2023-01-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmet
Någon måste ju sitta på någon info? Skövde är ju en liten stad så snacket borde ju gå?

En ensam kvinna på promenad ramlar ihop eller blir överfallen ?
Om inte kvinnan var i hög ålder så lär det troligtvis snart sippra ut vem kvinnan är
Citera
2023-01-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmet
Någon måste ju sitta på någon info? Skövde är ju en liten stad så snacket borde ju gå?

Har inte hört mer än vad som står i tidningarna, inte ens Skövde-Jodeln sitter på något
Citera
2023-01-01, 17:47
Medlem
Tror det handlar om någon som frusit ihjäl och inte ett mord.
Citera
2023-01-01, 17:50
Medlem
Kvinna i 60-årsåldern läste jag nyss.
Citera
2023-01-01, 17:51
Medlem
Har läst att anhöriga är informerade.
Är det en äldre kvinna / dam så tar det kanske mer tid innan sådant kommer ut i staden.
Polisen har ej gått ut med ålder.
Citera
2023-01-01, 17:52
Medlem
Personen är ca 60 år.
Citera
2023-01-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veyarr
Har läst att anhöriga är informerade.
Är det en äldre kvinna / dam så tar det kanske mer tid innan sådant kommer ut i staden.
Polisen har ej gått ut med ålder.

62 år ca!
Citera
2023-01-01, 17:53
Medlem
Verkar vara nedanför busshållsplatsen , så frågan är om det är en olycka , eller droger inblandat
Citera
2023-01-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilahjul
Verkar vara nedanför busshållsplatsen , så frågan är om det är en olycka , eller droger inblandat

Inga droger men kanske lite mycket sprit!
Citera
2023-01-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Fyndplatsen är ligger helt öppen. Det finns hundratals lägenheter med direkt utsikt över där kroppen hittades och en vältrafikerad väg och cykelbana direkt bredvid.

Platsen får mig att misstänka att det handlar om sjukdomsfall eller någon form av drogrelaterat. Man dödar ingen på den platsen, men ifall man gör det har vi nog droger med i bilden.
Jag tippar på att man bara dumpat av kroppen där. Det är troligtvis någon som inte bryr sig om annat än att bli av med kroppen. Min gissning.
Citera
2023-01-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag tippar på att man bara dumpat av kroppen där. Det är troligtvis någon som inte bryr sig om annat än att bli av med kroppen. Min gissning.
Känns helt orimligt. Vet man vart det är så förstår man att ingen dumpar en kropp där.

Ungefärliga koordinater:
(58.4099058, 13.8509763)

Där var avspärrningen när jag passerade tidigare under dagen.
Citera
2023-01-01, 18:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Vid ett-tiden på nyårsdagen larmades polis till ett bostadsområde i Frostaliden i Skövde efter att en kvinna hittats död utomhus.

– Det var en förbipasserande som hittade kvinnan, säger Göran Carlbom, vakthavande befäl hos polisen.

Det råder oklara omständigheter kring vad som hänt på platsen och polisen valde att spärra av ett område. Under eftermiddagen har man utrett händelsen, bland annat genom att söka i området med hund.

– Tekniker ska åka ut till platsen. Sen inväntar vi den rättsmedicinska obduktionen, säger Göran Carlbom under eftermiddagen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgXwy5/kvinna-dod-utomhus-polisen-misstanker-mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in