2023-01-02, 16:21
Medlem
Nu skall vi se om jag fattat allt rätt. De som kidnappade Einar var med i Vårbynätverket? Och Dumle var med i DP men goade Einar till Vårby sedan för att DP satt inne och han var utsatt själv?

Dvs. ledaren för Vårby beställde först kidnappningen och sedan mordet? Kurdiska räven? Right?

Nu har någon bestämt sig för att utradera Vårby och ta över helt? Som hämnd och för att tjäna deras pengar?

Fråga? Varför en massa sprängningar? Är det inte enklare och skicka en killer till Turkiet och mula Räven direkt?

Fattar ingenting, känns rörigt, någon kanske orkar förklara?
Citera
2023-01-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacDonalds
Detta mordet har ingenting med hämnd för Einar att göra. Det är inte heller drogrelaterat.

Snubben bara vara väldigt jobbig helt enkelt.

Det är snarare en hämnd för Rozh och hans bror.

Har absolut inget med Einar att göra.

Var Dumle inblandad i mordet på Rozhs bror också? Den teorin om att hämnden kommer från det hållet snackas det inte mycket om i tråden.
Citera
2023-01-02, 16:54
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Han gillade chokladen Dumle.

Börjar bli en fars på dessa Gangster snart kommer polkagris, smörkola, Pepparkakan,

Skulle nog kunna bli en rätt bra gangster komedi i mått med Guy Richie.
Citera
2023-01-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankesmedjor
Nu skall vi se om jag fattat allt rätt. De som kidnappade Einar var med i Vårbynätverket? Och Dumle var med i DP men goade Einar till Vårby sedan för att DP satt inne och han var utsatt själv?

Dvs. ledaren för Vårby beställde först kidnappningen och sedan mordet? Kurdiska räven? Right?

Nu har någon bestämt sig för att utradera Vårby och ta över helt? Som hämnd och för att tjäna deras pengar?

Fråga? Varför en massa sprängningar? Är det inte enklare och skicka en killer till Turkiet och mula Räven direkt?

Fattar ingenting, känns rörigt, någon kanske orkar förklara?

Det är Kurdiska Räven som ligger bakom. De spränger för att få fram Haval och hans vänner. När deras familjer blir attackerade måste de komma hem. Har man tur så dör Havals och Yasins anhöriga och man kan ta dom på begravningen.
Citera
2023-01-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Det är Kurdiska Räven som ligger bakom. De spränger för att få fram Haval och hans vänner. När deras familjer blir attackerade måste de komma hem. Har man tur så dör Havals och Yasins anhöriga och man kan ta dom på begravningen.
Är du sjuk i hela huvudet? Mannen man blandar inte in familjen, din karma kommer till dig vänta bara. Skriv inte sån jävla skit din idiot
Citera
2023-01-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Är du sjuk i hela huvudet? Mannen man blandar inte in familjen, din karma kommer till dig vänta bara. Skriv inte sån jävla skit din idiot

Jag syftade inte på mig som "man i den meningen utan "man" utifrån hur de som spränger tänker. De vill locka hem och ut Haval och hans vänner och har man (de) tur så kan de dödadas på begravningen.
Citera
2023-01-02, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Hemsk du är , familjen är lite väl långt att gå
Citera
2023-01-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Hemsk du är , familjen är lite väl långt att gå

Jag syftade inte på mig som "man i den meningen utan "man" utifrån hur de som spränger tänker. De vill locka hem och ut Haval och hans vänner och har man (de) tur så kan de dödadas på begravningen.
Citera
2023-01-02, 18:26
Medlem
Om detta inte har något med Einar att göra, vad gäller då alla sprängdåd i södra Stockholm? Ingen koppling alls?
Citera
2023-01-02, 19:03
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Om detta inte har något med Einar att göra, vad gäller då alla sprängdåd i södra Stockholm? Ingen koppling alls?

Det har utan tvekan en koppling till Einarmordet då våldet begås i hans namn men jag tror att det finns fler intressen i detta än att hämnas Einar. Det kanske inte ens är en hämnd för mordet på Einar utan det kan till och med vara så att mordet används som ett svepskäl för att gå till attack.
Citera
2023-01-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Det har utan tvekan en koppling till Einarmordet då våldet begås i hans namn men jag tror att det finns fler intressen i detta än att hämnas Einar. Det kanske inte ens är en hämnd för mordet på Einar utan det kan till och med vara så att mordet används som ett svepskäl för att gå till attack.

Jag förstår, det låter rätt troligt. Vilka tror du ligger bakom det? Finns det något att gå på?
Citera
2023-01-02, 20:47
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Jag förstår, det låter rätt troligt. Vilka tror du ligger bakom det? Finns det något att gå på?

Jag har ingen koll och vet inget om vilka de är men jag tror de har flera bakom sig. Kan ha fel men jag tror inte det har så mycket med Einarmordet att göra egentligen utan att det det handlar om affärer och marknadsandelar. Att Einarmordet och kränkt heder mer är ett sätt att rättfärdiga attackerna och plocka in resurser.

Bombdåden inatt var ändå intressanta även om man inte kan dra några slutsatser ännu. Ena riktades mot Yosef Key som ska ha varit vän med Einar. Motattack? Betyder det att han har med detta att göra eller blev han attackerad för att tillhöra den sidan?

I det andra bombdådet var 1cuz måltavla och en av de gripna ZE. Polisen tror denna händelse är en reaktion till nyårsaftonsmordet och att det inte har med Einar att göra. Einar och ZE var dock vänner men det var även 1CUZ och Einar. ZE och 1Cuz har också varit vänner. Att de alla var vänner tyder kanske på att polisen har rätt? Att detta är något annat men då är det ändå ett lustigt sammanträffande tillvägagångssätt, personer och tidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in