2023-01-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad vill du ha sagt med det?
Eftersom du kan konstatera något sådant. Omöjligt om du inte frågat varje enskild gädda
Citera
2023-01-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Den personens intentioner? Och tror du den personen är uppriktig mot dig? Och varför mot dig?
Jag betvivlar inte den uppriktigheten. Det är en människa i min omgivning även om vi inte står varandra extremt nära.
Citera
2023-01-02, 19:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag betvivlar inte den uppriktigheten. Det är en människa i min omgivning även om vi inte står varandra extremt nära.
Så en människa du inte ens står särskilt nära skulle berätta för dig om sina planer och tankar på att knulla barn.
Det låter ju väldigt troligt.
Citera
2023-01-02, 19:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nja, inte riktigt.

Det som krävs är att bilderna "typiskt sett varit ägnade att kränka", men när man gör den bedömningen tar man hänsyn till kontext. Att helt plötsligt skicka den kukbild till någon det absolut första man gör, eller efter att bara småpratat lite om väder och vind skulle med största sannolikhet falla in där. Men om man däremot har haft en diskussion som har handlat om sex och man diskuterat vad man ska göra med varandra så är det en helt annan sak. Som allra minst krävs det likgiltighetsuppsåt, dvs du ska åtminstone ha varit likgiltig inför möjligheten att mottagaren inte uppskattar kukbilden.

Det finns inget explicit krav på att det ska vara uttryckligen godkänt i förväg.

Ingen som Dumpen anmält för detta har blivit åtalad för det. Just här kommer det ju handla om att de är på en sexchatt och raggar. Sedan kommet det även in att pedofiljägarna är inga offer i lagens mening i och med att de ingår i chattandet med förväntan att de troligen kommer få se kukbilder.
Citera
2023-01-02, 19:21
Avslutad
Nytt avsnitt av Dumpenpodden - Gäddbokslut 2022

https://open.spotify.com/episode/7l8SE4tQDzUuEHwECXM0tf
Citera
2023-01-02, 19:28
Avslutad
Den som vill må riktigt illa och förlora tron på mänskligheten ska läsa igenom hela sms tråden mellan den som spelade barn och peddorektorn. Han skrev vad han ville göra och det var helt sjuka saker.

Han är ondska rakt igenom och jag ställer gärna upp och klyver hans huvud (om jag får straffrihet).

Hur kan de här pedofilerna förstöra försvarslösa barns liv? De måste vara psykopater samtidigt för det går inte att ha ett samvete om man gör det de gör. Deras sätt att manipulera iskallt är också ett psykopatbeteende.
Citera
2023-01-02, 19:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Så en människa du inte ens står särskilt nära skulle berätta för dig om sina planer och tankar på att knulla barn.
Det låter ju väldigt troligt.
Vad skulle vara fel att anföra i det sammanhanget anser du?
Citera
2023-01-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Den som vill må riktigt illa och förlora tron på mänskligheten ska läsa igenom hela sms tråden mellan den som spelade barn och peddorektorn. Han skrev vad han ville göra och det var helt sjuka saker.

Han är ondska rakt igenom och jag ställer gärna upp och klyver hans huvud (om jag får straffrihet).

Hur kan de här pedofilerna förstöra försvarslösa barns liv? De måste vara psykopater samtidigt för det går inte att ha ett samvete om man gör det de gör. Deras sätt att manipulera iskallt är också ett psykopatbeteende.
Varför ska du inte straffas för något sådant när han ska straffas?
Citera
2023-01-02, 19:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
"Stranden vid mitt sommarhus..."

Tylösand ?

Gäddrektorn är utan vankelmod ett göddjur. Hans bostadsuppgfift bor man inte på utan förevändning.
Citera
2023-01-02, 19:49
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Såja.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPQBjJ/rektor-hangdes-ut-av-dumpen-tas-ur-tjanst

En rektor på en skola i Stockholmsregionen har konfronterats av pedofiljägarsajten ”Dumpen”.

Nu har rektorn tagits ur tjänst och skolan har startat en utredning.

”Utredningen görs för att klarlägga fakta och identifiera om, och i så fall vilka ytterligare åtgärder som behöver vidtas”, skriver skolan i ett mejl till Aftonbladet.

Aftonbladets artikel, som är väldigt lik Expressens, ligger just nu högt upp nyhetssajtens huvudsida.
Citera
2023-01-02, 19:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Ang Rektorsgäddan finns två intressanta kommentarer på Dumpens hemsida skrivna den 1/1-2023:
"Han jobbade tidigare på Järfälla Kommun som rektor i några år. Han fick sen sparken och fick gå på dan, vi i personalen fick aldrig veta varför."

Samt denna:
"Kände ni till att rektorsgäddan tidigare varit rektor på en skola i Järfälla kommun. En tjänst som han snabbt fick lämna och personalen fick aldrig veta orsaken."

Det skulle vara intressant att veta mera om det, dvs om det stämmer eller inte och framförallt varför han fick gå.

Länkar:
https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/#comment-17328
https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/#comment-17338

Ring honom och fråga! Hans nummer finns på MrKoll.se
Citera
2023-01-02, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Varför ska du inte straffas för något sådant när han ska straffas?

Är du peddokramare? Misstänkt. För att han är ondskan. Läs sms-tråden. Han har gett upp sin rätt vara människa. Därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in