Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Enda listan jag underkänner, är IMDB:s. Och varför tror du?
Jo, för den är baserad på hur folk har betygsatt filmerna. Och det ger jag inte fem öre för.
Problemet med IMDB är att deras betyg inte går att lita på.
Ett bra exempel är den värdelösa Maktens Ringar som majoriteten tittare sågade med fotknölarna.
Amazon som äger IMDB bestämde då att majoriteten av underbetyg skulle underkännas.
Därför har serien idag ett betyg på 6,9 vilket är skrattretande.
https://www.imdb.com/title/tt7631058/?ref_=nv_sr_srsg_1
Ett annat exempel är Ghostbusters-filmen som bara bestod av kärringar.
Den skitfilmen har också 6,9 i betyg trots att de flesta avskydde den.
https://www.imdb.com/title/tt1289401/?ref_=tt_rt
Trist att inte kunna lita på betygen. Därför är det viktigt att ha fler kanaler.
Har du appen Letterboxd? Kan rekommendera den.