2023-01-02, 13:48
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Det är psykologisk krigsföring.

Även om du inte umgås med dina grannar, så hälsar man på varandra och hjälper till när
posten kommit fel.
Sprängs det i trappuppgången pga av dig så blir klimatet gärna frostigt, om det inte blir permafrost.

Föreningen, hyresvärden och grannarna vill att du ska försvinna omedelbart.
Och du blir brännmärkt för många boende i framtiden.

Då återstår det bara ett husboende, förutom hotell, och då blir man en lättare måltavla.
Många fler ytor att skydda.

Vill man bo kvar så är det mycket effektiv krigsföring för det tär på det psykiska.
Ett alternativ till de kriminella är att vara hederliga och njuta av kvällen med grillning hos grannarna
och kunna gå och lägga sig tryggt i sängen efteråt, men det visste du redan.

Tack! Det låter logiskt. Mycket bra förklaring.
Citera
2023-01-02, 13:49
Medlem
AngieDs avatar
Är du kubaben ck de ute efter? han hållit sig gömd där.
Citera
2023-01-02, 13:49
Medlem
Säker källa att de är Z.E så sluta tror dock polisen är och cyklar
Citera
2023-01-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Tydligen en känd svenskrappare i Wikipedia

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/1.Cuz

I Somalia är han nog mer kännd som en fattig apa som har inte råd att köpa 1 kg bananer

Konstigt inlägg? Bara för du inte vet vem han är så behöver han ju inte vara okänd. Över 100 miljoner spelningar på Spotify tex. Han har nog bra med pengar.

Sen gillar inte jag heller musiken men någon typ av populärkulturell översikt är ju svårt att inte ha.
Citera
2023-01-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Om de står ut med att ha en kriminell son inneboende så står de säkert ut med blickar från grannar. Snarare ger det väl en tankeställare att det är dags att slänga ut sonen.

Mitt svar var generellt av förfarandet.
Om han bor hemma hos sina föräldrar har jag ingen aning om.
Det skrivs att han är framgångsrik så den kalkylen får jag inte ihop.

Om det är som du skriver så har han sin adress hos sina föräldrar när man lever under mordhot.
Det är verkligen sjukt.
Citera
2023-01-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Grimsta börjar bli mer & mer som Rinkeby,
GrimstaKartellen har styrt området med hjärnhand i flera decennier, DC Grimsta är 1 utav dem 3 ledarna.
Tror detta handlar om narkotikamarknaden

Man spelar även fotboll där. BP, numera i allsvenskan, med både herrar och damer
fast de alltså är pojkar från Bromma.
Citera
2023-01-02, 14:00
Medlem
https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/tva-ombildningar-i-vastra-stockholm-for-400-miljoner/

"– Vi är glada över att från Restates sida kunna vara med att bidra till stadens vision att i utvalda ytterstadsområden erbjuda mer blandade boendeformer."

Så varför spränger man fortfarande trots blandningen ?
Citera
2023-01-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Konstigt inlägg? Bara för du inte vet vem han är så behöver han ju inte vara okänd. Över 100 miljoner spelningar på Spotify tex. Han har nog bra med pengar.

Sen gillar inte jag heller musiken men någon typ av populärkulturell översikt är ju svårt att inte ha.

Mmm visst. För grimsta är verkligen platsen man väljer att bo på när man har bra med pengar.
Det finns otroligt mkt information om köpta streams på Spotify.
Spotify vet om detta och betalar ej för botfarmplays.
Citera
2023-01-02, 14:09
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand

Det betyder ingenting. Man köper spotify-spelningar.
Citera
2023-01-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Klättra upp i trädet och vänta på att det outas då?
Det är Z.E.
Attentatet var mot, vemdå?

FÖR ärlighetens skull dom som utfört skjutningarna och sprängningarna under en veckas tid är JÄÄVLIGT driftiga och slutar inte tills målet är uppnått. Polisen borde fan vara vakna och på hugget efter allt som hänt. Men nej, 1 bomb 2 bomber 3, 4, 5 och fler och ändå kommer dom undan.
Citera
2023-01-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Jag säger varken att det är eller inte är Z.E.
Det enda jag säger är att du är en opålitlig källa (speciellt när du inte backar upp dina påståenden)
Dina spekulationer är lika mycket skräp som resten i tråden, och du har inte statusen eller auktoriteten att "closea ett case" så knip igen truten och ställ dig i ledet med alla andra "mr know it all's" och vänta på eran virtuella avsugning.

Vad du tycker spelar mig absolut ingen roll och det är helt irrelevant.
Det är Z.E som är gripen.
Citera
2023-01-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Attentatet var mot, vemdå?

FÖR ärlighetens skull dom som utfört skjutningarna och sprängningarna under en veckas tid är JÄÄVLIGT driftiga och slutar inte tills målet är uppnått. Polisen borde fan vara vakna och på hugget efter allt som hänt. Men nej, 1 bomb 2 bomber 3, 4, 5 och fler och ändå kommer dom undan.

Z.E är gripen för sprängningen i Grimsta.
Om han sen är inblandad i annat återstår väl att se, men det är väl knappast osannolikt när det händer så satans mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in