2023-01-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Av vilken anledning skulle kina inte sälja till Ryssland? Så länge som Ryssland har naturtillgångar som är eftertraktade så lär dom inte ha några problem att få köpa av kina. Då ligger Europa sämre till.
Kina kommer att prioritera väst eftersom dom är väldigt beroende av export till väst. Förr eller senare tar kapitalet slut i Ryssland då köper dom inte lika mycket från Kina.
Citera
2023-01-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Har du någonsin besökt en Rysk industri eller militär fabrik, eller kan det vara så att allt i ditt påstående är taget ur luften/kopierat från västmedias lögner?
Sanktionerna har en högst påtaglig verkan och det är Europa som får det allt svårare.
Tror att det är få som besökt en rysk industri. Men det spelar ingen roll dom är beroende av reservdelar och annat material från väst
Citera
2023-01-01, 16:30
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Se mitt senaste inlägg gällande myten om att Europa inte längre vill stötta Ukraina....
Du hävdar att Konstantin inte är ryss eftersom han är judisk (inget som framgår av hans youtube-kanal eller Patreon-sida) - jo, du är givetvis antisemit. Att hans videos är negativa beror på att han har en fungerande hjärna (det kanske räcker som bevis för att vara av judisk börd enligt dig). Tack för att du erkänner att du snackade skit när du påstod att han är avlönad av USA.
Ät jag antisemit eftersom jag påpekade att en jude är en jude och ingen ryss? Är du på riktigt?
Och ja, hans videos om Ryssland är 100% negativa säljs tills engelsktalande publiken via sajten registrerad i USA. Videos började strömma in ca 1 år tillbaka.
Citera
2023-01-01, 16:31
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Är det Flashbacks smartaste som vräker ur sig dumheter?
Ja du verkar vara sådan. Tar info från riven. Hittar på att delrepubliker vill lämna Ryssland. Du får drömma vidare
Citera
2023-01-01, 16:32
Medlem
Härligt att rysstrollen börjar skita ner sig av nervositet,det tackar vi sanktionerna för.Nästa steg i iutvecklingen nu är att gemene ryss(pavel&ljudmila)går bananas ut ur sina små rysshyddor och kräver att dvärgen ska sättas i bunkern.Tror detta kan få sin början nu redan i sammband med mobiliseringen.I bästa fall är dvärgmiffot tagen av banan redan innan våren.
Citera
2023-01-01, 16:40
Medlem
Arethas avatar
(Disclaimer: jag avskyr Putin lika mkt som the next guy, starta krig i Europa är sånt man ska hängas i Nürnberg för)

Ärliga frågor:
1) Ryssland är ju en liten skitekonomi i BNP-mått osv, MEN är väl också mer eller mindre självförsörjande avs mat och energi. Finns det något ”krisjusterat” mått som väger den typen av produktion högre än säg spel och appar och ipads och sån skit?

2) ang sanktionerna. Kan inte Ryssland importera all jävla elektronik de vill från Kina?
Citera
2023-01-01, 16:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Skämtar du? Vad kommer din info ifrån?
Jag skriver vad som kan hända hända. Så det är ingen info nånstans ifrån, jag kan tänka själv.
Citera
2023-01-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Ryssland vill inte ha Ukraina vad dom inte vill ha är NATO som är en förlängd arm till USA vid sin gräns.
Varför man tror att Ryssland är intresserad av Sverige är fullständigt obegripligt. Finland däremot är av intresse eftersom dom går med NATO och har sin gräns med Ryssland.

Mig veterligen är inte Ukraina Natomedlem. När blev dom det?
Citera
2023-01-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Mig veterligen är inte Ukraina Natomedlem. När blev dom det?

Du kan släppa din manual nu när vi vet
Citera
2023-01-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Du kan släppa din manual nu när vi vet

Du svarar uppenbarligen inte på frågor.
Sen när blev Ukraina Natomedlem? Kan väl tillägga, får man mindre gräns mot Nato om man införlivar Ukraina i sitt sunkiga rike?
Citera
2023-01-01, 16:50
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
(Disclaimer: jag avskyr Putin lika mkt som the next guy, starta krig i Europa är sånt man ska hängas i Nürnberg för)

Ärliga frågor:
1) Ryssland är ju en liten skitekonomi i BNP-mått osv, MEN är väl också mer eller mindre självförsörjande avs mat och energi. Finns det något ”krisjusterat” mått som väger den typen av produktion högre än säg spel och appar och ipads och sån skit?

2) ang sanktionerna. Kan inte Ryssland importera all jävla elektronik de vill från Kina?
De kan om kina säljer till dom. Men om kina säljer till dom kan kina åka på sanktioner själva. Dessutom säljer ju kina hellre till de som kan betala mest, aka inte Ryssland. Slutligen så är ett svagt Ryssland ingen nackdel för kina heller.

Men sen ska du inte glömma allt ryssland har som är byggt i väst eller som använder sanktionerade delar. Det går inte bara att byta ut hur som helst ens om det går att köpa av kina. Det har man inte råd med. Ryssland måste dessutom mer eller mindre idka byteshandel då rubeln inte har nåt internationellt värde vilket gör att allt de handlr blir till väldigt oförmånliga priser. Allt blir skitdyrt helt enkelt.
Citera
2023-01-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du svarar uppenbarligen inte på frågor.
Sen när blev Ukraina Natomedlem? Kan väl tillägga, får man mindre gräns mot Nato om man införlivar Ukraina i sitt sunkiga rike?

Ryssland ville inte gå in i Ukraina dom har försökt förklara detta sedan 2008 Men av en anledning så finns det ingen diplomati i väst. Finns ingen anledning att gå med NATO för Ukraina men både USA och EU ville det så någon agenda gentemot Ryssland finns. Nyland tex var väl en figur som yttrade något om att blöda Ryssland. Merkel senast erkände att Minsk avtalet var inget väst tänkte genomföra redan från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in