2023-01-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har aldrig skrivit något på nätet du inte riktigt ämnar stå för IRL? Jävligt mångq i den här tråden som både varit arbetslösa och polisanmälda om d2 inte gömde sig bakom anonymiteten.
För att svara på den egentliga frågan du ställer här. Jag arbetar i skolvärlden, om än på en annan nivå och skulle aldrig skriva något jag inte står för, även om jag skulle skämmas för en del språkbruk ffa. Jag kan lugnt säga att jag alltid räknat med att allt man skriver kan komma att slå tillbaka.
Citera
2023-01-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Fan vad du går runt och runt i ett eko.

Det är ett rollspel för Dumpens fiskare, verklighet för dig och dina peddopolare när ni sitter och sexchattar med vad ni tror är riktiga kids. Sedan grinar ni på flashbacks forum bland annat, att det bara var första gången och att allt är på låtsas m.m, man har hört skiten sedan "To Catch a predator" började sändas i USA. Lite som våran härliga Pa*l* R*bert*, första gången för han med. Riktig osis.
Exakt. Tydligen säger alla "torskar" detsamma, alltid "första gången" https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQMvb1/sexkoparnas-forsvar-det-ar-forsta-gangen
Citera
2023-01-02, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja gäddans intentioner är ställda utom allt tvivel.
Dom tror att det handlar om barn.
Det där är nog bäst att en domstol/myndighet/förvaltningsrätt/facket eller dylika kommer fram till. Absolut INTE du!
Citera
2023-01-02, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genara
Nu stämmer inte det du skrivit alls.

Dickpics är olagligt så länge man inte frågat efter dem. Räcker med en enda för att man har begått ett brott. Brottet är sexuellt ofredande. Man kan dra en liknelse till en blottare som visar sig för någon snabbt i en sekund och sedan försvinner.
Nja, inte riktigt.

Det som krävs är att bilderna "typiskt sett varit ägnade att kränka", men när man gör den bedömningen tar man hänsyn till kontext. Att helt plötsligt skicka den kukbild till någon det absolut första man gör, eller efter att bara småpratat lite om väder och vind skulle med största sannolikhet falla in där. Men om man däremot har haft en diskussion som har handlat om sex och man diskuterat vad man ska göra med varandra så är det en helt annan sak. Som allra minst krävs det likgiltighetsuppsåt, dvs du ska åtminstone ha varit likgiltig inför möjligheten att mottagaren inte uppskattar kukbilden.

Det finns inget explicit krav på att det ska vara uttryckligen godkänt i förväg.
Citera
2023-01-02, 17:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Det där är nog bäst att en domstol/myndighet/förvaltningsrätt/facket eller dylika kommer fram till. Absolut INTE du!
Nej det är nog bäst att föräldrar och övrig omgivning tänker själva.
Ska man vänta på domar från rätten är deras barn redan utnyttjade som offer.
Jag förstår att det är det du hoppas på.
Men som delaktiga i samhället har vi ett ansvar att tänka själva och skydda barn.
Citera
2023-01-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nu frågar du en helt annan sak, svårt att bemöta när dina felaktigheter synas? Du ska inte tro alla är som du. Jag tror en stort antal deltagare i tråden, som du själv erkänner, gjort saker mot barn/unga på nätet ja, men ni är här av en anledning. De allra flesta och de allra flesta normala män i landet, skulle aldrig drömma om att skicka dicpics oombedda och definitivt inte till ungar, den kategorin befinner jag mig i.
Det var en konceptuell fråga. Förstår att det blev för svårt.
Ska man tro dumpen så är det ju var och varannan man som håller på med det.
Citera
2023-01-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Han förnekar det. Kolla hur han använder domstolar och rättsväsendet samt samhällets andra myndigheter som ett slagträ för vad Dumpen egentligen gör. Dumpen fångar in gäddor och visar dem i det offentliga, vilket jag tycker är bra. Sådana här människor förtjänar kastrering och långa fängelsestraff samt dödsstraff beroende på fall. Frågan är hur högt och systematiskt strukturerad det här inom samhällets alla hörn och nivåer.

Jag pratade med frugan om det här och någonstans togs det upp att inom lagen så borde det här ligga kring "uppsåt att köpa sex från minderårig". qaaq är en "guardians of the pedophiles".

https://qanon.pub/?#4904
Ja men om det är så oskyldigt och något "alla män" gör så kommer väl hans arbetskamrater, eleverna, deras föräldrar, hans barn och sambo förstå och allt är bra.
Citera
2023-01-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Du skriver och svarar som att du inte läser vad jag skriver. Meninglöst med en sån konversation.
Såja, lugn och fin nu. Dumpen berör dig mycket jag förstår det, förövarna berör oss andra.
Citera
2023-01-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det var en konceptuell fråga. Förstår att det blev för svårt.
Ska man tro dumpen så är det ju var och varannan man som håller på med det.
Det är väl snarare du som hävdar det?

Slå gärna upp svåra ord innan du använder dem, det blir så ofta fel för dig.
Citera
2023-01-02, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det är nog bäst att föräldrar och övrig omgivning tänker själva.
Ska man vänta på domar från rätten är deras barn redan utnyttjade som offer.
Jag förstår att det är det du hoppas på.
Men som delaktiga i samhället har vi ett ansvar att tänka själva och skydda barn.
Till att tänka självständigt är du sedan länge diskvalificerad. Som du uttryckt dig borde du omyndighetsförklaras eller sättas på rättspsyk.
Avskedar man någon orättmätigt på felaktiga grunder för att man blivit utsatt tex för förtal så kan det leda till kännbara konsekvenser.
Citera
2023-01-02, 17:20
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Till att tänka självständigt är du sedan länge diskvalificerad. Som du uttryckt dig borde du omyndighetsförklaras eller sättas på rättspsyk.
Avskedar man någon orättmätigt på felaktiga grunder för att man blivit utsatt tex för förtal så kan det leda till kännbara konsekvenser.
Det krävs inga domar från domstol för att vara olämplig i ett arbete.
Det räcker ofta långt att ragga barn.
Särskilt om man gör det på arbetstid eller har ett arbete där man har ansvar för barn.
Prova släpp löken och använd hjärnan lite själv.
Citera
2023-01-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
För att svara på den egentliga frågan du ställer här. Jag arbetar i skolvärlden, om än på en annan nivå och skulle aldrig skriva något jag inte står för, även om jag skulle skämmas för en del språkbruk ffa. Jag kan lugnt säga att jag alltid räknat med att allt man skriver kan komma att slå tillbaka.
Jag förstår och ber om ursäkt för uppkäftighet.
Poängen från min sida var - jag tror många är vidlyftiga med kommunikation på nätet än i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in