2023-01-01, 15:38
Medlem
Från en skövdebaserad tidning, SLA.

https://www.sla.se/2023/01/01/just-nu-polisinsats-nara-bostadsomrade-i-skovde-platsen-har-sparrats-av/
Citat:
På söndagseftermiddagen pågick en större insats i ett bostadsområde vid Frostaliden i Karstorp, inte långt från Billingehov i Skövde.
Citat:
Om det föreligger något brott bakom dödsfallet kan inte Stefan Gustavsson, presstalesperson på polisen i region väst, svara på. Det har dock inletts en förundersökning om mord alternativt dråp.

– Det är vi tvungna att göra när vi hittar en avliden person på det här sättet. Vi vet inte hur kvinnan har avlidit och med anledning av det spärras området av samtidigt som en förundersökning om mord alternativt dråp inleds, säger Stefan Gustavsson, presstalesperson på polisen i region väst.
Citera
2023-01-01, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmet
Det är en öppen yta bakom husen där det finns en massa vass. Där hittade dom henne.

Vart finns dom bekräftade uppgifterna att dom hitta henne i vassen?
Det är INTE i sjön utan ett bostadsområde.
Citera
2023-01-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorabibeln
Någon som vet vad för ålder på kvinnan?
Det har polisen sagt att de inte tänker gå ut med än så länge.
Citera
2023-01-01, 15:40
Medlem
Hetsmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C97
Vart finns dom bekräftade uppgifterna att dom hitta henne i vassen?
Det är INTE i sjön utan ett bostadsområde.

Men det är massa vass där utan en jävla sjö. Jag såg ju när jag åkte förbi?!
Citera
2023-01-01, 15:42
Medlem
Det är mellan frostaliden och rondellen där de är lite ödemark/sumphåla. Det är relativt snårigt med våtmark och vass. Och prommenadvägar runt om så man har rätt bra sikt nu när det är ljust. Det är nästan alltid folk som går här dygnet runt.
Citera
2023-01-01, 15:43
Medlem
Citat:
Men det är massa vass där utan en jävla sjö. Jag såg ju när jag åkte förbi?!

Det är lite sankmark där, långt ifrån en sjö.
Citera
2023-01-01, 15:44
Medlem
mleytons avatar
Konstigt ställe, ständigt trafik där med flera promenadstråk som går förbi husen.
Ligger dessutom precis bredvid det stora köpcentret så ständigt full rulle där.
Citera
2023-01-01, 15:44
Medlem
Hetsmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stridspilot007
Det är lite sankmark där, långt ifrån en sjö.

Ja det är ju det jag säger. Ingen sjö men mycket vass
Citera
2023-01-01, 15:47
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Vassen bakom busshållplatsen vid frostaliden. Jag vet inte vart aspösjön finns. Kan ej området så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Supersnigeln
Det är mellan frostaliden och rondellen där de är lite ödemark/sumphåla. Det är relativt snårigt med våtmark och vass. Och prommenadvägar runt om så man har rätt bra sikt nu när det är ljust. Det är nästan alltid folk som går här dygnet runt.
Skinnaregölen heter det där lilla träsket.
Citera
2023-01-01, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ev. första mordet 2023.

Om detta nu handlar om mord, och inträffade den 1 januari, så lär det vara det första mordet för år 2023.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-01-01 kl. 17:02.
Citera
2023-01-01, 17:06
Medlem
Fyndplatsen är ligger helt öppen. Det finns hundratals lägenheter med direkt utsikt över där kroppen hittades och en vältrafikerad väg och cykelbana direkt bredvid.

Platsen får mig att misstänka att det handlar om sjukdomsfall eller någon form av drogrelaterat. Man dödar ingen på den platsen, men ifall man gör det har vi nog droger med i bilden.
Citera
2023-01-01, 17:23
Medlem
Hetsmets avatar
Någon måste ju sitta på någon info? Skövde är ju en liten stad så snacket borde ju gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in