2023-01-03, 21:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Nej jag är inte stolt det minsta över någon robots prestanda. Dessa används endast när den riktiga precisionen inte fungerar. Inget mer eller mindre. Där har du en anledning till att den ryska doktrinen inte fungerar eller är förståbar. Artilleri och robotar använder man efter det har gått åt skogen eller möjligtvis för att försvara depån med ombyte för Llorealen. Allt annat är desperation i form av tryckanden på knappar

Sedan punktmarkerar jag ingen nej. Jag är bara ödmjukt förklarlig i mina åtaganden. Take it or leave it

Vad vi skall göra är att se till att sluta upp med att låta män(som mig, och dig) diktera framtiden baserad på förgätna och förlorade drömmar. Nu pratar vi på riktigt "Sven"......tar din hand och skakar om den följandes din rörelse. Håller med dig....bugar

Det vi skall göra är att först och främst förstå att världen inte dikteras utav någon. Den gör heller ej så faktiskt. Det är bara det att vissa röster sjunger högre än andra, och det är det denna konflikt är ett resultat av. Det handlar inte om om USA är ditten eller om Ryssland är datten. Det handlar om att man inser sitt utgångsläge för morgondagen. I detta är det så att USA är miltals före Ryssland oavsett om man gillar det eller ej. Dock handlar det inte om det på det stora hela, utan endast om definitionen utav att bli av med vartenda liten människa som tror sig kunna vandra i diktatorisk martyrskap till död och reainkarnations ände. Det finns inte tid till enstaka nötter att spela Allan någotmera. I USA kan man inte göra det, och i de flesta länder i EU kan man ej heller. Där har du skillnaden, men jag vet att du vet det också. Skillnaden ligger dock endast i hur mycket ett folk göder idioten. Där har du det vi "slåss" för nu....även den ryssen som en gång önskade sitt lands väl
Ah. Det är för att stödet för Putin är starkt, efter episoden med Sovjetunionen... Ja, vissa saker förändras aldrig. Eller nästan aldrig, vet du. Men det gör inte saken bättre att lägga sig i och svepa omkull schackpjäserna, med efterföljande oberäkneliga konsekvenser i beaktande. Där har USA också varit heeelt vilse i kalopsen flera gånger. Vilket det verkliga syftet med diverse operationer än varit. Vem vet? Det blir sällan som man tänkt sig. Slutresultatet, alltså.

Du vet, det bespottade Ryssland är typexemplet på ett land som i själva verket kräver organisk, långsam förändring. Inte nya revolutioner. Ej militära interventioner. Jag tror på folken i världen, och på verkliga folkrörelser utan inblandning av klåfingriga säkerhetstjänster eller främmande makter med ljusskygga baktankar. Jag hyser inga illusioner rörande Amerikas s.k. "goda avsikter" eller Rysslands "humanitära hållning", men jag kan se en maktkamp utspela sig. Som du säger är styrkeförhållandet som det är. Skevt. Om Ryssland misslyckas med det man föresatt sig är det ingen fjäder i hatten på någon annan, knappast på Ukraina, utan mer väntat. Tjänar Ryssland på det som pågår just nu är det mot alla odds. Faller Putin kommer någon annan i hans ställe. Ryssland är ju gammalt som själva gatan — det finns inga som helst likheter med Baaht-partiet i Irak och Syrien...

Vad gör vi/ni med alla andra länder där chauvinismen frodas? Turkiet? Grekland? Ungern? Argentina? Chile? Finns det ingen tid längre att se tiden an?
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-01-03 kl. 21:40.
Citera
2023-01-03, 21:40
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ah. Det är för att stödet för Putin är starkt, efter episoden med Sovjetunionen... Ja, vissa saker förändras aldrig. Eller nästan aldrig, vet du. Men det gör inte saken bättre att lägga sig i och svepa omkull schackpjäserna, med efterföljande oberäkneliga konsekvenser i beaktande. Där har USA också varit heeelt vilse i kalopsen flera gånger. Vilket det verkliga syftet med diverse operationer än varit. Vem vet? Det blir sällan som man tänkt sig. Slutresultatet, alltså.

Du vet, Ryssland är typexemplet på ett land som i själva verket kräver organisk, långsam förändring. Inte nya revolutioner. Ej militära interventioner. Jag tror på folken i världen, och på verkliga folkrörelser utan inblandning av klåfingriga säkerhetstjänster eller främmande makter med ljusskygga baktankar. Jag hyser inga illusioner rörande Amerikas "goda avsikter" eller Rysslands "humanitära hållning", men jag kan se en maktkamp utspela sig. Som du säger är styrkeförhållandet som det är. Skevt. Om Ryssland misslyckas med det man föresatt sig är det ingen fjäder i hatten på någon annan, knappast på Ukraina, utan mer väntat. Tjänar Ryssland på det som pågår just nu är det mot alla odds. Faller Putin kommer någon annan i hans ställe. Ryssland är ju gammalt som själva gatan — det finns inga som helst likheter med Baaht-partiet i Irak och Syrien...

