2023-01-02, 04:45
Medlem
Det är krig i Stockholm nu. Jag råder alla att hålla sig borta från förorterna just nu. Snart kommer folk klippas från höger o vänster.
Citera
2023-01-02, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Berätta mer? Någon screenshot? Eller vad skrev han?

Sök 1cuz på TikTok kommer upp bland första när han vaskar skumpa i Hässelby.
Citera
2023-01-02, 04:50
Medlem
Från Aftonbladet
Citat:
Polisen arbetar efter hypotesen att dådet har en koppling till skjutningen i grannstadsdelen Vällingby på nyårsafton där en dog och två skadades.

– Hypotesen är naturligtvis att det hänger samman med dådet i Vällingby. Vi håller på med en kartläggning av alla som bor i fastigheten just nu
Citera
2023-01-02, 04:52
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Det är krig i Stockholm nu. Jag råder alla att hålla sig borta från förorterna just nu. Snart kommer folk klippas från höger o vänster.

Snarare att alla som säljer droger och håller på och hänger med diverse skeva personer som är kriminella som har krig mot varandra. Det är ganska långt från ett riktigt krig och förorterna består i det stora hela av vanliga människor. Sen finns det ett gäng idioter som sticker ut i media på grund av att dom skjuter och spränger ihjäl varandra. Men dom representerar verkligen inte den huvudsakliga befolkningen i förorten och det förs verkligen inget reellt krig i ordets sanna mening här.

Helt otroligt att folk tänker krig så fort några kriminella skjuts ihjäl av sina kriminella motståndare. Det är ju bara småtjyvar som inte fattat att det är smartare att bara plocka ut en femårig universitetsutbildning och ta ett välbetalt jobb så har man tjänat in dom där smutsiga knarkpengarna på ett lite smartare sätt, skattat och klart.
Citera
2023-01-02, 04:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Sök 1cuz på TikTok kommer upp bland första när han vaskar skumpa i Hässelby.

Tack! Det klippet hade jag faktiskt sett tidigare idag. Men det finns inget hånfullt i det klippet?
Citera
2023-01-02, 04:53
Medlem
Citat:
Berätta mer? Någon screenshot? Eller vad skrev han?
Videon https://imgur.io/a/HZhD2o8
Citera
2023-01-02, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163

De krossade glasrutornas krig. Akta er, ni stackars 1-, 2- och 3- glasfönster. Darra, du portdörr.
Citera
2023-01-02, 04:58
Medlem
Citat:
Tack! Det klippet hade jag faktiskt sett tidigare idag. Men det finns inget hånfullt i det klippet?

Kan inte svära på det är samband då jag har dålig koll på cuz, men om det nu stämmer att han är utsatta nu i natt så är han ju int helt utanför konflikten
Citera
2023-01-02, 05:00
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Snarare att alla som säljer droger och håller på och hänger med diverse skeva personer som är kriminella som har krig mot varandra. Det är ganska långt från ett riktigt krig och förorterna består i det stora hela av vanliga människor. Sen finns det ett gäng idioter som sticker ut i media på grund av att dom skjuter och spränger ihjäl varandra. Men dom representerar verkligen inte den huvudsakliga befolkningen i förorten och det förs verkligen inget reellt krig i ordets sanna mening här.

Helt otroligt att folk tänker krig så fort några kriminella skjuts ihjäl av sina kriminella motståndare. Det är ju bara småtjyvar som inte fattat att det är smartare att bara plocka ut en femårig universitetsutbildning och ta ett välbetalt jobb så har man tjänat in dom där smutsiga knarkpengarna på ett lite smartare sätt, skattat och klart.

Random Malmö bo som blir skadad/skjuten ute i gallerian?

Random person some bor i lägenhet och får sin trappuppgång sprängd?

Edit: Skadad
Citera
2023-01-02, 05:02
Medlem
Är det FLG som bombar?
Citera
2023-01-02, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren

Du tjänar inga 15lax i veckan rakt ner i fickan…. Snabba pengar lockar vetu
Citera
2023-01-02, 05:30
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrapello
Attack mot 1.Cuz
Lite mer tack?
"Räkna mina dagar" feat. Einár?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera