2022-12-31, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Med risk att jag har fel eller missat något: Jag uppfattar att de snappat upp detta med ”konstprojekt” i efterhand i skuggan av kommentarer i deras (nu nedtonade) Facebook-grupp och på YouTube-kanalen. Så det är nog inget konstprojekt i klok och logisk eller samhällskritisk och utmanande mening, utan konspiratoriskt och knäppt i sin egen rätt. Men jag kan som sagt missat något. Trådarna på Flashback liksom kommentarsfälten på Facebook och YouTube är ju inte underverk av klargöranden, tydlighet och stringens.

Anna Odell gjorde examensarbetet Okänd, kvinna 2009–349701 på grundnivå 2009 där hon använde egna erfarenheter av psykiatrin och iscensatte en psykotisk och självmordsbenägen person. Läkaren Eberhard blev arg. Det blev en del skriverier. Andra tyckte olika. Odells arbete godkändes och hon dömdes för åtminstone oredligt förfarande. Senare gjorde Odell debut-filmen Återkomsten.

Filmen Klassfesten gjordes av Hannes Holm och Måns Herngren tidigt 2000-tal innan Odells examensarbete och senare film. Men det kanske finns fler klassfester-filmer.

Kände mig optimistisk igår. De är nog bara weirdos.

Just ja, så hette hon!
2022-12-31, 08:14
Medlem
Lillamig72s avatar
😳Göteborg😳
Människan åkte direkt från Stockholm till Göteborg för Liseberg o går sedan ut på nattklubb med Linnea.💩
Nyårsfesten i Lutarp för 100kr börjar kl 15.
Välkomna.🤯🤪☕️🍪🪖
2022-12-31, 08:49
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etyehuro
Odells guldbaggebelönade film heter Återträffen.

Rätt. Skrev fort och fel. Tack.
2022-12-31, 09:34
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
😳Göteborg😳
Människan åkte direkt från Stockholm till Göteborg för Liseberg o går sedan ut på nattklubb med Linnea.💩
Välkomna.🤯🤪☕️🍪🪖
Ja det är verkligen en 47årig jättebebis i trotsåldern…
Va tror vi? Kommer 2-4 personer på årets fest i Lutarp?
2022-12-31, 09:39
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
😳Göteborg😳
Välkomna.🤯🤪☕️🍪🪖

Ser att de livesände inatt vid 3-4 tiden. Otrolig energi och förmåga att hålla igång med minimal sömn!
2022-12-31, 12:20
Medlem
Anniaras avatar
Om nu Tomten vill vara bonde, varför är han aldrig på gården❓

Köra bil till Göteborg från Stockholm, han är en fara i trafiken om han aldrig sover. Livsfarlig.
2022-12-31, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ser att de livesände inatt vid 3-4 tiden. Otrolig energi och förmåga att hålla igång med minimal sömn!

Han körde hem tanten till Arboga också innan han fortsatte till Göteborg.
2022-12-31, 12:53
Medlem
Undrar hur förberedelserna för festen går eftersom de fortfarande är kvar i Göteborg 🤷‍♀️

Tänk så står jag där i Lutarp kl 15 alldeles förväntansfull i nypolerad foliehatt och allt 🥺
2022-12-31, 12:59
Medlem
Linneas kompis var så snäll mot henne när hon var barn, gav henne pengar när hon behövde det.

VAFALLS?? Ville Linnea ha pengar när hon var barn?

Alltså sen modifierar hon sanningen rakt i livesändningen när hon säger "Christian misshandlade mig på juldagen....polisen har lagt ner anmälan".

Det räknas väl inte som misshandel 🤔
2022-12-31, 13:13
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruffsan1
Linneas kompis var så snäll mot henne när hon var barn, gav henne pengar när hon behövde det.

Alltså sen modifierar hon sanningen rakt i livesändningen när hon säger "Christian misshandlade mig på juldagen....polisen har lagt ner anmälan".

Enligt uppgift så blev händelsen på juldagen nedlagt.
Det låter toppenbra, vad skulle Linnea anmäla? Det är ju hennes dotter som farit illa..
2022-12-31, 13:42
Medlem
Lillamig72s avatar
Fp
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-31 kl. 13:48.
2022-12-31, 13:48
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruffsan1

Varför behövde hon pengar ? Var socialtjänsten inblandad redan då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in