2022-12-27, 19:54
Medlem
Går det att få Norska utbudet på Discovery+ i Sverige? Jag har provat VPN men när jag loggar in finns bara svenskt urbud. Har provar regga en ny användare med VPN plats i Norge men går inte att betala med svenskt betalkort då. Har även provat betala med paypal men verkar som sidan fattar att jag är i sverige då. Finns det nått tillvägagångssätt? Vill så gärna se 71grader Nord..
Citera
2022-12-27, 20:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biello
Går det att få Norska utbudet på Discovery+ i Sverige? Jag har provat VPN men när jag loggar in finns bara svenskt urbud. Har provar regga en ny användare med VPN plats i Norge men går inte att betala med svenskt betalkort då. Har även provat betala med paypal men verkar som sidan fattar att jag är i sverige då. Finns det nått tillvägagångssätt? Vill så gärna se 71grader Nord..

Du har försökt med allt du kan. IPTV är nog svaret.
Citera
2022-12-27, 20:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biello

(FB) Streamingtjänster och mediaföretag
Citera
2022-12-27, 21:35
Medlem
Martin24s avatar
@biello Du kan testa att skapa ett norskt Paypal konto, det var enkelt för några år sedan men kanske är det svårare att göra nu.

Eller så väljer du det ännu enklare alternativet, ladda ner avsnitten från Scnlog.
Citera
2022-12-31, 15:53
Medlem
Scenlog hade inte de säsonger jag sökte.
Men ska prova regga norskt paypal. Tror dock det blir knas när jag ska betala med svenskt bankkort.. Synd man inte har kvar sin norska bank.
Citera
2022-12-31, 22:53
Medlem
Martin24s avatar
Ja, fast välj inte bankkort som betalningsmetod. Om du lyckas skapa ett norskt PP konto, skicka då pengar till dig själv från ditt svenska till ditt norska PP konto. Sen väljer du att betalningsmetoden ska vara pengarna som är insatta på PP kontot istället för bankkort.

Då bör det förhoppningsvis fungera. Jag har dock inte testat det själv (att skapa D+ konto i Norge och betala med PP) så jag vet inte säkert.
Citera
2023-01-01, 12:44
Medlem
soers avatar
Jag har flera gånger kunnat betala för danska TV2, som har spärrar mot utländska betalkort, genom att köpa ett presentkort online på en månads medlemskap. Kolla om det finns något motsvarande.
Citera
2023-01-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Ja, fast välj inte bankkort som betalningsmetod. Om du lyckas skapa ett norskt PP konto, skicka då pengar till dig själv från ditt svenska till ditt norska PP konto. Sen väljer du att betalningsmetoden ska vara pengarna som är insatta på PP kontot istället för bankkort.

Då bör det förhoppningsvis fungera. Jag har dock inte testat det själv (att skapa D+ konto i Norge och betala med PP) så jag vet inte säkert.
Ah, bra förslag! Får prova!
Citera
2023-01-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag har flera gånger kunnat betala för danska TV2, som har spärrar mot utländska betalkort, genom att köpa ett presentkort online på en månads medlemskap. Kolla om det finns något motsvarande.

Det är också värt att prova. Får kolla runt lite.
Citera
2023-01-01, 14:36
Medlem
zixls avatar
Stremio, verkar ha 71 grader nord, vet inte om det är de du vill ha
Citera
2023-01-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Stremio, verkar ha 71 grader nord, vet inte om det är de du vill ha
Såg det men får det inte att funka.