Citat:
Nej, det är väl en av anledningarna till att en skärva av mänskligheten har lite problem med GM-SE.
En del av punkterna är kanske värda att notera om man intresserar sig för personen SE i sig, men att de i relation till MOP skulle peka åt ngt särskilt håll framstår inte som jättetydligt.
Om man som du anser att mordet i praktiken är löst i och med SE, så förstår jag att punkterna pekar tydligare. Men då för det bli som något som i efterhand kan kasta ljus över en redan fastslagen sak (att SE är GM). Använt istället som något som skulle styrka den saken innebär cirkulerande tankegång.
Är just sånt jag avser, säger inget om MOP om man inte först slagit fast GM-SE:
Citat:
Här har vi en man som spenderade mycket tid på egen hand, ensam, i sin ateljé och på kontoret.
Han stressades av jobbet, ekonomin och hälsan?
Han stressades av jobbet, ekonomin och hälsan?
Citat:
Nu kom jag på något helt annat. I PH:s andra PM säger SE att han tog bussen till "Östra station".
Du som har koll på tidtabellerna: Var det endast buss 691 som gick dit?
Du som har koll på tidtabellerna: Var det endast buss 691 som gick dit?
690/691 angjorde knappast Tekniska högskolan/Östra stn. Om han åkt buss till Östra stn (för att ta Roslagsbanan?), så hade han nog fått ta någon innerstadsbuss, närmaste hållplats förmodligen vid korsningen Sveavägen/Odengatan. Ganska otymplig väg.
Om man bortser från det som uppges gällande hans tänkta färdväg hem, så framstår Östra station och Roslagsbanan som mångdubbelt troligare än den nattbuss som av allt att döma inte börjat gå än. Om han tog höger på Sveavägen.