Vad gör vi/ni med alla andra länder där chauvinismen frodas? Turkiet? Grekland? Ungern? Argentina? Chile? Finns det ingen tid längre att se tiden an?

Tyvärr nej. Den tiden är över. Vi har kommit till när morgondagen är viktigare än ideologi or förhoppningar
Citera
2023-01-03, 21:43
Medlem
moment42s avatar
Citat:

Du vet, det bespottade Ryssland är typexemplet på ett land som i själva verket kräver organisk, långsam förändring. Inte nya revolutioner. Ej militära interventioner. Jag tror på folken i världen, och på verkliga folkrörelser utan inblandning av klåfingriga säkerhetstjänster eller främmande makter med ljusskygga baktankar. Jag hyser inga illusioner rörande Amerikas "goda avsikter" eller Rysslands "humanitära hållning", men jag kan se en maktkamp utspela sig. Som du säger är styrkeförhållandet som det är. Skevt. Om Ryssland misslyckas med det man föresatt sig är det ingen fjäder i hatten på någon annan, knappast på Ukraina, utan mer väntat. Tjänar Ryssland på det som pågår just nu är det mot alla odds. Faller Putin kommer någon annan i hans ställe. Ryssland är ju gammalt som själva gatan — det finns inga som helst likheter med Baaht-partiet i Irak och Syrien...

Jag håller med om att man aldrig gör så med ett schackbräde eller pjäserna nej......så varför gör Ryssland just precis det just nu? Jag hade gladeligen plockat upp pjäserna en gång och till och med två, men tredje gången hade jag såklart gjort precis vad som krävs. Kan man inte spela med fokus och skärpa så hjälper inte handens viftande mycket. L5-C7
Citera
2023-01-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är inte som vårt land fast aningen hårdare. Det är mycket hårdare och grymmare:

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/xmw76t/in_moscow_the_punishers_detained_the_girl_and/

Ryssland är en diktatur. Som mördar och torterar sina medborgare.

Och i vissa avseenden, när man lyssnar på de vad de säger, en galen aggressiv diktatur. Eller vad sägs om en musikvideo om hur man ska mörda miljarder människor med kärnvapen?:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1JPJ1/putin-hotar-avfyra-satans-son-i-ny-musikvideo

Det är bara Ryssland som ens kan tänka tanken att komma på något sådant här.

Nordkorea och Iran är nog inte pågår högre nivå.
Citera
2023-01-03, 21:54
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nordkorea och Iran är nog inte pågår högre nivå.
Du menar att det är därför Ryssland PRK & Iran är polare?
Citera
2023-01-03, 21:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Du vet, det bespottade Ryssland är typexemplet på ett land som i själva verket kräver organisk, långsam förändring. Inte nya revolutioner. Ej militära interventioner. Jag tror på folken i världen, och på verkliga folkrörelser utan inblandning av klåfingriga säkerhetstjänster eller främmande makter med ljusskygga baktankar. Jag hyser inga illusioner rörande Amerikas s.k. "goda avsikter" eller Rysslands "humanitära hållning", men jag kan se en maktkamp utspela sig. Som du säger är styrkeförhållandet som det är. Skevt. Om Ryssland misslyckas med det man föresatt sig är det ingen fjäder i hatten på någon annan, knappast på Ukraina, utan mer väntat. Tjänar Ryssland på det som pågår just nu är det mot alla odds. Faller Putin kommer någon annan i hans ställe. Ryssland är ju gammalt som själva gatan — det finns inga som helst likheter med Baaht-partiet i Irak och Syrien...

Att se tiden an, är svårt när världen förändras. Enligt mig måste det till att Ryssland förlorar, men inte att det ockuperas.
Oavsett vem som sitter vid makten sedan, kommer Ryssland tvingas att fundera på sin plats i världen. Vinner de kommer chauvinismen att vinna där, och kanske även annorstädes och de kommer att fortsätta med sina erövringar. En mer krigisk värld.

Folket förändrar sällan något, det är mentaliteten hos de som styr som måste förändras. Om man tittar sig om i världen är det bara genom upplysning det kan ske. Istället för att försöka bomba länder till demokrati som USA har gjort, behövs en ny upplysning. Att visa andra länder att demokrati och marknadsekonomi är det som gör länder rika. Om man gör som i väst, kommer man med tiden att själva förbättra levnadsvillkoren för sina länder.
Citera
2023-01-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Råskinn? Var det inte pro-ryska råskinn som anföll en demonstration mot Yanukovich i Odessa?

