2023-01-03, 18:56
Medlem
Sjukt men ändå lite roligt för de flesta utom den drabbade. Tilltaget kan givetvis göras sjukare. Själv skulle jag gjort precis sådär men strött rosa fjädrar och kanske lite pärlor över bajsresultatet för att få lite bättre sting på slutresultatet. Blir man påkommen är det bara att neka, neka och åter neka. Svagt av advokaten att erkänna trots bevis. Blåneka göra man trots bevis, sicken amatör. Hunden har med fördel diarré så fjädrarna fastnar bättre. Man ska överdriva allt som går att göra sjukt, kom ihåg det.
Citera
2023-01-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Inget mer av intresse...

Anmälaren tycks inte vara speciellt släktkär.
Varför tror du att du blivit utsatt:
Avundsjuka och trakasserier. Det är inte första gången det händer och misstänker att det är någon släkting som gör detta.
Om den tilltalade och de målsägande paret är släkt eller inte framgår inte.
Citera
2023-01-03, 19:25
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag känner ganska många psykfall, inklusive mig själv, men inte fan håller vi på och terroriserar folk. Det här är nåt annat.
Citera
2023-01-03, 21:13
Medlem
Gillar det här citatet av Advokaten, gällande hans göranden i domen.

Citat:
”I det rubricerade ärendet informerar jag härmed Åklagarmyndigheten att jag erkänner gärningen med den preciseringen i gärningsbeskrivningen att ordet ”avföring” ska ersättas med ”hundbajs”.
Det är givetvis viktigt att påpeka att det är hundbajs han smetat ut. Man kan annars få associationen att advokat B*ndt gått på toaletten, lagt lite toalettpapper i handen, och skitit i näven. Sedan har han dragit på sig hoodien, tagit sitt bajs med sig, begett sig till garaget och smetat ut det på bilen. Nu var det jyckens bajs. Advokaten vill förstås visa att han är civiliserad.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Roligt att ta del av hur högutbildade i bra områden löser sina konflikter.
Alltid kul att se hur advokater med miljoninkomster, boendes i en 5-rummare på Östermalm löser konflikter. Eller hur?
Citera
2023-01-03, 22:09
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Kul att advokaten nekade, nekade, nekade, nekade... Men till slut erkände när bevisen mot honom blev för svåra att ljuga bort.

Vilken pajas. Detta är ännu ett tecken på att advokater är precis som oss andra. Advokater är precis som mäklare. Marknadens amoralister utan vare sig ryggrad eller etik.
Citera
2023-01-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Verkar få sina stora inkomster från Johnson koncernen/axfood dvs Antonia Axelsson Johnson
kan bli slut på detta OM hon informeras

Skulle inte tro att han ryker för detta. Han tog över det kontot från Bill Andreasson när Bill gick i pension (många år sedan) och stängde ner sin advokatbyrå. Advokaten jobbade för Bill i många år.
Citera
2023-01-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tax-boy
Skulle inte tro att han ryker för detta. Han tog över det kontot från Bill Andreasson när Bill gick i pension (många år sedan) och stängde ner sin advokatbyrå. Advokaten jobbade för Bill i många år.

Var Bill en känd advokat?
Citera
2023-01-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Var Bill en känd advokat?

Ja, han var en av de mest kända skattejuristerna back in the days. Hans största kund var nog Ax:son Johnsons och han sparade nog en hel del skatt åt dem.

Han hade kontor vid Norrmalmstorg ovanpå där Lindskog Malmström ligger numera.
Citera
2023-01-04, 02:01
Medlem
eternussermos avatar
Påminner om better call saul där Jimmy skiter igenom soltaket på en bil.
Citera
2023-01-04, 04:51
Medlem
Et riktigt partytrick.
Citera
2023-01-04, 05:28
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Påminner om better call saul där Jimmy skiter igenom soltaket på en bil.

En "Swedish Sunroof"?
Citera
2023-01-04, 05:55
Medlem
skfoupamsayeraskjs avatar
Från en go gubbe till en annan får man ju inleda med en göteborgsvits:

P. B tar brunsmetningen till en ny nivå!

Med det sagt. Stött på P. B i jobbsammanhang men kan inte direkt uttala mig om hans kompetens eftersom jag inte fick möjligheten att se något arbete han gjorde men det lilla jag pratat med honom så uppträdde han mycket korrekt och var trevlig.

Lite oväntat att han skulle ha gjort detta. Vi får hoppas att han befunnit sig på en mycket mörk plats men mår bättre nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in