2023-01-02, 22:13
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej en bostadsrättsförening är en ekonomisk förening för bostadsrätter.
Det kan man inte bilda när man bor i hyresrätt utan att göra om hyresrätterna till bostadsrätter.
Det är en juridisk form.

Självklart bildar hyresgäster en bostadsrättsföreningen innan de ev köper över fastigheten av hyresvärden. Har haft vilande bostadsrättsföreningar i alla hyreshus jag bott i.
Citera
2023-01-02, 22:15
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Alla lägenheter i ett hus behöver inte vara med. En del undantas för att de inte vill vara med och bilda en bostadsrättsförening. Då brukar (skall) de få bo kvar som vanlig hyrestagare. Så fort den som bor där vill avsluta sitt hyreskontrakt så säljer föreningen den med god vinst. Jag bor i ett sådant hus, men min lägenhet är en bostadsrätt.
Ja så är det.
Men bostadsrättsföreningen förvaltar bostadsrätterna (äger dom) och inte hyresrätterna.
Är det en bostadsrättsförening bildad så handlar det inte om ett hus med hyresrätter utan bostadsrätter även om alla lägenheter inte ägs av bostadsrättsföreningen och därför inte är med där. Eller några ägs men hyrs ut.
Du som hyresgäst får ju inte förvalta bostadsrätterna och dom insatser som köparna där gjort.
Rektorn är med i styrelsen på bostadsrättsföreningen så han bor alltså i en bostadsrätt.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-02 kl. 22:19.
Citera
2023-01-02, 22:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Självklart bildar hyresgäster en bostadsrättsföreningen innan de ev köper över fastigheten av hyresvärden. Har haft vilande bostadsrättsföreningar i alla hyreshus jag bott i.
Inte sedan 1988 och till nu i alla fall.
Citera
2023-01-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Går inte in på den typen av detaljer av respekt för hans situation och integritet. Det var dock inte att våldta ett barn.

Sådana som du som kommer in på flashback med små hemligheter och lägger ut smulor, sedan när man vill veta mer så pratar dom integritet med mera. Säg ingenting nästa gång. Och av 10,42 miljoner svenskar så ska vi gissa utifrån din anonyma ställning, vem denna anonyma sopa du har i ditt liv är, genom att du förklarar hans händelse som förmodligen inte ens är unik. Förstår du vad jag menar?
Citera
2023-01-02, 22:30
Medlem
Om man söker på "rektor Ängskolan Sundbyberg" så kommer det upp en platsannons från Blocket Jobb. Det tycker jag var lite lustigt.

https://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-sundbyberg/Sundbybergs-stad/Rektor-till-%C3%84ngskolan/2065428
Citera
2023-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
I podden säger Sara att en gympalärare på rektorsgäddans skola dömdes för sexuella ofredande mot elever. Hon får inte ut domen eftersom hon inte vet gympalärarens efternamn utan bara förnamnet.
Förnamnet på gympaläraren är samma som speedwayföraren som vann Bragdguldet 1999.
https://www.facebook.com/groups/Sundbyberg-2358882507/permalink/10156538526347508/
Citera
2023-01-02, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Kom ju från rätt käfft. En hora som ondgör sig om sina kunder.

Det är inte vem som helst som köper sex, det krävs en viss personlighet till det, och när det gäller denne rektor så kommer det att komma fram mer och mer.
Han tar sig rättigheter på andra människors bekostnad, t. o. m med mindre barn.
Bra att Expressen också skriver om honom.
Citera
2023-01-02, 22:38
Medlem
Rebus på rektorn??
Citera
2023-01-02, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Rebus på rektorn??
Bläddra tillbaka till kl. 21:38.
Citera
2023-01-02, 22:40
Medlem
Citat:
I podden säger Sara att en gympalärare på rektorsgäddans skola dömdes för sexuella ofredande mot elever. Hon får inte ut domen eftersom hon inte vet gympalärarens efternamn utan bara förnamnet.
Förnamnet på gympaläraren är samma som speedwayföraren som vann Bragdguldet 1999.
Är det mannen som fick domen reviderad i hovrätten?
Citera
2023-01-02, 22:46
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag rös till när jag fick reda på vilken skola den så kallade rektorsgäddan arbetar/arbetade på.

Jag dejtade kvinnan som nu är tillförordnad rektor (då var hon biträdande rektor) en period under hösten 2019. Jag minns mycket väl att jag frågade henne hur hon trivdes på sitt arbete och om den överordnade (rektorsgäddan) verkade vettig.

Hennes svar: "självklart verkar han vettig, annars hade jag inte arbetat kvar...".

Jag kan inte låta bli att undra vad hon måste tycka/tänka om honom nu.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-01-02 kl. 23:01.
Citera
2023-01-02, 22:48
Medlem
Citat:
Nu blir jag mörkrädd, det är ett ANTAL lärare i lilla Sumpan som dömts!
https://www.pressreader.com/sweden/Sundbybergdirekt/20220702/281590949258964
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in