Språklagar? Jag tror inte det funnits några lagar mot något. Möjligtvis pro-rysk propaganda? Är det den du menar?

Nej, det var en regelrätt invasion av Krim och Donbass. Det fanns ingen pro-rysk majoritet i något av områdena. Möjligtvis Krim med där var det runt 50/50.
Inte ett skott sköts på Krim och ingen skadades utan det gick lugnt till val om tillhörighet. I donbas var det råskinn som anföll betalda av Ihor Kolomoyskyi. Språklagar gäller universitet och övrig skola där det ukrainska språket tvingades på alla. Även offentliga inrättningar kräver att man pratar ukrainska vilket gör det svårt för gamla rysktalande.

Du kan ta en titt på kartorna vad det gäller röstandet i Ukraina före 2014 då landet var mer en demokrati.

Känner du inte till konflikten från 2014 så läs på.
Citera
2023-01-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är inte som vårt land fast aningen hårdare. Det är mycket hårdare och grymmare:

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/xmw76t/in_moscow_the_punishers_detained_the_girl_and/

Ryssland är en diktatur. Som mördar och torterar sina medborgare.

Och i vissa avseenden, när man lyssnar på de vad de säger, en galen aggressiv diktatur. Eller vad sägs om en musikvideo om hur man ska mörda miljarder människor med kärnvapen?:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1JPJ1/putin-hotar-avfyra-satans-son-i-ny-musikvideo

Det är bara Ryssland som ens kan tänka tanken att komma på något sådant här.
Med andra ord är det inte olikt Ukraina vad det gäller tortyr och förtryck och där till och med Zelensky öppet ber om förebyggande kärnvapenattacker ifrån väst. Slaver vet du.
Citera
2023-01-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Därför att han inte tog sitt "presidentplan" kanske? Han reste med tåg under stor sekretess från Kiev till någon stad i sydöstra Polen och från Polen vidare i ett amerikanskt militärplan med eskort av USAF.

Varken USA eller Ryssland skjuter ner varandras flygplan så länge länderna inte officiellt ligger i öppet, fullskaligt krig (vilket de ju inte gör). Risken för upptrappning vore alldeles för stor. Gör det Biden och Blinken till fegisar, i dina ögon, att de inte tar den typen av chanser? Be my guest!
Nu vet jag ju inte hur han tog sig dit..om på det viset Du beskriver så förstår jag att det inte var genomförbart annars om i Ukrainskt fpl och i internationellt eller Ukrainskt luftrum så vore det imo värt ett försök men tvivlar på att de har resurserna.
Citera
2023-01-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ukraina vill säkert utvecklas i fred också.
Ja, det skulle dom ha fått gjort om inte våra kära stormakter utnyttjat dom för geopolitiska syften. NATO och USA provocerade hela tiden och Ryssland reagerade på övertrampen och väst oförmåga att förhandla fram en säkerhetslösning som passade alla. Ukrainas folk försökte att få fred genom att rösta fram Zelenskyj och fredbudskapet att genomföra minskavtalet som vi nu alla vet var en bluff. Ukrainas folk blir ständigt lurade och bedragna av alla politiker och länder runt om och det kommer att slå tillbaka på oss med när dom verkligen upplever föräderiet att bara duga som proxy mot Ryssland, till siste man.
Citera
2023-01-03, 22:15
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, Ryssland är ingen diktatur utan det finns ett parlament och en massa partier som får verka. Sen är det kanske inte världens bästa "demokrati" men jag vet inte om USA är bättre med sitt tvåpartisystem med avsaknad av övriga viktiga partier för folket som ett arbetarparti.

Du vet alla folk och kulturer vill kanske inte ha bögparader och annat woke som vi numera inkluderar i demokratibegreppet. Det går ju bra att vara vänner med tex Qatar och Saudiarabien för det (inte ens Ukraina vill egentligen ha det).

Men kan du inte förklara varför man är emot bögparader i Ryssland men har en bögarme? Detta är något som verkligen intresserar mig. Tänker man som att ”man är inte bög bara för att man suger av sin soldatkompis” ”Man är inte bög bara för att man blir rövknullad av sitt befäl”. Men i det civila ska det vara bögfritt? Varför slåss den ryska bögarmen för bögmotståndarna?
Citera
2023-01-03, 22:15
Medlem
Drozds avatar
Nostalgi från 2010 - USA:s president Obama och Rysslands president Medvedev käkar hamburgare tillsammans på ett hak i Arlington:

https://www.bitchute.com/video/vL9DcojrkDaA/

12 år senare står vi här nu på randen till ett storkrig mellan Nato och Ryssland. Man måste erkänna att kabalen av globalister, oligarker och neocons varit synnerligen effektiv i sin propaganda och eskalation av hat och fiendeskap. Och det tragikomiska är att mängder av indoktrinerade klappträn sitter här och applåderar det hela...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in