Citat:
Ursprungligen postat av
Theken1891
Jag förstår, det låter rätt troligt. Vilka tror du ligger bakom det? Finns det något att gå på?
Jag har ingen koll och vet inget om vilka de är men jag tror de har flera bakom sig. Kan ha fel men jag tror inte det har så mycket med Einarmordet att göra egentligen utan att det det handlar om affärer och marknadsandelar. Att Einarmordet och kränkt heder mer är ett sätt att rättfärdiga attackerna och plocka in resurser.
Bombdåden inatt var ändå intressanta även om man inte kan dra några slutsatser ännu. Ena riktades mot Yosef Key som ska ha varit vän med Einar. Motattack? Betyder det att han har med detta att göra eller blev han attackerad för att tillhöra den sidan?
I det andra bombdådet var 1cuz måltavla och en av de gripna ZE. Polisen tror denna händelse är en reaktion till nyårsaftonsmordet och att det inte har med Einar att göra. Einar och ZE var dock vänner men det var även 1CUZ och Einar. ZE och 1Cuz har också varit vänner. Att de alla var vänner tyder kanske på att polisen har rätt? Att detta är något annat men då är det ändå ett lustigt sammanträffande tillvägagångssätt, personer och tidpunkten.