2022-12-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Men könsfördelningen mellan exempelvis SD o V då?

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/okande-gap-mellan-kvinnors-och-mans-partisympatier/
Nu handlar inte inlägget om partipolitik utan kritiska till invandring.
Jag är inte feminist men är för jämlikhet. Den kvinna som röstar på SD enbart pga invandringsfrågan är dum i huvudet. Som jag skrev så är kvinnor bredare. Att då rösta på ett parti som motarbetar jämlikhet är korkat. Nu känner jag två kvinnor som tydligen röstar SD pga invandringen och ingen av dem är speciellt smart.
Citera
2022-12-30, 16:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Vadå en sådan där? Etnicitet är ett grundexempel på vad en social konstruktion är. Det förs ingen statistik på etniska svenskar och det finns ingen klar definition på vem som är etnisk svensk. Du bedriver pseudovetenskap och ignorerar helt och hållet avgörande kontext (exempelvis att skillnader i barnafödande planas ut när människor väl invandrat). Kan du visa mig en riktigt statistik modell som visar att någon form av folkutbyte är påväg att ske eller sker det bara i din fantasi?

Kan jag visa dig något socialliberalt hittepå som bekräftar dina irrbilder av världen?

Nej, det kan jag inte.

Statistik från SCB duger gott även åt dig.
Citera
2022-12-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Kan jag visa dig något socialliberalt hittepå som bekräftar dina irrbilder av världen?

Nej, det kan jag inte.

Som jag trodde från början
Citera
2022-12-30, 17:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nu handlar inte inlägget om partipolitik utan kritiska till invandring.
Jag är inte feminist men är för jämlikhet. Den kvinna som röstar på SD enbart pga invandringsfrågan är dum i huvudet. Som jag skrev så är kvinnor bredare. Att då rösta på ett parti som motarbetar jämlikhet är korkat. Nu känner jag två kvinnor som tydligen röstar SD pga invandringen och ingen av dem är speciellt smart.

Ja, jag anser iallafall att din koppling/argumentation blir fel.
Citera
2022-12-30, 17:02
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Kvinnor styrs av känslor, män av logik(typ)
Myt. Talibaner, nazister, terrorister och övriga ”invandringskritiker” är män i stor majoritet och de är helt styrda av ilska samt primitiva i sinnet.

Kvinnor må ha mer empati, men mer känslostyrda är de definitivt inte.
Citera
2022-12-30, 17:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Nej, det kan jag inte.

Du kommer aldrig vad du än anför kunna nå en dylik människa.
Citera
2022-12-30, 17:04
Medlem
Det finns en logisk förklaring..

Logik..

Den saknas hos de flesta tyvärr. Flest män förstår det, det är anledningen..

Tyvärr
Citera
2022-12-30, 17:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du kommer aldrig vad du än anför kunna nå en dylik människa.

Nej, det verkar inte så. Om statistik tillgänglig för vem som helst på SCBs egen hemsida i klartext visar att ett folkutbyte är en fysisk oundviklighet vid fortsatt likvärdig politik, så vet jag inte riktigt hur man ska försöka få dem att förstå hur världen hänger ihop.

Ibland tänker man att det måste vara jobbigt att hänge sig åt ideologier eller åsikter som gör att man måste tvinga sig själv att tro på felaktigheter i stil med 1+1= 3. Man kan inte må bra psykiskt av det.
Citera
2022-12-30, 17:21
Medlem
felpost
Citera
2022-12-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Myt. Talibaner, nazister, terrorister och övriga ”invandringskritiker” är män i stor majoritet och de är helt styrda av ilska samt primitiva i sinnet.

Kvinnor må ha mer empati, men mer känslostyrda är de definitivt inte.

Vågar man gissa på att du är hencuck?

Fy skäms på dig din jäkla framstjärt. När du kommer hit och klumpar samman alla som inte stödjer massinvandring av svårintegrerade individer från tredje världen med nazister och talibaner.
Citera
2022-12-30, 17:24
Medlem
Fruntimmer fattar inte vem som betalar...så enkelt är det...vi män begriper att min inbetalda skatt betalar...inte nån konstig guldgruva nånstans..
Citera
2022-12-30, 17:27
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Vågar man gissa på att du är hencuck?

Fy skäms på dig din jäkla framstjärt. När du kommer hit och klumpar samman alla som inte stödjer massinvandring av svårintegrerade individer från tredje världen med nazister och talibaner.
En känslostyrd respons. Hoppsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in