Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-30, 17:23
Medlem
bajssprutans avatar
Nu är jag ingen degen gambler som russinsmurfen, men "TURBO L OMX AVA 1496" borde passa bra för ändamålet.

Jo, jag köpte lite till tramskontot.
Citera
2022-12-30, 18:07
Medlem
Börjar med att redovisa hur veckan gick för turbovariantens tävling mot en indexfond.

Ja det blev ju som det brukar och fast det slutade med en knock för turbovarianten med en förlust på 12 500kr så blev det ändå en veckoförtjänst på 10 lax.

All in indexfond eller sitt still i sjunkande båten, som alla får som vill framställa sig som experter, fast de inte tagit reda på nån fakta själva hävdar är det bästa sättet att placera sitt kapital i presterar dock ett minus denna vecka på 5 100kr.

Fantastiskt att turbovarianten ännu en vecka bevisar att fast man placerar sitt kapital i en så riskfylld produkt så går man ändå plus fastän index totalt under veckan går ned. Med begränsad förlust och obegränsad möjlighet till vinst så är detta möjligt
I dag var ju ett tydligt exempel på att det är lika bra att ta sin förlust tidigare och inte vara med ner till botten.

En ny turbo inköpt på rea för att hålla över nyåret, för bara 1,25% av totala startkapitalet. Man vill ju inte riskera för mycket.

Eller ibland kanske? Lite spänning måste man ha i livet. Tänker då främst på vad jag ska redovisa i nästa inlägg.
Senast redigerad av Russinsmurfen 2022-12-30 kl. 18:23.
Citera
2022-12-30, 18:19
Medlem
Handlat och klart inför årets storaffär.
1 miljon investerat med hävstång 20 vilket motsvarar ett innehav på 20 miljoner varav man lagt en själv, och lånat de andra 19.
Går index ned 5% så har man förlorat sin insats, men det får vi hoppas att det inte ska behöva bli så. Det har hänt tre gånger detta årtusen.
De andra 20 åren har det däremot blivit som det är tänkt bli i början på nästa år.
Nämligen att index går upp 2% och man kasserar in en vinst på 400 000 spänn.
Hade man varje år satsat en miljon så skulle man lagt ut 23 miljoner, de år det gått bra hade gett tillbaka 1 400 000 gånger 20= 28 miljoner.
Nog om det mina vänner nu till indexets gränser.
Knock 1941 inköp 2043 sälj 2084.

Grattis i förskott alla mina fans och ha ett gott nytt år där vi alla plockar in många nya sköna kulor.
Citera
2022-12-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu är jag ingen degen gambler som russinsmurfen, men "TURBO L OMX AVA 1496" borde passa bra för ändamålet.

Grattis till ditt uppvaknande.
Jag kör också på tramskontot.
Skulle aldrig våga riskera mina andra pengar på att få näst intill riskfri vinst.😊
Citera
2022-12-30, 19:03
Medlem
Iochmed att det gick ner såpass mycket mot slutet, så brukar det ju trigga en uppgång..
Så smurfisen gör nog ett klipp denna gången också.
Citera
2022-12-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Iochmed att det gick ner såpass mycket mot slutet, så brukar det ju trigga en uppgång..
Så smurfisen gör nog ett klipp denna gången också.
Utvecklingen i våra västra kolonier pekar åt det hållet också.
Men mycket kan hända på en långhelg.
Dock talar historiken för att det går bra som vanligt.
Senast redigerad av Russinsmurfen 2022-12-30 kl. 23:25.
Citera
2022-12-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Jag köpte "TURBO L OMX AVA 1497"

Handeln med den stängde dock inte kl 17:30 utan fortsatte under kvällen
Citera
2022-12-31, 10:24
Medlem
Man får väl säga lycka till!

Att handla med hävstång kan vara jävligt lukrativ, men mentalt påfrestande.

Hade en arbetslös kompis för ett par år sen som försörjde sig i två år på hävstång produkter, hade "bara" 100k i kapital men körde x10 så det var som att trejda med en mille om dagen.

Han körde mest index, och drog in runt 50k i månaden. Sen la han av för han blev lappsjuk 😁

Har själv lekt lite med hävstång, och problemet jag märkt är att jag stänger vinster alldeles för tidigt, och låter förluster löpa...kan ju vända..

Det bästa är nog om man bestämmer sig för bull/bear, och sen bara låter skiten löpa, med tydlig stoploss. Men svårt.
Citera
2022-12-31, 10:24
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag köpte "TURBO L OMX AVA 1497"

Handeln med den stängde dock inte kl 17:30 utan fortsatte under kvällen
Samma med den jag köpte. Verkar vara kopplad till futures för omx som handlas hela tiden.
Redan lite back, men rallyt over there verkar lovande och såvida Putin inte bränner av ett nuklerärt nyårsfyrverkeri är årslönen i hamn på Måndag.

Nu köpte jag inte för nån mille, men det blir väl nån veckolön om smurfens teori stämmer.
Citera
2022-12-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Man får väl säga lycka till!

Att handla med hävstång kan vara jävligt lukrativ, men mentalt påfrestande.

Hade en arbetslös kompis för ett par år sen som försörjde sig i två år på hävstång produkter, hade "bara" 100k i kapital men körde x10 så det var som att trejda med en mille om dagen.

Han körde mest index, och drog in runt 50k i månaden. Sen la han av för han blev lappsjuk 😁

Har själv lekt lite med hävstång, och problemet jag märkt är att jag stänger vinster alldeles för tidigt, och låter förluster löpa...kan ju vända..

Det bästa är nog om man bestämmer sig för bull/bear, och sen bara låter skiten löpa, med tydlig stoploss. Men svårt.
Tycker man det är mentalt påfrestande kan man ju testa min variant där man har hävstång över 100 och bara investerar nån enstaka procent av sitt kapital.
Då kan man inte förlora så mycket.
Har man en fast tidpunkt för när man gör affären löser du problemet med att inte sälja vid fel tidpunkt också.

Att det dessutom är otroligt lönsamt gör ju inte saken sämre heller.
Citera
2022-12-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Tycker man det är mentalt påfrestande kan man ju testa min variant där man har hävstång över 100 och bara investerar nån enstaka procent av sitt kapital.
Då kan man inte förlora så mycket.
Har man en fast tidpunkt för när man gör affären löser du problemet med att inte sälja vid fel tidpunkt också.

Att det dessutom är otroligt lönsamt gör ju inte saken sämre heller.

Jo sant, 100 häv på 10k är en variant.

Hur menar du med fast tidpunkt?

När exakt köper/säljer du?
Citera
2022-12-31, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Jo sant, 100 häv på 10k är en variant.

Hur menar du med fast tidpunkt?

När exakt köper/säljer du?
Du får läsa igenom tråden. 26:e september börjar jag beskriva den metoden.
5-10 minuter innan börsens stängning gör jag dagens affär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in