2022-12-30, 19:50
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Om jag säger 1500 kärnvapen, vad säger du då?
Jag säger. Vad menar du? Jag diskuterade om de skyddades av sin yta. Att de skydds av kärnvapen är väl solklart.
Citera
2022-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag säger. Vad menar du? Jag diskuterade om de skyddades av sin yta. Att de skydds av kärnvapen är väl solklart.

Jag menar att ett angrepp på Ryssland kommer inte ske pga Rysslands kärnvapen, visst kan man spekulera i det om tycker det är kul men totalt orealistiska tankar.
Citera
2022-12-30, 19:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag studerade faktiskt Ukrainas president tillgångar - Han har en lägenhet i London, väldigt fin adress - som köptes med pengar från den där TV serien han var med i. Så det är grönt. Ärligt förtjänade pengar.

Finns ingen övrigt smuts att gräva fram - ingenting egentligen.

Lägenhet i London. Tidigare hävdade någon att han har en lyxvilla i Frankrike.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det går en motorväg från St Peter upptill "Vita Havet" - och med tanke på att Moskva har förlorat Svarta Havet och Östersjön - så försvarar de nog den vägen till sista tanden...
Jag tror nog de försvarar sankt petersburg till sista tanden också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Som sagt, du har missat vad krig innebär.
De som jag tycker speciellt synd om är barnen i HELA Ukraina.

Så du stöttar då ändå att den ryska militären åker tillbaka till Ryssland och att den ukrainska militären får så mycket luftvärn-system som möjligt?
Citera
2022-12-30, 20:00
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jag menar att ett angrepp på Ryssland kommer inte ske pga Rysslands kärnvapen, visst kan man spekulera i det om tycker det är kul men totalt orealistiska tankar.
Ja, det håller jag med om. Som jag skrivit är det ingenting som kommer hända. Synnerligen osannolikt.
Citera
2022-12-30, 20:01
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Visst är de ryska förlusterna stora. De har det tungt bland annat i Bakhmut-fronten. De ryska soldaterna dör som flugor där.

Fan alltså. Den där med den skadade ryssen som ligger på fältet. Den var fan tung att se.
Krig suger.
Citera
2022-12-30, 20:03
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schroooms
Du jämför ISIS med ryska armen lol.
Jag vet! Innan den 24:e hade jag LoL:at med! Men med all media som kommer ut kan man ju inte annat än hålla med! Om man inte har något fel i huvudet dvs. Såg du klippet som cirkulerade igår? En tvångsrekryterad sovjetisk IS-clown som grävt sin egen grav i för kalla kläder spränger sig själv i luften i klassisk IS-anda. Bismillah!

Bakhmut är Baghouz och ryssen gör rollen utmärkt som fullständigt genomvidrigt underciviliserat invasionskräk. Ser ju för fan exakt likadant ut som hos ryssen!

https://twitter.com/Kyruer/status/1106302637555748865?s=20&t=MPtcD5fi1NDN2RpN1IYuzQ

Enda skillnaden är kanske att ISIS till störst del bestod av icke ännu dömda våldtäktsmän medans ryssen gärna vill se på pappret att clownen de ska avliva är helt sjuk i huvudet varför de rekryterar sexualbrottslingar and the likes direkt från anstalterna.

Och så körde ISIS kvinnor mot slutet. Man kan väl gissa att ryssen med tvångsrekryteringar av missbrukare och cancerpatienter inte har så långt kvar innan de skickar in sitt kjoltyg också? Vad ska de annars göra? Kvävas i sina egna spyor som han prästen sa? Fyfan, vilket skithål det nya Sovjet verkar vara.
Citera
2022-12-30, 20:04
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Idiot!

Det är ju för helvete ryssjävlar som skjuter på dom!

Hur jävla blåst kan man bli?
Vem skall ryssen skjuta på om inte fiendens infrastruktur..utan vatten och el så får mänskorna fly igen.
Ukrainska ledningen lurade dom dit.
Citera
2022-12-30, 20:05
Medlem
Hur känner proryssarna i tråden att det går nu?

Varför behöver man skyttegravar i Melitopol?

Hur kan Ukraina komma ända inpå Kreminna?
Citera
2022-12-30, 20:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är ett rätt dåligt förhandlingsläge för Ukraina. Anhöriga till alla krigsfångar och bortförda kanske hellre vill ha dem tillbaka än fortsätta kriga. Även om Ukraina blir en rysk provins. Det är troligt att utpressning blir Putins nästa kort att spela ut.

Kan du säga ett krig, där det har fungerat ?

(Ta även då i beaktande, att det är ryssarna som valde att börja kriga)
Citera
2022-12-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Vem skall ryssen skjuta på om inte fiendens infrastruktur..utan vatten och el så får mänskorna fly igen.

Tja. Den ukrainska militären kanske? Militära installationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in