2023-01-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Vad fick Ryssland att falla i fällan?

Var det inte Nato-provokationer som fick Ryssland att agera?

Enligt min mening är den som provocerar mer skyldig än den som begår själva gärningen och Nato är därmed skyldiga till Ukraina kriget.

Ahh, spännande…ett nytt rysstroll som är här för att sprida galenskaper och lögner. Registrerad i aug 2022.

Ett tips i all välmening är att du bör försöka linda in tokigheterna i åtminstone några halvsanningar här och var. Det blir så extremt genomskinligt annars.
Citera
2023-01-01, 19:26
Medlem
Lawlines avatar
rySSnaZZarna har problem med ett kärnkraftverk i Rostov regionen. Säkert någon som rökt igen....

4min44 sek in.
https://www.youtube.com/watch?v=GZhZ7Tgtye8
Citera
2023-01-01, 19:29
Medlem
ISP beslutar om det.

https://sverigesradio.se/artikel/oenighet-om-svensk-vapenexport-till-ukraina
Citera
2023-01-01, 19:30
Medlem
attogs avatar
Citat:
Sverige bryter mot lagen med illegal vapenexport och dess statsminister borde fängslas i Kronobergshäktet och tvingas byta från kostym till gröna mjukiskläder.

Hoppsan, nu hade du otur när du tänkte.
Regeringen har rätten att besluta om vapenexport. Men det visste du egentligen. Du bara…..glömde. Eller hur?

Sluta sprida dynga.

När går flyget?
Citera
2023-01-01, 19:30
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Först och främst skiter jag i Australien och Irlands angelägenheter.

Och det jag vet om Sverige är att exporten av krigsmateriel sedan länge har reglerats av särskild lagstiftning i Sverige, vilket innebär att all försäljning av vapen och annan militär utrustning är förbjuden utom till fredliga länder, varför det begås brott av landets statsminister som borde sitta i fängelse.

Om riksdagen tycker att det är ok att exportera, så kommer det exporteras. Vem tror du stiftar lagarna i det här landet?
Du är en kverulant, snälla sluta att göra bort dig.
Citera
2023-01-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
https://youtu.be/_zD2U53ZtOQ
😂
En drogberoende ledare?

När en gång Sam Bankman Fried lyckades lura hela etablissemanget varför skulle inte Zelensky kunna göra samma.
"Give me my money" sa Zelensky
"Invest in me" sa SBF
Länka gärna till där den enkla matematiken finns att finna, den där om nedskjutna drönare.
Citera
2023-01-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men för i helvete. Du påstod ju nyss att endast natoländer skickat vapen till Ukraina. Det var en lögn. Varför ljuger du?

Ingen lögn, ditt fan, att USA, Storbritannien och Kanada, som är Natos ryggrad, är de som skickar vapnen till Ukraina.

För den svenska regeringens del har vapen skickats i demonstrativt syfte, av symbolisk betydelse, för att föra Sverige in i Natos avgrund som bekant.
Citera
2023-01-01, 19:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ingen lögn, ditt fan, att USA, Storbritannien och Kanada, som är Natos ryggrad, är de som skickar vapen till Ukraina.

För den svenska regeringens del har vapen skickats i demonstrativt syfte, av symbolisk betydelse, för att föra Sverige in i Natos avgrund som bekant.

Jag har nämnt flera exempel, och du har fått en lista på icke natoanslutna länder som skickar vapen till Ukrainas försvar.

Varför ljuger du?

(Ditt fan? Fan av vadå, Pink Floyd?)
Citera
2023-01-01, 19:37
Medlem
Citat:
Vad fick Ryssland att falla i fällan?

Var det inte Nato-provokationer som fick Ryssland att agera?

Enligt min mening är den som provocerar mer skyldig än den som begår själva gärningen och Nato är därmed skyldiga till Ukraina kriget.

Enligt min mening är ett land som gör anspråk på att vara en stormakt skyldigt att inte låta sig provoceras hur lätt som helst. Är man en stormakt så måste kunna analysera situationer och bedöma vad som är adekvat förhållningssätt.

Allt i ryssarnas agerande tyder istället på att det handlar om rena imperieambitioner: man sätter in militär mot separatister inom de egna gränserna, men uppmuntrar och stöttar ryskspråkiga separatister i grannländerna (Georgien, Armenien, Moldavien och nu senast Ukraina).
Senast redigerad av Auric 2023-01-01 kl. 19:50.
Citera
2023-01-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ingen lögn, ditt fan, att USA, Storbritannien och Kanada, som är Natos ryggrad, är de som skickar vapnen till Ukraina.

Den stat som bidragit med mycket vapen till Ukraina... är Ryzzland!!
Va? Tänker du. Va fan.Ljug.

Flyende ryzzar har lämnat oerhörda mängder vapen, stridsvagnar och ammunition när de flytt, hals över huvud hem till ryzzland släpande bara på diverse stöldgods.
Citera
2023-01-01, 19:44
Medlem
Citat:
Det finns verkligen likheter mellan de största kärnvapenbeväpnade länderna i världen med att göra som de vill.

Och likheterna mellan Irak och Ukraina är att USA gick in i Irak utan att förklara krig liksom Ryssland gick in i Ukraina utan att förklara krig.

Och skillnaden är att USA avsatte en brutal och avskydd diktator som mördade sin egen befolkning och invaderade sina grannländer, medan Ryssland invaderade en demokrati som successivt höll på att lyfta upp sig ur diktatur och korruption.
Citera
2023-01-01, 19:45
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunkskitsnack
Endast Nato-länder tillhandahåller vapenexport och är därför orsaken till Ukraina kriget.
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men för i helvete. Du påstod ju nyss att endast natoländer skickat vapen till Ukraina. Det var en lögn. Varför ljuger du?
Citat:
Ingen lögn, ditt fan, att USA, Storbritannien och Kanada, som är Natos ryggrad, är de som skickar vapnen till Ukraina. För den svenska regeringens del har vapen skickats i demonstrativt syfte, av symbolisk betydelse, för att föra Sverige in i Natos avgrund som bekant.
Det du först skrev var en helt vanlig lögn. Sen när du därefter skriver att det inte var en lögn så ljuger du igen... och tro mig, det är ingen fara med den saken- det är vad vi förväntar oss av våra pro-ryssar här i tråden. Jag gissar att du inför detta uppdrag endast fick en länk med en 5-minuters 'Tutorial' sänd till dig. Jag är säker på att du med några veckors iakttagande av de andra trollen kommer bli bra mycket bättre. Kolla favvokeltrollet psychicsailor till exempel...

Ett tips; då du skall fara med sådant som är felaktigt- eller du mest bara önskar, är att börja med; Jag tror...
Senast redigerad av annica, sthlm 2023-01-01 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in