha ett case av "förövarna mitt ibland oss".
Citera
2023-01-04, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Svenska KI gjorde en världsunik vetenskaplig studie för kemisk kastrering publicerad 2020 i bl.a. amerikanska medicintidskriften JAMA Networks. Studiens syfte var att finna råd på behandling som förhindrar sexuella övergrepp på barn. Läkemedlet som ursprungligen utvecklades för behandling av prostatacancer visade sig vara akut riskreducerande. Läkemedlet ges i spruta och minskar på testosteronnivåerna och som följd minskar det sexuella intresset för barn. Läkemedlet sänker även testosteronnivåerna i hjärnan. De som deltog i studien hade dock själva sökt hjälp i förebyggande syfte.

Rimlig påföljd för pedofili och grooming borde vara att utdöma kemisk kastrering kombinerat med terapi. Det måste vara bättre att rektorsgäddan får gå runt med en trött vinballe än att han är översexuell och försöker snärja barn att förgripa sig på? Först måste grooming bli straffbart, därefter borde den kemiska kastreringen införas som obligatorium. Då depåerna av medicin måste fyllas på får peddot ha rapporteringsplikt som i frivården. Minsta avsteg från planen så åker peddot in i fängelse och får gråtrunka innan han tar sitt förnuft till fånga och välkomnar sprutorna igen...
Absolut. Men medicineringen måste administreras av utomstående.
Citera
2023-01-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hur sannolik är faktisk fara för mitt barn hade säkert påverkat hur upprörd jag blir. Inget av de två fallen hade dock lett till våld från min sida. Jag hade kontaktat polis, socialtjänst och förmodligen typ arbetsgivare, boendet i exemplet eller liknande. Barn i skolålder så även skolledning.
Jag hade absolut inte gjort någon blast i sociala media av det.
Någon annans barn då?
Citera
2023-01-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Alltså "måste få utlopp för" känns som en larvig myt. Deras frustration kan kanaliseras med träning, arbete, något vettigt, porrunkandet blir som ett tvångsmässigt beteende som leder fram till at andra skadas. Börjar nästan fatta feministutropet att sex inte är en rättighet, retoriken om inte annat är så äckligt aplogetisk och rapey.

Men jag tror det är många av dem som har något sjukt driv. Som han Theodor Engström, fast på ett annat sätt. De bara måste göra det. Eller som alla andra begär .. droger, matberoende, spelberoende ..
Citera
2023-01-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Där har vi lite olika åsikt. Först vill jag påpeka att jag är för att det ska finnas en byxmyndighetsålder som förbjuder vuxna att ha sex med barn under den åldern. Det är en bra grundregel.

Men jag tycker våldtäktsbegreppet urvattnas. Även om jag enligt ovan tycker att det borde vara straffbart att en artonåring har sex med en fjortonåring så är det en sjuhelvetes skillnad på om det sker i ett förhållande där båda vill jämfört med när det sker med tvång och våld.
Sånt vägs dock alltid n i eventuell rättssak.
Citera
2023-01-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Det håller jag med om helt och hållet. Rättsstaten som jag var trygg med finns i mina ögon inte längre.
När rättsstaten inte ens vill skydda sina medborgare så är den borta. Sverige är enligt mig numera laglöst. Då vet vi alla i alla fall de nya reglerna.
Å vad jobbigt, får du inte ragga på barn och köpa sex längre? Dumma Dumpen!
Citera
2023-01-04, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Men jag tror det är många av dem som har något sjukt driv. Som han Theodor Engström, fast på ett annat sätt. De bara måste göra det. Eller som alla andra begär .. droger, matberoende, spelberoende ..
Ja och framför allt en känsloflackhet, behöver mer och värre... Empatilöshet behövs inte påpekas, men det är mer, en total oförståelse inför individer och situationer de inte kan identifiera sig med alls, som en lite tjej ensam framför datord, för dem är det bara kött att manipulera, lura och erövra. För sitt nöje. Inget behov, enbart lust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in