2023-01-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ja i och med att det ryktas att Z.E var den som knivhögg L*is på Nosh & Chow innan Einar dog. Dvs han skyddade Nisse.

Varför ligger Z.e i såfall i konflikt med 1.cuz som också var vän till Einar?

Jag tror att smällen var mot DC Grimsta, som bor i samma trappa och som är på andra sidan Z.E och 1Cuz.
Han signalerade igår på Insta att nu åker han.
Smällen var inte mot honom.
Citera
2023-01-02, 16:32
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag tror att smällen var mot DC Grimsta, som bor i samma trappa och som är på andra sidan Z.E och 1Cuz.
Men snälla skärp dig nu. Varför vill du blanda in DC i detta? Vad har du ens för bevis för att han bor i samma port? Han sitter dessutom och twittrar om helt orelaterade saker just nu, tror du verkligen man gör det om man nyss blivit sprängd mot?
Citera
2023-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk

Ahh därav meddelandet han sticker, typ meddela sina egna ”fritt fram nu” så menar du?
Citera
2023-01-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det går nog bra med ett mindre moped/motorcykelbatteri också.

Men det stod bilbatteri enligt uppgift, inte motorcykelbatteri.
Citera
2023-01-02, 16:36
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Tänker att om man börjar visa musklerna i dessa dåd så kanske anhöriga mm ruttnar. Flera av de utsatta var inte hemma utan det blir deras anhöriga som får ta smällen, då kanske man själv blir lättare att komma åt genom att man antingen tappar fattningen och ska hämnas själv och man blir då synlig eller så tappar man det åt andra hållet och vill hem till sina anhöriga.

Dock så är det väl högst troligt att man skickar ut yngre förmågor eller oförmågor på flera sprängningar och skjutningar innan vi kommer se nån av de namnen som nämns i alla trådar avlidna.

Har själv 2 barn och bor på Byälvsvägen I Bagarmossen och just nu väntar jag bara på mer dåd här. En tjejkompis släpper inte ens ut sin dotter själv längre.

Hm ja. Men egentligen varför bryter de inte sig in till rätt adress och viftar med pistoler? Det kanske kommer.

Det har faktiskt hänt massor i det där området sen tidigare. Fick nog för flera år sen och flyttade utomlands.
Citera
2023-01-02, 16:37
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Men det stod bilbatteri enligt uppgift, inte motorcykelbatteri.
Förvisso.

Men AB får man alltid ta med en nypa salt.
Citera
2023-01-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Hm ja. Men egentligen varför bryter de inte sig in till rätt adress och viftar med pistoler? Det kanske kommer.

Det har faktiskt hänt massor i det där området sen tidigare. Fick nog för flera år sen och flyttade utomlands.

Allvarligare straff kanske, eller så tänker man att om grannar mm reagerar så bättre rubriker. Jag har inte en aning. Men tror mycket handlar om rubriker, storhet, att man är farlig för alla. Men vad vet jag... Helt jävla avskyvärt är det.
Citera
2023-01-02, 16:44
Medlem
En input bara:
1.cuz sprutade en flaska bubbel i hässelby gård t-bana på sin insta story timmar innan han la upp bilden på sin packade väska. Kanske firade dödsbeskedet och då insåg att han måste dra?

Om jag förstått rätt så va den mördade från tensta/rinkeby-gäng?
Citera
2023-01-02, 16:53
Medlem
4 anhållna https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1031482
Citera
2023-01-02, 16:56
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Grimsta tillhör strand och kör mot cuz,
Hört att han börjat rusta upp för fullt nu
DC Grimsta
Vad tror du om Sebbe o Carmona. Inblandade?
Citera
2023-01-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heheh123456
En input bara:
1.cuz sprutade en flaska bubbel i hässelby gård t-bana på sin insta story timmar innan han la upp bilden på sin packade väska. Kanske firade dödsbeskedet och då insåg att han måste dra?

Om jag förstått rätt så va den mördade från tensta/rinkeby-gäng?
Jag tänkte precis på samma. Jag tror eller är rätt säker på att Z.E hämnades för den skjutningen på han Hanad som dog. Z.E är från Tensta
Citera
2023-01-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasteX
Det är exakt samma prestanda på dessa gällande räckvidd då det är samma ammunition. Däremot har KSP 58 bättre precision pga längre visirlinje och längre pipa!!
Just tell U all..,
Eh nej, det är inte samma ammunition, eller kaliber på en KSP 58 och AK 47. KSP 58 använder 7,62x51, AK 47 använder 7,62x39 dvs en mycket kortare hylsa, med mindre krut i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in